ההכנות להקמת מעבדת קורונה בישראל: סיכום היום הראשון

ההכנות להקמת מעבדת קורונה בישראל: סיכום היום הראשון

רק בסוף השבוע הודענו על היוזמה להקים את המעבדה לבדיקות קורונה בישראל, אבל קצב האירועים במציאות הנוכחית מהיר כל כך, שנדמה כי מדובר בזמן ארוך בהרבה.

מאז ההודעה עובדים הצוותים השונים של החברה ללא לאות על מנת להצליח לעמוד בדדליין – 9 באפריל – אז אמורה המעבדה להתחיל לפעול ולהפיק כעשרת אלפים בדיקות ביום.

גיוס העובדים הוא נדבך מרכזי וחשוב ביותר להצלחה, שכן ברור שרק האנשים הנכונים יוכלו לממש את הפוטנציאל החשוב של המיזם. בכוונתנו לגייס ולהכשיר כ-150 אנשים בתוך פחות משבועיים, והאחריות והעומס בתחום נופלים בשלב זה על מחלקת כוח האדם של MyHeritage.

על מנת לעמוד ביעד נכנסה מחלקת כוח האדם לעבודה מסביב לשעון. המשימה הראשונה היתה לגבש את רשימת הקריטריונים הנדרשים על מנת להתקבל. קריטריונים אלה גובשו, בין השאר, במשותף עם מחלקת המדע של החברה, שהם האחראים מבחינה מקצועית על הפרויקט.

לאחר מכן היה צורך להפיץ את הבשורה ולהגיע כמה שיותר מהר לכל אדם שעשוי להתאים. לשם כך מיפו אנשי המחקר של החברה את הרשתות החברתיות והמקורות הרלוונטיים.

מרגע שהכל היה מוכן החלו עובדי החברה ומחלקת כוח האדם בפרט לשתף את המשרות בכל הערוצים האפשריים: פייסבוק, בלוג, יוטיוב, קבוצות ווטסאפ אישיות ועוד. היו עובדים שהפוסט שלהם שותף אלפי פעמים, ותודות לכך הידיעה הגיעה לאוזניים רבות.

"אין ספק שהפנים היפות של הישראלים מתגלות ברגעים כאלה, ואנחנו זוכים לראות אותן מקרוב", אומרת מיכל קניג, סמנכ"לית משאבי אנוש. "בתוך פחות מ-48 שעות קיבלנו המון פניות וקורות חיים מכל הארץ. מרגש לראות איך כל כך הרבה אנשים חדורי מוטיבציה, שליחות וציונות במטרה לנצח ולמגר את הנגיף. תודות לכך כבר התחלנו לראיין מועמדים, במטרה להתקדם בשלבי הגיוס בקצב מוגבר".

מיכל קניג, סמנכ"לית משאבי אנוש ב-MyHeritage

מיכל קניג, סמנכ"לית משאבי אנוש ב-MyHeritage

זמן בייג'ינג

איש מפתח אחר בכל התהליך הוא המדען הראשי של חברת MyHeritage, פרופ' יניב ארליך. הוא אמון על הקשר ושיתוף הפעולה המקצועי עם חברת BGI הסינית, ובשל כך מזה כמה שבועות לא רק שהוא חי בבידוד, אלא גם עושה זאת על פי זמן בייג'ינג – הכל כדי לדאוג שהפן המדעי יעמוד בסטנדרטים הגבוהים ביותר.

ארליך מכיר את החברה הסינית משיתופי פעולה בעבר, ומרגע שהבין שהם היו חלק מרכזי מאחורי עצירת התפשטות הנגיף בווהאן – המוקד שבו התפרצה המגיפה – החל במאמצים לשכפל את ההצלחה גם בארץ. "הרעיון הוא שהם יביאו את הציוד, האנשים והידע משם במטוס, ואנחנו נביא את העובדים ואת יכולת ההוצאה לפועל הישראלית המהירה. כך נוכל להגיע לתפוקה הרבה יותר גבוהה של בדיקות. זה הוכיח את עצמו בדרום קוריאה, בסין, ובמקומות אחרים בעולם. בעזרת מספר רב של בדיקות אפשר לבודד את האנשים באזורים הרלוונטיים, ובאופן הזה לצמצם את הפגיעה בכלכלה. באופן זה ניצור את הדיפרנציאציה בין מי שחולה לבין מי שאינו חולה ובעצם, בתקווה, לנצח את הנגיף".

פרופ' יניב ארליך, המדען הראשי של MyHeritage

פרופ' יניב ארליך, המדען הראשי של MyHeritage

בין השאר ארליך משתף פעולה גם עם קניג במטרה להגיע לאנשים הטובים ביותר שניתן לגייס בזמן קצר כל כך. "אנחנו מחפשים אנשים עם רקע בביולוגיה מולקולרית, שמכירים עבודה במעבדות. כל הדרישות וארבעת המשרות שנפתחו – מנהל קליני, עוזר מעבדה, עמית מעבדה ומתורגמן מסינית לעברית – מופיעות בעמוד המשרות של החברה. אם אתם מתאימים – הגישו את מועמדותכם. מעבר לעובדה שזה סופר חשוב, עד מהרה תגלו ש-MyHeritage הוא מקום נפלא לעבוד בו".

הערות

כתובת הדוא"ל נשמרת פרטית ולא תוצג

  • גל מאיר

    30 במרץ, 2020

    כל הכבוד ! שאו ברכה !