המחקר המשפחתי שהפתיע את כוכבי בורוסיה דורטמונד

המחקר המשפחתי שהפתיע את כוכבי בורוסיה דורטמונד

בחודשים האחרונים השקנו שיתוף פעולה מרתק עם קבוצת הכדורגל הגרמנית, בורוסיה דורטמונד. במהלך התקופה ערכו תחקירני החברה מחקר ששילב גנאולוגיה עם בדיקות DNA. אז מהם שורשיו האתניים של נורי סרין, איזה בן משפחה מצאנו למוחמד דהוד, ומה קרה לסבא-רבא של פטריק אוומויילה במלחמת העולם הראשונה?

במסגרת פרויקט ייחודי של חברת MyHeritage ביצעו לפני מספר חודשים שלושה כוכבי הקבוצה בעבר ובהווה, נורי סרין, מחמוד דהוד ופטריק אוומויילה בדיקת DNA ובמקביל מסרו מעט פרטים על ההיסטוריה המשפחתית של כל אחד מהם. סרין ידע תמיד כי שורשיו מגיעים מטורקיה, אוומויילה האמין כי הוא חצי ניגרי וחצי גרמני ומחמוד דהוד ציפה למצוא שורשים סורים ומצרים בניתוח מוצאו האתני.

בדיקות ה-DNA נשלחו למעבדה ובו בעת החלו תחקירני MyHeritage לצלול לארכיונים ולחקור את ההיסטוריה המשפחתית של השלושה. התוצאות, כמובן, היו מרתקות עבור כל אחד מהשלושה.

צפו בכוכבים מקבלים את תוצאות ה-DNA מגלים פרטים חדשים על ההיסטוריה המשפחתית שלהם:

אוומויילה אמנם צדק כשאמר שהוא חצי ניגרי, אך באשר לצד הגרמני, התברר כי חלק מאבותיו הגיעו דווקא מפינלנד. הוא אף קיבל לידיו מסמך מלפני 100 שנים, שנמצא במחקר השורשים, ובו מתועדת הפציעה של סבא-רבא של השחקן במהלך מלחמת העולם הראשונה. פטריק נדהם מן הגילוי שכן הוא מעולם לא ראה את המסמך שאיפשר לו ללמוד פרטים חדשים על ההיסטוריה המשפחתית שלו.

פטריק אוומויילה

פטריק אוומויילה

עדות מלפני 100 שנה: סבא-רבא של אוומויילה (מודגש באדום) בעמוד המתעד את פציעתו במלחמה

עדות מלפני 100 שנה: סבא-רבא של אוומויילה (מודגש באדום) בעמוד המתעד את פציעתו במלחמה

הבא להיות מופתע מהתוצאות היה סרין, קשרה המרכזי של דורטמונד שגילה כי מוצאו הוא לא פחות מ-20% יווני! זכר לאימפריה העותמאנית ששלטה ביוון במשך מאות שנים. כמו כן נמצאו עבורו מסמכים היסטורים מתוך מרשמי האוכלוסין העותמאנים, המציגים את מקום הולדתם של אבותיו – קווקז. בנוסף, סרין לא ציפה לגלות כי הניתוח האתני שלו יראה כי בגופו זורם דם לטיני.

נורי סרין

נורי סרין

מחמוד דהוד, והצעיר מבין השלושה, גילה להפתעתו כי אף שהגיע מסוריה, יש לו שורשים גרמניים עתיקים. הוא הופתע עוד יותר לקבל הודעה מאחד מקרובי משפחתו שאותו לא הכיר או פגש מעולם, אך נמצא בבדיקת ה-DNA כי השניים חולקים מטען גנטי זהה המעיד על קרבה משפחתית.

 

מחמוד דהוד

מחמוד דהוד

לאחר שנחשפו אל הפרטים, השלושה שוחחו על התוצאות, והגיעו למסקנה שהאמרה "עולם קטן" נכונה מאוד, שכן בסופו של דבר כולנו קשורים זה בזה במידה כזו או אחרת. "אנחנו תושבי כדור הארץ ולמעט הבדלים קלים, כולנו זהים זה לזה", אמר אוומויילה. "לי לא משנה מאיפה בנאדם מגיע, איך הוא נראה, מה גוון עורו או מה צבע העיניים שלו. כל אחד מאיתנו הוא שילוב, מיקס של כמה דברים, ובסוף הקצוות של כולנו מתחברים זה לזה", סיכם.

"עולם קטן". השחקנים משוחחים על התוצאות

"עולם קטן". השחקנים משוחחים על התוצאות