למען הנוער: בעזרת MyHeritage תרחיב תנועת "כנפיים של קרמבו" את פעילותה

למען הנוער: בעזרת MyHeritage תרחיב תנועת "כנפיים של קרמבו" את פעילותה

המשדר החגיגי שנערך לאחרונה בערוץ 12, היה שיאו של מסע גיוס כספים שהסתיים בהצלחה רבה – תנועת הנוער "כנפיים של קרמבו", המשלבת צעירים עם ובלי צרכים מיוחדים בפעילויות חברתיות משותפות, גייסה את הכסף הדרוש לפתיחת סניפים נוספים ברחבי המדינה שיאפשרו פעילויות לעוד אלפי בני נוער.

דווקא בימים לא קלים בתקופת הקורונה שהשפיעה על כולנו ובמיוחד על הנוער, היה חשוב לחברת MyHeritage להושיט יד ולסייע ולהעניק תרומה שתאפשר את הרחבת הפעילות. יחד עם עוד חברות מובילות במשק, סייעה MyHeritage בגיוס הסכום הנדרש. "כולנו משפחה אחת", אנו נוהגים לומר. אז במשפחה, כמו במשפחה, סולידריות ועזרה הדדית הם ערכי יסוד. כך נהגנו גם הפעם.

זו היתה שנה לא פשוטה לעמותת "כנפיים של קרמבו" שסבלה, כמו תנועות נוער רבות אחרות, מהריחוק החברתי שנכפה על כולנו כתוצאה מהקורונה. התנועה, המשלבת באופן ייחודי ילדים ונוער עם צרכים מיוחדים בפעילות מעצימה, נדרשה למצוא דרכים אחרות, מאתגרות במיוחד, לשמור על פעילותה ולתת מענה לבני נוער רבים ברחבי הארץ ש"קרמבו" היא עבורם עוגן חברתי.

"כנפיים של קרמבו היא תנועת נוער הראשונה והיחידה מסוגה בעולם, לילדים ונוער עם ובלי צרכים מיוחדים ", מספרת הדס שטנגר, מנהלת השיווק של התנועה. "הפעילות המשותפת תורמת להגברת המודעות לאוכלוסיות מיוחדות ולנגישות חברתית. יש בתנועה ילדים עם צרכים מיוחדים מכל הלקויות ומגוון הקשיים, כולל מקרים סיעודיים מורכבים. עד שהוקמה, לא היתה מסגרת חברתית שכזו בישראל, הכוללת גם מערך היסעים לוגיסטי שנועד לפתח את העצמאות של החניכים, להגיע לסניפים הפרוסים בארץ ללא עזרת הורים".

לדברי שטנגר, הקורונה אילצה את התנועה להפסיק את הפעילות הפיזית בסניפים ולהסב את כל הפעילות לזום. "היו אמנם פעילויות בזום אבל לא כולם יכולים להשתתף, הרגשנו שאסור לנו לשכוח אף אחד. לכן הקמנו אתר שנקרא קרמבוקורונה עם פעילויות לכל המשפחה. ובמקביל אנחנו עורכים ביקורי בית, במסגרתם מגיע זוג מדריכים לבצע פעילויות בבתים". בנוסף השיקה התנועה את ה"קרמבוס" – אוטובוס פעילים שמגיע לבתי החניכים, שחלקם לא פגשו אנשים זרים מאז פרצה המגפה. "לילדים הללו קשה מאד לצאת מהשגרה הזו, והקרמבו הוא אחד העוגנים היחידים שיש לו".

סניפים חדשים ייפתחו

מאז נוסדה, הוקמו ברחבי הארץ לא פחות מ-78 סניפים ברחבי הארץ והביקוש עצום. "יש לנו רשימת המתנה של 3,000 ילדים הזקוקים למענה חברתי ואין להם סניף ליד הבית, או שאם יש הוא מלא עד אפס מקום", אומרת שטנגר. "כנפיים זו האופציה היחידה של ילדים ונוער עם צרכים מיוחדים למפגש חברתי. נכון להיום חברים בתנועה 7000 איש, בהם 2,500 חניכים עם צרכים מיוחדים. חלק מהחניכים, בהם כאלו עם צרכים מיוחדים, צמחו בתוך התנועה והפכו למדריכים בעצמם. "גם הרשויות השונות מחכות שנפתח סניפים – זה משפיע על כל העיר, מעודד הנגשת גני משחקים, המודעות לנושא עולה".

לפני שבועיים נערך בערוץ 12 משדר התרמה חגיגי, בהשתתפות כל הקומיקאים המובילים בישראל, בהם אדיר מילר, ערן זרחוביץ, שלישיית "מה קשור", אסי כהן, חנוך דאום, תום יער, יובל סמו ועוד. את המשדר החגיגי הנחו אייל קיציס וכוכבת הסדרה "טהרן", ניב סולטן.