חדש: MyHeritage מוסיפה אימות דו-שלבי (2FA) לאבטחת חשבונכם

חדש: MyHeritage מוסיפה אימות דו-שלבי (2FA) לאבטחת חשבונכם

תגובות0

העלייה החדה באיומי הסייבר העולמי מחדדת את הצורך להגביר את אבטחת חשבונות המשתמשים ב-MyHeritage, בכדי להגן עליהם מפני חדירה של גורמים בלתי מורשים ולשמור היטב את המידע הרגיש שברשותם.

אחת השיטות הטובות ביותר לאבטחת חשבונות היא אימות דו-שלבי (2FA). האימות הדו שלבי הוא שכבת אבטחה נוספת לחשבונכם, שנועדה לוודא שאתם היחידים שמורשים להיכנס לחשבון, גם אם מישהו יודע את סיסמתכם.

על פי התכנון המקורי, היינו אמורים להוסיף את שיטת האימות הדו שלבי לכל חשבונות MyHeritage במסגרת הזמן של החודשים יולי-אוגוסט 2018, אולם בעקבות תקרית אבטחת המידע, הבטחנו ב-4 ביוני 2018 כי נאיץ את פיתוח היישום. אנחנו שמחים להודיע היום, 7 ביוני 2018, כי השלמנו את הפיתוח של האימות הדו-שלבי ב-MyHeritage בזמן שיא והטמעתו כבר החלה עבור כל משתמשי MyHeritage.

יישומו של תהליך האימות הדו-שלבי הוא אופציונאלי אך מומלץ מאד. אנא הקדישו מספר דקות לשינוי סיסמתכם ב-MyHeritage (הסברים כאן) ועקבו אחר ההנחיות מטה כדי להוסיף האימות הדו-שלבי לחשבונכם.

 איך זה עובד?

בהטמעה הראשונית של האימות הדו-שלבי אתם מתבקשים לציין את מספר הטלפון שלכם בחשבון MyHeritage. מרגע זה, בכל פעם שתיכנסו לחשבונכם ממחשב אחר, טאבלט או טלפון נייד ובמקביל פעם אחת מדי חודש, תקבלו מ-MyHeritage הודעת טקסט SMS)) ובה קוד אימות בן שש ספרות, אותו תידרשו להקליד ב-MyHeritage על מנת להשלים בהצלחה את תהליך הכניסה. מנגנון פשוט זה מוסיף שכבה נוספת של אבטחה לחשבונכם משום שאפילו אם האקרים הצליחו לשים ידם על סיסמתכם, כל עוד אין ברשותם את מכשיר הטלפון שלכם, הם אינם יכולים להיכנס לחשבונכם ב-MyHeritage.

בתרחיש קיצון, למשל, בו האקרים יודעים גם את כתובת המייל שלכם וגם את סיסמתכם ומנסים להיכנס לחשבונכם ממחשב במדינה זרה שבה מעולם לא ניסיתם להיכנס ל-MyHeritage, כל ניסיונותיהם להיכנס לחשבונכם ייכשלו משום שקוד האימות יישלח לטלפון הנייד שלכם בלבד והם לא יוכלו לקבל זאת ולהיכנס. קבלת קוד האימות למכשיר הטלפון האישי שברשותכם תהווה התרעה עבורכם על פעילות חשודה בחשבון שלא אתם ביצעתם ותאותת לכם כי סיסמתכם נחשפה.

התקנת האימות הדו-שלבי בחשבונכם ב-MyHeritage

היכנסו לחשבונכם ב-MyHeritage והקליקו על שמכם בפינה הימנית שבמסך. תפריט הגדרות ייפתח, אנא הקליקו על "הגדרות חשבון":

הקישו על "הפעלת אימות דו-שלבי":

הזינו את הסיסמה הנוכחית ולחצו על "המשך":

צעד נוסף זה נחוץ לנו כדי להבטיח שזה אכן אתם.

אם אינכם זוכרים את הסיסמה שלכם, לחצו על "שכחת את הסיסמה?" ופעלו על פי ההוראות כדי לאפס את הסיסמה, ולאחר מכן חזרו לכאן על מנת להמשיך בתהליך.

הזנת מספר טלפון הנייד:

ראשית, בחרו מתוך הרשימה את המדינה בה אתם נמצאים, ולאחר מכן הזינו את מספר הטלפון יחד עם הקידומת (ללא תוספת של הספרה אפס בהתחלה). צעד זה נחוץ לנו על מנת לשלוח אליכם הודעה עם קוד-אימות לטלפון הנייד האישי שלכם, וכך להבטיח שהמכשיר אכן שלכם וכי יש לכם גישה אליו. ברגע שתלחצו על "שלח קוד", יישלח אליכם קוד בן 6 ספרות.

כעת הכניסו את קוד-האימות שקיבלתם לטלפון, ולחצו על "סיום":

זהו, התהליך הסתיים. כעת אתם מאובטחים באמצעות אימות דו-שלבי. מרגע זה חשבונכם ב-MyHeritage מחובר לטלפון הנייד שלכם, והוא ישמש אתכם גם בכניסות הבאות.

כניסה לחשבון MyHeritage לאחר הגדרות אימות דו-שלבי:

גלשו לאתר בכתובת www.myheritage.co.il והיכנסו לחשבונם:

בפעם הראשונה שתתחברו מהמחשב, מהטאבלט או מהטלפון הנייד, ומקביל פעם אחת מדי חודש, יישלח אליכם קוד אימות באמצעות הודעת טקסט למספר הטלפון הנייד שרשמתם. הזינו את קוד האימות בן 6 הספרות שקיבלתם לטלפון הנייד שלכם:

הקוד יהיה שמיש למשך 10 דקות. אם לא הזנתם אותו בזמן, חזרו על הפעולה, וקוד חדש יישלח לטלפון הנייד שלכם.

זהו, אתם מחוברים!

תשובות לשאלות נפוצות:

שאלה: אין לי טלפון נייד. האם אני יכול להשתמש באימות הדו-שלבי?

תשובה: בשלב זה לא.

 

שאלה: הפעלתי את האימות הדו-שלבי אבל אני מעוניין להפסיקו. כיצד אוכל לעשות זאת?

תשובה: בשלב זה השבתת האימות הדו-שלבי יכולה להיעשות רק על ידי יצירת קשר עם שירות הלקוחות של MyHeritage. בעתיד נספק דרך לבצע את ההליך באופן עצמאי.

 

שאלה: הפעלתי את האימות הדו-שלבי, אבל הטלפון שלי לא איתי. האם אני יכול להיכנס לחשבון?

תשובה: אין צורך להזין קוד אימות בכל פעם, אלא רק כאשר אתם נכנסים ל-MyHeritage ממחשב חדש, או אם חלף חודש מאז הפעם האחרונה שנכנסתם מאותו מחשב. כמובן שאם עליכם להשלים את תהליך האימות ואין ברשותכם את הטלפון הנייד, לא תוכלו להיכנס. במקרים דחופים, או כאשר מתעוררת בעיה קבועה (למשל אם הטלפון אבד או נגנב), יש ליצור קשר עם שירות הלקוחות של MyHeritage. הצוות שלנו ישמח לסייע לכם, ולאחר שיבוצעו השלבים לאישור זהותכם (תהליך שעשוי לחייב שליחת צילום של תעודה מזהה), ניתן יהיה להשבית באופן זמני את האימות הדו-שלבי כדי לאפשר כניסה לחשבון. לאחר מכן תוכלו להגדיר את האימות הדו-שלבי שוב עם הטלפון הנייד החדש.

 

שאלה: הטלפון שלי נגנב. מה עליי לעשות?

תשובה: השביתו את אופציית האימות הדו-שלבי כדי שהגנב לא יוכל להיכנס לחשבון במקומכם, ולאחר מכן הפעילו את היישום מחדש עם הטלפון הנייד החדש שבבעלותכם.

 

שאלה: קניתי טלפון חדש עם מספר חדש. האם אני יכול להעביר את האימות הדו-שלבי מהטלפון הישן לחדש?

תשובה: כן. ראשית השביתו את האימות הדו-שלבי, ולאחר מכן הפעילו אותו שוב והגדירו אותו על הטלפון החדש.

 

סיכום:

אנו שמחים להיות אחת מחברות הגניאולוגיה וה-DNA הראשונות בתעשייה המספקות למשתמשינו שכבת אבטחה נוספת באמצעות אימות דו-שלבי. הדבר מסייע לאבטח את חשבונכם ואת המידע האישי שלכם ב-MyHeritage.

גרסאות נוספות של אפליקציית המובייל שלנו, כמו גם של התוכנה לבניית אילן היוחסין (Family Tree Builder) שיתמכו ביישום האימות הדו-שלבי כבר נמצאות בעבודה וישוחררו בקרוב.

מאמץ זה מעיד על מחויבותנו לפרטיות המשתמשים שלנו ועל אבטחת המידע ב-MyHeritage.

משרדי MyHeritage, היום בשעה 4 לפנות בוקר. מהנדסי ומנהלי החברה עושים לילה לבן ועובדים מסביב לשעון על מנת לסיים את העבודה על יישום האימות הדו-שלבי. עומד מימין: סמנכ"ל הפיתוח, רן לוי. מנכ"ל החברה נשאר גם כן ביחד עם העובדים כדי לנהל את העבודה באופן אישי

השאר תגובה

האימייל שלך יישמר באופן פרטי ולא יופיע בתגובה לפוסט.