סיכום 2021: כל מה שקרה ב-MyHeritage

סיכום 2021: כל מה שקרה ב-MyHeritage

2021 הייתה שנה מרגשת ומאתגרת. ראינו אנשים פרטיים שהמריאו לחלל, חיסוני קורונה שניתנו בכל רחבי העולם ואירועים בינלאומיים חשובים שנדחו ב-2020 – התרחשו השנה. בתוך כל הדברים שקרו, השנתיים האחרונות לימדנו אותנו שגמישות וחוסן נפשי הם שם המשחק. 

אנחנו ב-MyHeritage עלינו ביחד אתכם על רכבת ההרים, והמשכנו לעשות את הדבר שאנחנו הכי טובים בו: לחדש ולשפר את חוויית השימוש שלכם באתר, ולהפוך את חקר ההיסטוריה המשפחתית שלכם לקל ויעיל יותר מאי פעם. 

השקנו מספר כלים חדשים לעבודה עם תמונות, וביססנו את מעמדנו כפלטפורמה המרכזית להעלאה ולשיתוף תמונות משפחתיות. הכלי פורץ הדרך שלנו להנפשת פרצופים בתמונות, ™Deep Nostalgia, הפך לויראלי, וכבר בימים הראשונים להשקתו נרשמו מיליוני הנפשות. הודות ל-™Deep Nostalgia, היישומון של MyHeritage לנייד כבש את המקום הראשון ברשימת האפליקציות הפופלאריות ב-App Store, והיה היישומון החינמי המוביל ביותר מ-22 מדינות! 

18 שנים אחרי הקמת החברה, MyHeritage נרכשה על ידי Francisco Partners, קרן השקעות בינלאומית מובילה. אנשי Francisco Partners מסורים לחלוטין להגשמת היעדים שלנו, ואנו פועלים יחד ללא לאות כדי לשפר את חקר ההיסטוריה המשפחתית בעתיד. 

MyHeritage נחושה להוסיף עוד ועוד רשומות היסטוריות מרחבי העולם כדי לקדם את מלאכת מחקר השורשים. באוגוסט האחרון רכשנו את Filae, אחד משירותי הגנאולוגיה החשובים בצרפת. מאז הרכישה, משתמשי MyHeritage נהנים מגישה לכמעט מיליארד רשומות היסטוריות בלעדיות שנוספו מצרפת.

ב־2021, הוובינרים המקוונים והחינמיים שלנו המשיכו בתנופה, כולל מפגש שבועי ששמו "הכה את המומחה". כמו כן, ציינו אבן דרך – 150 מפגשי Facebook Live באנגלית מאז תחילת 2020!

הנה תקציר מלא של 2021 ב־MyHertiage:

ינואר

יישום התמונות הראשון שלנו שיצא לאור ב־2021 היה "משחזר הצבעים", כלי המשקם גוונים בתמונות דהויות בצורה יפהפייה. הכלי אידאלי לשחזור תמונות סרוקות משנות החמישים ועד שנות התשעים שצולמו בצבע ודהו עם הזמן. מאז יציאתו לאור, 16.4 מיליון תמונות קיבלו את הצבע שלהן בחזרה בעזרת MyHeritage!

היישום ™Photo Storyteller היה להיט נוסף. כלי זה הינו ייעודי למכשירים ניידים, והוא מאפשר להקליט את הסיפורים שמאחורי התמונות המשפחתיות האהובות עליכם על ידי צירוף הקובץ הקולי לתמונות באמצעות אפליקציית MyHeritage. מאז השקת הכלי הוקלטו בעזרתו 692 אלף סיפורים. 

פברואר

לקראת יום הנשיא בארצות הברית, MyHeritage פרסמה סרטון חדשני שמציג את אברהם לינקולן באופן שאף פעם לא נראה בעבר, ובו לינקולן עצמו חוקר את ההיסטוריה המשפחתית שלו ב-MyHeritage. הייתה זו סנונית ראשונה של פיתוחים מבוססי בינה מלאכותית של MyHeritage שעומדים להביא עימם נקודת מבט חדשה לגמרי על ההיסטוריה המשפחתית שלנו, כזו שעתידה להפיח בה חיים, פשוטו כמשמעו. 

בפברואר היו לנו גם בשורות טובות למשתמשים במחשבי מקינטוש, עם השקת גרסה חדשה של תוכנת הגנאולוגיה שלנו למחשב השולחני במערכת ההפעלה macOS Big Sur.

בפברואר הכרזנו גם על הזוכים בתחרות LoveInFullColor# שפתחתנו לציון חג הוולנטיינס. ביקשנו מהמשתמשים שלנו לשתף תמונות חתונה משופרות, צבועות ו/או שצבען שוחזר. הפוסטים הרבים שראינו הדהימו אותנו – קיבלנו סיפורים מרתקים ומופלאים מכל רחבי העולם

אבל כל אלה היו רק חימום למה שעתיד היה לקרות בסוף פברואר, כאשר ההשקה של ™Deep Nostalgia התקבלה בהיענות חסרת תקדים. תנועה שוברת שיאים זרמה לאתר שלנו, כאשר מיליוני אנשים הנפישו את התמונות ההיסטוריות שלהם והקימו לתחייה את עברם המשפחתי. MyHeritage קיבלה את הטכנולוגיה הייחודית להנפשת תמונות מחברת D-ID המתמחה בשחזורי וידיאו באמצעות למידה עמוקה. כלי התמונות פורץ הדרך זה, המאפשר לכם להנפיש את פניהם של היקרים לכם בתמונות סטילס, הפך לויראלי בין לילה. 

המשתמשים הגיבו בפליאה ובהתלהבות: חלקם נדהמו לראות את אבות אבותיהם שמעולם לא פגשו – אנשים שחיו לפני יותר ממאה שנה – זזים, ממצמצים, ומחייכים. אחרים התרגשו עד דמעות לחזות ביקיריהם כשהם מציגים שלל הבעות פנים אנושיות, אחרי שחלקם הלכו לעולמם לפני שנים רבות והונצחו רק בתמונות סטילס.

מרץ

היישום ™Deep Nostalgia המשיך לצבור תנופה ויראלית. ככל שיותר ויותר דוגמאות של השימוש ביישום שותפו בכל רחבי העולם, כבשנו פסגה חדשה של 26 מיליון הנפשות, ומאוחר יותר של 50 מיליון

הנה סרטון המתאר את התופעה שסחפה את העולם: 

אפריל

באפריל אירחנו באתר Legacy Family Tree Webinars את המרתון השנתי השני – "24 שעות של וובינרים גנאולוגיים". האירוע היה הצלחה מסחררת, ואתם יכולים לצפות בהקלטות באנגלית בכל רגע שתרצו באמצעות הרשמה לאתר FamilyTreeWebinars.com. בנוסף, תוכלו למצוא באתר את כל השיעורים שעלו השנה, כמו גם וובינרים ומדריכים מצויינים אחרים.

השקנו 10 הנפשות חדשות ליישום ™Deep Nostalgia, מה שאפשר למשתמשינו טווח רחב של מחוות ותנועות בתמונות, כמו חיוך רחב, הפרחת נשיקה, הנהון לאות להסכמה, ועוד.

הכרזנו כי Francisco Partners, קרן השקעות בינלומית המתמחה בשותפות עם חברות טכנולוגיה, רכשה את MyHeritage. אנו נרגשים לקראת הפרק הבא של MyHeritage, מן ההזדמנות להאיץ את החזון שלנו לצמיחה, ועל האפשרות להמשיך בדרכנו ולעשות את מה שאנחנו עושים בצורה הטובה ביותר – להציב את המשתמשים שלנו בראש ולהעניק להם חוויות מעשירות חיים, ולפעמים גם משנות חיים. 

בנוסף באותו החודש, שדרגנו את סרגל הניווט ב־MyHeritage, מה שהפך את הגלישה להרבה יותר אינטואיטיבית וקלה לשימוש. 

מאי

לציון יום הניצחון באירופה על גרמניה הנאצית, מחלקת המחקר של MyHeritage מצאה תמונות נפלאות מן האירוע ב-1945 אצל משתמשי MyHeritage ופנתה אליהם כדי לשמוע את הסיפור שמאחורי התמונות. בנוסף לכך, הצילומים שופרו ונצבעו בעזרת כלי עיבוד התמונות של MyHeritage. 

17 שנים אחרי ששודר הפרק האחרון של הסדרה "חברים", הגיע סוף סוף לטלוויזיה פרק האיחוד ההיסטורי. חברי צוות המחקר של MyHeritage צללו אל תוך אילנות היוחסין של השחקנים, וגילו כי קורטני קוקס (מוניקה) ומת‘יו פרי (צ‘נדלר) הם בני דודים מדרגה 11! הגילוי יוצא הדופן היכה גלים בתקשורת בעולם, וגם בארץ.

יוני

בחודש יוני הוספנו יישום חדש לארגז כלי עיבוד התמונות שלנו, כשהשקנו את "מתקן התמונות", כלי שמאפשר למשתמשים לשקם באופן אוטומטי קרעים, חורים, כתמים ונזקים אחרים בתמונות היסטוריות. השקה הזו הינה תולדה של שיתוף פעולה מוצלח נוסף עם חברת DeOldify. מאז יציאתו לאור של מתקן התמונות, 1.75 מיליון תמונות תוקנו בעזרתו ב-MyHeritage.

יולי

לכבוד יום העצמאות של ארצות הברית החל ב-4 ביולי, מחלקת המחקר של MyHeritage מצאה כמה תמונות היסטוריות מרתקות מלפני כ־150 שנה ששייכות למשתמשי MyHeritage. צבענו ותיקנו את התמונות, אך לא הסתפקנו בתוצאה החדה והמרשימה, ויצרנו קשר עם המשתמשים על מנת לשמוע את סיפורם.

בנוסף לכך, צוות המחקר שלנו צלל אל הסיפור מעורר ההשראה שמאחורי הדגל האמריקאי (“הדגל זרוע הכוכבים") וכך התגלו הצאצאים החיים של האדם שכתב את ההמנון האמריקאי, וגם אלה של האישה שיצרה את הדגל שבהשראתו ההמנון נכתב.

אוגוסט

באוגוסט הכרזנו על חדשות מרגשות – MyHeritage חתמה על הסכם לרכישת Filae, אחת מחברות הגנאולוגיה המובילות בצרפת. רכישה זו חיזקה את המעמד של MyHeritage כשירות הגנאולוגי האיכותי ביותר לאנשים בעלי שורשים אירופאיים.

יצרנו עיצוב חדש ומשופר לתצוגה הפופלרית ביותר של אילנות היוחסין ב-MyHeritage, והפכנו את הניווט בעץ המשפחה ואת האפשרות למצוא גילויים חדשים לקלים מאי פעם. במקביל לעדכון זה, הכרזנו על תרשים חדש לתיאור דרגת הקירבה באילן היוחסין, עדכון שמקל מאוד לראות ולהבין את הקשרים ביניכם ובין קרוביכם.

הוספנו מודל צביעה חדש ל-™MyHeritage In Color שמספק תוצאות ברמה שטרם נראתה. המודל עובד בצורה איכותית במיוחד כשמפעילים אותו על תמונות שגם שופרו באמצעות היישום "משפר התמונות" של MyHeritage.

ספטמבר

בספטמבר הכרזנו על מספר עדכונים לתצוגת אילן היוחסין החדשה והמשופרת שלנו, בעקבות משובים שקיבלנו מהמשתמשים שלנו.

כמו כן, אירחנו את Webtember באתר Legacy Family Tree Webinars, והצענו וובינרים חינמיים בגנאולוגיה בכל שבוע בחודש, ובסך הכל 30 וובינרים חיים ומוקלטים מראש. 

אוקטובר

באוקטובר השקנו את האתר המשופר של Legacy Family Tree Webinars. הוספנו עמודים וכלים חדשים, וכעת ניתן לנווט בו ביתר קלות ובמהירות גם מהמכישירם הניידים. אתר Legacy Family Tree Webinars הוא חלוץ בתחום הדרכת הגנאולוגיה, ואחד מהנכסים היקרים ביותר שיש ל-MyHeritage. תחת ניהולו של ג‘ף רסמוסן, האתר הוציא לפועל עד כה יותר מ־1600 וובינרים חיים ומוקלטים מפי מיטב המרצים לחקר היסטוריה משפחתית.

נובמבר 

בנובמבר הכרזנו על שיתוף פעולה עם סוכנות הנסיעות המקוונת Expedia, במטרה לעזור לאנשים בכל העולם לצאת לטיול השורשים האולטימטיבי ולצעוד בעקבות טביעות רגליהם של הדורות שקדמו להם כדי להבין מהיכן הגיעו. הקמנו בתוך אתר Expedia את העמוד Heritage Travel Hub, שמטרתו לאפשר למשתמשים לתכנן מסע על בסיס התגליות המשפחתיות שמצאו ב-MyHeritage.

דצמבר

MyHeritage הגיעה לציון דרך יוצא דופן נוסף לפני סוף השנה, כאשר נחצה רף מיליון מנויים שנתיים! כדי לחגוג את האירוע הזה החלטנו לערוך ביקור פתע אצל המנויה מספר מיליון שלנו בביתה שבבלגיה, כדי לשוחח איתה על החוויה שלה כמשתמשת MyHeritage. הביקור הפך לחגיגה כשברקע תזמורת, בלונים ועוגה.

צפו בסרטון ביקור הפתע! 

יום אחד בלבד לפני סוף השנה, זכה מייסד ומנכ“ל MyHeritage גלעד יפת לכבוד גדול, כאשר הוזמן להשתתף בפגישה השנתית של החוג לתנ“ך, אותו אירח הנשיא יצחק (בוז‘י) הרצוג במשכנו בירושלים. בפגישה הנשיא הציג בפני הקהל את גלעד ואימו, פרופסור שרה יפת בת ה-87, כלת פרס ישראל לחקר המקרא. לאחר מכן השניים נשאו דברים בפני הקהל והציגו את הקשר שבין חשיבות אילנות היוחסין בתקופת המקרא לבין חשיבותם בימינו. גלעד הפתיע את הקהל עם הסברים על הכלים העדכניים ביותר של MyHeritage שהופכים את חקר ההיסטוריה המשפחתית לעניין כייפי ומרגש. תצוגת התכלית גרמה לאורחים להכריז כי בכוונתם להתחיל לחקור את שורשיהם בעצמם. 

סיפורי משתמשים מרתקים ופרויקטים ייחודיים

כל משתמש עובר חוויה ייחודית, וכל מסע הכולל תגליות הוא מיוחד. לאורך השנה האחרונה שיתפנו כמה מהסיפורים המדהימים ביותר ששמענו ממשתמשינו ברחבי העולם, וגם בארץ. 

רבים דיברו על השימוש ב-™Deep Nostalgia, ובכתבה מרגשת ששודרה במהדורה המרכזית של חדשות ערוץ 12, סיפרו משתמשי MyHeritage מישראל – אילה זמיר-גליק, ליאור ויקל ואחרים – על התחושות שהציפו אותם כאשר הנפישו תמונות של קרוביהם. 

סיפורים נוספים נגעו בכלי עיבוד התמונות האחרים של MyHeritage. כששלג ירד לפתע על תל-אביב לפני 71 שנה, התושבים הנרגשים מיהרו לצאת ולצלם את האירוע יוצא הדופן. שיתוף פעולה ייחודי בין MyHeritage ל"ישראל נגלית לעין" של ארכיון יד בן צבי הביא לשיפור איכות התמונות שצולמו בשחור-לבן ולצביעתן באמצעות היישום MyHeritage In Color™‎. 

לפני כחודש ציינו את חנוכה עם אוסף תמונות ישנות שנצבעו מחדש באמצעות הטכנולוגיה שלנו. ילדים עם סביבונים, אמהות מכינות לביבות, תהלוכת לפידים ומסיבות חנוכה: MyHeritage וארכיון "יד בן צבי" החזירו את הצבע לתמונות הישנות

השנה המשכנו בשיתופי פעולה ובפרויקטים מיוחדים. מספר חודשים לפני שיצאה נבחרת הג'ודו של ישראל כדי לזכות במדליית הארד באולימפיאדת טוקיו, חברת MyHeritage נתנה את החסות הרשמית לתחרות הגרנד סלאם ג'ודו שנערכה בתל אביב. בין קרב לקרב תפסנו את כוכבי נבחרת הג'ודו שלנו – אורי ששון, גילי כהן ותמנע נלסון-לוי, שאלנו אותם על ההיסטוריה המשפחתית שלהם וגילינו להם כמה עובדות מרתקות על אבות אבותיהם

כמה חודשים לאחר מכן היינו גאים לשתף פעולה עם יריד האמנות "צבע טרי", בה הוצגו תערוכות העוסקות בשורשים, וקהל המבקרים התנסה ביכולות עיבוד וצביעת התמונות של MyHeritage. 

נגיף הקורונה המשיך, כמובן, להשפיע על חיינו גם השנה. תחקירני MyHeritage החליטו לצלול אל ארכיון העיתונות, וחזרו עם שלל דוגמאות המשוות בין הדרך בה אנו מתמודדים עם המגיפה הנוכחית, לבין דרכי ההתמודדות עם מצבים דומים שהתרחשו בהיסטוריה, למשל הויכוח הפומבי שהתקיים בעולם בנושא החיסונים בתקופת האבעבועות השחורות והפוליו

סיפורים משתמשים רבים נגעו בליבם של רבים בארץ שנחשפו אליהם. הנה כמה דוגמאות: 

אימה של קלייר ראיי האמינה כי התייתמה מהוריה במחנה ריכוז, ומעולם לא הכירה את משפחתה הביולוגית. כאשר ביצעה קלייר את בדיקת ה־DNA של MyHeritage, מצאה את אחיותיה של אימה, שחיפשו אותה למעלה מ-50 שנה! לאחרונה התרחש ביניהן איחוד פנים אל פנים, כפי שפורסם בכתבה של ה-Washington Post

כשהיתה ילדה, סבה של קרולינה סיפר לה כי אביו הציל שתי אחיות יהודיות בשואה, אותן החביא בעליית הגג בפולין. לאחרונה מצאה המשפחה מכתבים ישנים שכתבו האחיות לאיש שהציל את חייהן, זמן קצר לאחר המלחמה. קרולינה נכנסה ל-MyHeritage, חיפשה את שמות האחיות החתומות על המכתב, מצאה אילן יוחסין שבנתה נכדתה של אחת האחיות ויצרה עמה קשר. הסיפור המרגש פורסם בהרחבה ב-Ynet וב-CNN.

בזמן המלחמה הצליחו יוסף וגניה לנג להימלט מפולין לסיביר ביחד עם שתי בנותיהן, ושם נולדה לשניים תינוקת חדשה – צילה. אלא שאז גייסו את יוסף לצבא האדום, וגניה נשארה לבדה לטפל בשלושת הילדות. הדרך היחידה לשמור על התינוקת בחיים היתה להעבירה למנזר קרוב, אבל בתום המלחמה המנזר נסגר ועקבותיה של צילה הקטנה נעלמו. אחרי עשרות שנות חיפושים, מחקר של משתמשת MyHeritage הביא לפתרון התעלומה. הסיפור פורסם בעיתון ידיעות אחרונות.

שני ענפים מאותה המשפחה ששרדו את השואה ולא ידעו אחד על קיומו של האחר, התאחדו אחרי 80 שנות נתק בזכות מחקר שורשים מצוין של חתן חרוץ ועקשן. לתדהמתם גילו שבמשך כל אותן שנים חיו במרחק שעה נסיעה בלבד: האחד בכפר סבא, השני בירושלים. בשל מגפת הקורונה, המתינו חודשים נוספים עד למפגש המיוחל שנערך לאחרונה בירושלים.

לרחל רייכרט היתה מאז ומתמיד תמונה אחת בלבד של אמה שרה, ששרדה את תלאות השואה. כשהחלה במחקר המשפחתי ב-MyHeritage, היא לא ציפתה לגלות דברים משמעותיים מעבר למה שכבר ידעה. עד שיום אחד נחתה בתיבת הדואר שלה תמונה בשחור לבן שהפילה אותה מהכיסא – צילום ישן של האם שהיה ברשותה של בת דודה רחוקה מצרפת, מענף ששרד את המלחמה.

סבתו של דודי לנצ'נר שרדה את השואה, אך מעולם לא סיפרה על  בני משפחה. המחקר שביצע דודי ב-MyHeritage גילה צאצאים של קרובי סבתו ששרדו את השואה וחיים בארה"ב, באורוגוואי, ואפילו בישראל – רחוקים בסך הכל  200 מטרים מביתו בחולון. זמן קצר לאחר הגילוי הדרמטי ערכה המשפחה איחוד מרגש.

רשומות היסטוריות

הנה טעימה קטנה מן האוספים הרבים והייחודיים שנוספו במהלך 2021: 

פראנמבוקו, ברזיל – לידות והטבלות לנצרות, 1920-1800; נישואים, 1960-1800 

מחוז נור, צרפת – רישומי לידה, 1915-1820; רישומי פטירה, 1935-1820

מפקדי אוכלוסין בסקוטלנד, 1901-1841

עיתונות היסטורית מארצות הברית ומקנדה

צרפת, הטבלות ורישומי לידה; נישואים דתיים ואזרחיים; קבורות דתיות ורישומי פטירה; מפקד האוכלוסין של 1872; מפקד האוכלוסין של 1906

צרפת, מפקד האוכלוסין של 1901; המפקד של קורז; 1911, המפקדים של ארו; 1936-1836, המפקדים של קוט־ד'ארמור, 1906-1872; רישומי קבורה של בתי קברות בפריז; רישומי גיוס ברצון ובכפייה של מחוז נור; רישומי גיוס בכפייה של סן 

צרפת, אינדקס; התאזרחויות, 1963-1900

בנוסף, אוספים חשובים אחרים שכבר קיימים התחדשו ברשומות נוספות: 

גרמניה, נורדריין-וסטפאליה, רשומות פטירה 1938-1874 

שוודיה, ספרי קהילות וכנסיות 

צוות MyHeritage

לאורך השנה, כאשר הקורונה איפשרה זאת, הצלחנו לחגוג בכמה הזדמנויות ולהמשיך בפעילויות ההתנדבותיות שלנו. הנה כמה תמונות מהאירועים השונים:

שבוע בריאות במשרד

שבוע בריאות במשרד

אירוע חזרה לבית הספר

אירוע חזרה לבית הספר

הופעה ביום כיף בחוף אכזיב

הופעה ביום כיף בחוף אכזיב

נתנו כבוד ואמרנו תודה ענקית לעובדים המופלאים שחגגו עשור ב-MyHeritage – כל אחד מהם הוא חלק בלתי נפרד ממשפחת MyHeritage, ואנחנו מלאי ציפייה לקראת השנים הרבות שעוד נכונות לנו בעתיד.

עובדי MyHeritage חוגגים עשור בחברה

עובדי MyHeritage חוגגים עשור בחברה

עם הפנים קדימה

2021 הייתה שנה מרגשת עבור MyHeritage ומלאה בנקודות ציון ובהישגים. אנו מבקשים לנצל את ההזדמנות ולהודות לכל אחד ואחת מכם – המשתמשים שלנו – שנמצאים לצידנו לאורך הדרך, ומספקים השראה לכל צעד שאנחנו עושים. אתם הסיבה שאנו ממשיכים ליצור ולהתפתח. 

אנחנו מסתכלים בציפייה גדולה על שנת 2022 שבפתח כאשר ברקע אנחנו כבר עובדים על פרויקטים מדהימים רבים! אנו מתכוננים לשנה מלאת השקות, כלים, יישומים ועדכונים חדשים ופורצי דרך. אנו מתעתדים להוציא לאור מיליארדי רשומות היסטוריות מרחבי העולם, ולעזור לכם להמשיך ולהתקדם עוד יותר במחקר הגנאולוגי שלכם. הישארו מעודכנים! 

אנחנו מאחלים לכם ולמשפחתכם שנה בריאה ומשגשגת!