הגענו ל-8 מיליארד רשומות היסטוריות!

הגענו ל-8 מיליארד רשומות היסטוריות!

כמה גדול המספר 8 מיליארד?

כמה גדול המספר 8 מיליארד? 8 מיליארד שניות הן 2 מיליון ו-222 אלף שעות, או 92 אלף ו-592 ימים, או 253 שנים. לפי סקרים שנערכו לאחרונה אוכלוסיית העולם תגיע ל-8 מיליארד אנשים בתוך שש שנים. 8 מיליארד הוא גם מספר הפעמים הכולל שאנשים החיים בארה"ב בודקים את הטלפונים שלהם ביום אחד. זהו גם מספר השעות הכולל שבו עמדו כל הנהגים בפקקים בכל הכבישים ברחבי ארה"ב בשנת 2015.

וכעת 8 מיליארד מייצג גם מספר הרשומות ההיסטוריות הקיימות במאגר MyHeritage ונגישות לחיפוש באמצעות SuperSearch – מנוע חיפוש ייחודי ל-MyHeritage הסוקר ומוצא עבורך תוצאות מתוך כל המאגר.

לחצו כאן כדי לחפש בכל 8 מיליארד הרשומות

רשומות היסטוריות הן מקור שלא יסולא בפז עבור מחקר היסטוריה משפחתית. הרשומות חיוניות על מנת ליצור קשרים משפחתיים חדשים ולחשוף מידע על דורות העבר. אנחנו נרגשים מאוד מכך שעברנו את רף 8 המיליארד. מדובר בנקודת ציון חשובה, ואנחנו כבר מצפים להגיע לנקודות ציון חשובות נוספות בחודשים ובשנים הבאות, בעוד אנו ממשיכים מדי יום להוסיף מיליוני רשומות היסטוריות למאגר. אנחנו עובדים קשה על מנת להוסיף תוכן בינלאומי שיהפוך את המחקר המשפחתי של המשתמשים שלנו לקל יותר ונגיש יותר.

בחודש מאי הצגנו את "קטלוג האוספים", יישום חדש באתר MyHeritage המפרט עבור המשתמש את רשימת האוספים ההיסטוריים הנגישים לחיפוש באמצעות SuperSearch. הקטלוג הזה שימושי עבור משתמשים מתחילים ומתקדמים כאחד, שכן הוא מפרט לא רק את מספר הרשימות ההיסטוריות הקיימות בכל אוסף בנפרד, אלא גם אילו אוספים חדשים התווספו ואת התאריך שבו נוסף או עודכן כל אוסף. מדובר בעצם בדלת הכניסה לאוצר היסטורי עצום של 8 מיליארד רשומות.

איך אנחנו סופרים רשומות היסטוריות?

כל אוסף רשומות היסטוריות ב- SuperSearch כולל ספירה מדויקת. באוספים כגון מפקדי אוכלוסין, תעודות לידה, רישומי נישואים – כל שם בודד נספר כרשומה נפרדת. כך למשל, במסמך נישואין נספרים שמות החתן והכלה כשתי רשומות. כינויים או שמות נוספים אינם נספרים כרשומות נוספות. באילנות היוחסין כל שם של בן אדם נספר כרשומה בודדת, אפילו אם אותו השם מופיע בכמה שפות שונות. בדומה לכך, כל תמונה נספרת כרשומה בפני עצמה. באוספים כגון עיתונים או ספרי מחזור של בתי ספר, כל עמוד נספר כרשומה יחידה.

הטכנולוגיות שמאחורי הרשומות ההיסטוריות

הטכנולוגיה החכמה שלנו – Record Matching – משווה בין המידע הקיים באילנות היוחסין ב-MyHeritage לבין המידע הקיים בכל הרשומות ההיסטוריות באתר. החיפוש באמצעות SuperSearch מאפשר למצוא מידע ברמת דיוק גבוהה ולהביא אותו ישירות אליכם המשתמשים. בנוסף, המערכת שלנו סורקת כל העת את המאגר ומחפשת התאמות בין עצי המשתמשים לבין הרשומות ההיסטוריות. ברגע שהתאמה כזו תימצא יקבל המשתמש התראה כי נמצא עבורו מסמך היסטורי רלוונטי לאנשים המופיעים באילן שלו.

בעת הצגת רשומות ב-MyHeritage, יישום "בלש המסמכים" (Record Detective) מציע רשומות נוספות הרלוונטיות לאדם שהרשומה שלו מופיעה כרגע בתוצאות החיפוש. יישום זה הופך כל רשומה מ-MyHeritage לדלת פתוחה שיכולה להוביל לרשומות רבות נוספות הרלוונטיות לאותו אדם, או לאנשים אחרים המופיעים בעץ המשפחה. תוצאות ה- Record Detectiveיכולות להתקבל מכל האוספים הקיימים, ממקומות שונים בעולם שכלל אינם צפויים. הטכנולוגיה הזו יכולה לסייע לא רק לחסוך זמן רב במחקר, אלא גם לחשוף מידע שייתכן שמעולם לא הייתם מוצאים בעצמכם.

טכנולוגיית תרגום השמות האוטומטי: ה- Global Name Translation של MyHeritage מבצעת תרגום אוטומטי של השמות המופיעים ברשומות ההיסטוריות ובעצי המשפחה. התוצאות מתקבלות ברמת דיוק גבוהה מאוד והן כוללות את כל התרגומים האפשריים. בזכות טכנולוגיה זו יכול כל אחד לחפש ולקבל תוצאות בשפת האם, גם אם המידע נכתב במקור בשפה אחרת לגמרי.

התראות SuperSearch – הודעות הנשלחות למשתמש ומודיעות שהמערכת מצאה עבורו תוצאות חדשות לחיפושים שביצע בעבר. באופן הזה המשתמש לא צריך לחפש שוב ושוב באופן ידני האם התווספה הרשומה שאותה חיפש בעבר. למען האמת, המשתמש אינו צריך לעשות דבר – אנו עושים את כל העבודה בשבילו.

בנוסף, פיתחנו את Newspaper Matching – טכנולוגיה ייחודית המתאפיינת בניתוח סמנטי של טקסט חופשי הקיים בכתיבה בעיתונים ובמאמרים ישנים. טכנולוגיה זו מוצאת באופן אוטומטי התאמות בין המידע המצוי באוסף העיתונים והמאמרים לבין המידע הקיים באילנות היוחסין. טכנולוגיה זו היא יחידה מסוגה והיא בלעדית אך ורק ל-MyHeritage.

טכנולוגיית התאמות בספרים (Book Matching) מצליבה אף היא באופן אוטומטי בין שמות אנשים המופיעים באילן היוחסין לבין אוסף הספרים הדיגיטלי העצום שלנו. טכנולוגיה חדשנית זו, הייחודית ל-MyHeritage עושה שימוש בניתוח לשוני על מנת להבין כל משפט בכל עמוד בספר – הכל כדי למצוא תוצאות בעלות סיכויי התאמה גבוהים מאוד.

כמה מאוספי המידע הקיימים במאגר נגישים בחינם (למשל מתוך Billion Graves, אוסף מאגרים פתוחים לציבור, תעודות פטירה ועוד), אולם כדי לצפות  ברוב הרשומות, כמו גם ליהנות מגישה מלאה להתאמות החכמות של רשומות היסטוריות, יש לרכוש מנוי מסוג Data Subscription.

מידע על האוספים שצורפו לאחרונה

בשבועות האחרונים בלבד צירפנו ועדכנו את האוספים הבאים ב-SuperSearch:

הממלכה המאוחדת – אינדקס קבורה ושריפה 1840-2014זהו אוסף חדש של מעל 8 מיליון רשומות קבורה, שריפה, קברים ורשומות נוספות מבתי קברות בכל רחבי הממלכה. הרשומות כוללות שמות נפטרים, תאריכי קבורה ושריפה, סוגי הרשומות (רישום קבורה או שריפה) ומיקום.

קנדה – מפקד האוכלוסין של 1906 בפרובינציות אלברטה, ססקצ'ואן ומניטובה: מפקד אוכלוסין זה החל ב-24 ביוני 1906, והיה המפקד המתוכנן הראשון במחוז פריירי במדינה. מפקד זהה נערך לאחר מכן בכל 10 שנים עד שנת 1956. מטרת המפקד המיוחד של 1906 היתה לאמוד את הגידול באוכלוסייה שהתרחש בחבל הארץ במהלך המחצית הראשונה של המאה ה-20. בין השנים 1867 ו-1914 נפתח החלק המערבי של קנדה להתיישבות המונית והפך לביתם של מיליוני מהגרים שחיפשו הזדמנויות כלכליות טובות ואיכות חיים גבוהה יותר.

המפקד כולל יותר מ-800 אלף איש, וכל רשומה בו כוללת פרטים כגון שם, מין, קשר משפחתי לאב המשפחה, סטטוס משפחתי, גיל, מקום לידה ושנת הגירה. העלייה הגואה בהגירה בתקופה זו מסמנת את אחת התקופות החשובות ביותר של גידול האוכלוסייה בקנדה. לתקופה זו היתה לא רק השפעה רבה על פיתוח מחוז פריירי בלבד, אלא על המדינה כולה, שכן אותן שנים שינו את הכלכלה, את התרבות ואת פניה של החברה הקנדית.

ויילס ואנגליה – אינדקס תעודות לידה בין השנים 1837-2005: צירפנו יותר מ-110 אלף רשומות נוספות מהשנים 1837 עד 1865 ומהשנים 1921 עד 1983.

באוסף זה מצאנו, בין היתר, את רשומות הלידה של ג'ון לנון, שנולד ב-9 באוקטובר 1940 תחת השם ג'ון וינסטון לנון. מאוחר יותר כמובן כיכב לנון בביטלס – הלהקה המשפיעה ביותר בהיסטוריה של המוסיקה.

רשומת הלידה של ג'ון ו. לנון

רשומת הלידה של ג'ון ו. לנון

ויילס ואנגליה – אינדקס תעודות פטירה בין השנים 1837-2005: צירפנו יותר מ-45 אלף רשומות חדשות מהשנים 1837 עד 1865 ומהשנים 1921 עד 1983. האוסף כולו כולל כעת מעל 87 אלף רשומות זמינות לחיפוש.

ויילס ואנגליה – אינדקס תעודות נישואין בין השנים 1837-2005: צירפנו רשומות חדשות מהשנים 1837 עד 1865 ומהשנים 1921 עד 1983.

העמותה למחקר גנאלוגי בישראל (ממא"י) – האוסף כולו עודכן, והתווספו מעל 300 אלף רשומות היסטוריות חדשות.

רשומות היסטוריות מוסיפות אופי ופן אישי למחקר המשפחתי שלך, והן יכולות לעזור לחשוף תגליות מההיסטוריה המשפחתית שלכם.

מלאכת הוספת החומרים ההיסטוריים ל-SuperSearch נמשכת בקצב מהיר ומדי יום מתווספים למאגר כ-3.3 מיליון רשומות ופרופילים באילנות יוחסין. גם אם לא נמצאו עבורכם רשומות כרגע, הסיכויים למצוא רשומות אלו בזמן הקרוב גבוהים מאוד.

גילויים חדשים ממתינים לכם – חפשו בכל 8 מיליארד הרשומות ההיסטוריות שלנו עוד היום!

הערות

כתובת הדוא"ל נשמרת פרטית ולא תוצג

  • דוד אדלר

    12 בספטמבר, 2017

    עד היום למרות שיש לי את ההרשאה הגבוהה ביותר לא הצלחתי למצוא ולו רשומה אחת באירופה (אוסטרו-הונגריה) אותה חיפשתי עבור קרובים חשובים לי. התוצאות היו או NO RECORD בחיפוש מדויק או מיליוני תוצאות בחיפוש לא מדויק גם ככל שסיננתי וכו'. הדבר היחיד שקבלתי מכם זה קרובים רחוקים מאוד בעקר בארה"ב (שם אתם חזקים במפקדים) רק ע"י התאמות, אבל זה לגמרי משני וטפל עבורי. לעומת זאת ב-JEWISHGEN מצאתי רשומות רבות גם אם לא מספיקות מאירופה. האכזבה שלי מהאתר שלכם מוחלטת.

    • רועי מנדל

      12 בספטמבר, 2017

      שלום דוד. MyHeritage פועלת כל עת להגדלת מאגר הרשומות ההיסטוריות מכל רחבי העולם ורק לאחרונה חצינו את ה-8 מיליארד רשומות, בהן רשומות ייחודיות שמסייעות מאד למשתמשים רבים בכל רחבי העולם ומלאכת האיסוף נמשכת כל העת. מומלץ לא רק לנסות ולבצע חיפוש מדויק וספציפי, אלא לבצע חיפוש יותר נרחב וכללי, להשתמש נכון בסינון לפי פרמטרים וגם לבדוק רשומה אחר רשומה בתוצאות הכלליות יותר שמתקבלות על ידי המערכת ולנסות לדלות מידע רלוונטי למחקר הספציפי. לעיתים, גם חיפוש חסר עשוי להניב תוצאות.

  • אליהו חזן

    12 בספטמבר, 2017

    איך אני נכנס לאילן היוחסין שאני ערכתי

  • נאוה גיבורי

    12 בספטמבר, 2017

    שמי נאוה גיבורי, עובדת עשרים שנה בתיעוד היסטורי, (יד ושם, עמותת שפילברג, תיעוד דור תשח ופרוייקטים אחרים) מנחת קבוצות כתיבה של סיפורי חיים , בקיצור חיי סובבים סביב תיעוד היסטוריה אישית ומשפחתית והמייל הזה אודות הבלוג הזה… עושה לי את זה. סקרנית אם צומחים גם תפקידים מקומיים, בנושאי תוכן כמובן. בכל מקרה בהצלחה ואשתף ואפיץ במלוא המרץ.

    • רועי מנדל

      13 בספטמבר, 2017

      תודה רבה נאוה!

  • דניאל נשיא

    13 בספטמבר, 2017

    אני מחפש כבר במשך שנים רבות אחר עקבות הסבא אלברט (אברהם) נשיא והסבא רבה שלי רפאל נשיא ועד היום לא הצלחתי למצוא דבר אולי אוכל לזכות גם אני לעזרה דומה לזאת שפרסמתם כאן בסיפורים האחרים שלכם למרות שאיני מקורב או חבר לאף אחד מצוות המובלים שלכם?? מצפה מאוד לתשובה.