33 שנים אחרי: ישראלית מצאה את אביה ואחיה הביולוגיים בברזיל

ביולי 1985 נחת מטוס בשדה התעופה בן גוריון ובו תינוקת ברזילאית בת חודש, שאומצה על ידי זוג הורים ישראלים. הם קוראים לה מגי. 33 שנים מאוחר יותר, כשהיא כבר נשואה ואם לארבעה ילדים, מחליטה מגי כהן-מנדל לצאת למסע בעקבות משפחתה הביולוגית •

לפני מספר חודשים הסתכלה כהן-מנדל בתיק האימוץ הישראלי-ברזילאי שלה, וראתה שמופיעים שם פרטים שסותרים אחד את השני: שמות שונים, תאריכים שונים ומקומות שונים. היא דפדפה בין הדפים ומצאה שם מסמך שהיה נראה מקורי. בדיקה בפייסבוק העלתה כי מדובר בטופס חדר הלידה שבו נכתב שמה האמיתי של אמה הביולוגית: דניסי סנטוס אוליירי, שנפטרה ב-2008.

דניסי סנטוס אוליארי ז"ל, אמא של מגי

דניסי סנטוס אוליארי ז"ל, אמא של מגי

מחקר מהיר גילה כי לדניסי יש בן בשם גוסטבו, יליד 1988, שגר עדיין בברזיל. מגי התקשתה לעכל את הגילוי המרעיש, אבל בתוכה ידעה – מסע השורשים שלה קיבל כרגע תפנית משמעותית.

תמונת ילדות של מגי כהן-מנדל בישראל

תמונת ילדות של מגי כהן-מנדל בישראל

מגי יצרה קשר עם תחקירני חברת MyHeritage, שביקשו לקבל את המסמכים הרלוונטיים, החלו בבניית עץ המשפחה, ובמקביל צירפו אותה לפרויקט DNA Quest – יוזמה התנדבותית שמטרתה לעזור למאומצים למצוא את בני משפחותיהם הביולגיות באמצעות בדיקות DNA.

מספר ימים לאחר מכן מגי הגיעה למשרדי החברה על מנת לקיים שיחת וידאו עם גוסטבו. החיבור בין השניים היה מיידי, אבל חשוב מכך – גוסטבו מאשר בשיחה את הפרטים שהיו ידועים למגי, ואף מוסיף פרטים חדשים שמחזקים את הסברה שהשניים בני משפחה קרובים מאוד, ככח הנראה אחים.

 

מגי וגוסטבו בשיחת הוידאו במשרדי MyHeritage

מגי וגוסטבו בשיחת הוידאו במשרדי MyHeritage

תחקירני החברה שולחים לברזיל בדיקת DNA כדי לוודא האם מגי וגוסטבו אכן בני משפחה, ואם כן – מהו בדיוק הקשר המשפחתי ביניהם.

התוצאה שהתקבלה כעבור מספר שבועות היתה חד משמעית: מגי וגוסטבו הם אחים מלאים. ההתרגשות היתה רבה, אבל המסע עדיין לא הסתיים, שכן מגי עדיין לא איתרה את אביה. האם הוא גר באותו המקום? אולי שינה את שמו? אולי הוא בכלל לא בחיים? מגי מחליטה לטוס לברזיל כדי לנסות לגלות מי היא ומאיפה הגיעה.

"כמה חיכיתי לחיבוק הזה". רגע המפגש בין מגי לגוסטבו בברזיל

"כמה חיכיתי לחיבוק הזה". רגע המפגש בין מגי לגוסטבו בברזיל

בזמן ששהתה בברזיל מגי הכירה בני משפחה נוספים, שניסו לעזור לה לעלות על עקבותיו של אביה בן ה-50, נהג משאית במקצועו. לאחר כמה שעות של חיפושים הצליחה לאתר אותו בחניון לצד הדרך. כשפגשה בו נתנה לו מכתב מתורגם לפורטוגזית שהכינה מראש. "אינני רוצה ממך דבר, מלבד שנכיר האחד את השנייה", כתבה.

חיבוק לאחר יותר מ-30 שנה. מגי ואביה בברזיל

חיבוק לאחר יותר מ-30 שנה. מגי ואביה בברזיל

אביה, ג'אירו, קרא את המכתב, דמע, חיבק והסתכל כמעט בפעם הראשונה לבת שלו בעיניים. מאז הם מדברים כל יום. כמו אז לפני 33 שנה, גם היום, הוא לא רוצה לתת לה ללכת.

 

הערות

כתובת הדוא"ל נשמרת פרטית ולא תוצג

  • יעקב חיים פוטש

    10 בדצמבר, 2019

    סבי שרד בשואה . יחיד ממשפחתו , כך חשבנו לתומינו כל השנים , דרך האתר גילנו משפחה עניפה וגדולה מצד אחי אימו. שכלל לא ידענו על קיומם