חידושים ושדרוגים באילנות היוחסין ב-MyHeritage

חידושים ושדרוגים באילנות היוחסין ב-MyHeritage

אנו שמחים להודיע על עיצוב חדש ומשופר לתצוגת אילנות היוחסין ב-MyHeritage. כעת קל מאי פעם לנווט באילן היוחסין שלכם ולמצוא תגליות חדשות.

חקר ההיסטוריה המשפחתית הוא נושא מרתק, וידוע לנו כי משתמשינו משקיעים בהנאה שעות ארוכות בבניית אילן היוחסין. העיצוב החדש, הנקי והמעודכן של עץ המשפחה משפר את חוויית המשתמש הכוללת והופך את המסע לגילוי ההיסטוריה המשפחתית שלכם לקל ומהנה יותר. הטמענו מספר יישומים וכלים חדשים, ובמקביל הכנסנו כמה תוספות נחמדות.

השיפורים כוללים, בין היתר, גם תרשים חדש של קשרי משפחה המאפשר לראות ולהבין בקלות כיצד אתם קשורים לקרובים אחרים המופיעים בעץ.

העיצוב הישן של אילן יוחסין (משמאל) והעיצוב החדש (מימין)

העיצוב הישן של אילן יוחסין (משמאל) והעיצוב החדש (מימין)

העיצוב הישן של חלונית הצד (משמאל) והעיצוב החדש (מימין)

העיצוב הישן של חלונית הצד (משמאל) והעיצוב החדש (מימין)

וכעת נצלול לפרטי העיצוב החדש.

כרטיסיות אילן יוחסין

בעיצוב הקודם של אילן היוחסין היו כרטיסיות כחולות לגברים ו-ורודות לנשים – מראה שהפך לדעתנו למיושן עם הזמן. בעיצוב החדש, ההבדל בין כרטיסיות הגברים והנשים בא לידי ביטוי באמצעות מסגרת צבעונית דקה ועדינה.

אם אדם כלשהו באילן היוחסין שלכם חוגג יום הולדת או יום נישואין בקרוב, או אם האירוע התרחש ממש לפני כמה ימים, יופיע לצד הכרטיסייה שלו או שלה סמל חגיגי של עוגת יום הולדת או טבעת נישואין. נצלו את התזכורת הזו ולחצו על האייקון החגיגי כדי לשלוח ברכה.

צבעי כרטיסיות האנשים באילן היוחסין החדש עדינים יותר, והוספנו גם אייקונים לימי הולדת ונישואין

צבעי כרטיסיות האנשים באילן היוחסין החדש עדינים יותר, והוספנו גם אייקונים לימי הולדת ונישואין

עריכת מידע

ניתן לערוך מידע על ידי לחיצה על כפתור העיפרון שבפינה התחתונה בכרטיסייה של אדם כלשהו בעץ. פעולה זו פותחת חלונית חדשה שבה ניתן להוסיף, לשנות, או למחוק פרטים בפרופיל.

כפתור העיפרון

כפתור העיפרון

לחצו על כפתור המצלמה בכרטיסייה כדי להוסיף תמונת פרופיל לכל אדם שעדיין אין לו כזו.

כפתור המצלמה להוספת תמונת פרופיל

כפתור המצלמה להוספת תמונת פרופיל

התאמות

הכלי Record Matches מצליב בין שמות האנשים באילן היוחסין שלכם לבין מיליארדי רשומות היסטוריות הזמינות ב-MyHeritage. במקביל, הכלי ™Smart Matches מחפש ומוצא התאמות בין אנשים באילן היוחסין שלכם לבין פרופילים של אותם האנשים באילנות יוחסין אחרים ב-MyHeritage. אם קיימות התאמות מסוג ™Smart Matches ו-Record Matches עבור שם כלשהו המופיע באילן היוחסין שלכם, ניתן לראותן על ידי לחיצה על האייקון הירוק או החום, וכך לבדוק האם המערכת האוטומטית שלנו אכן מצאה עבורכם תגליות חדשות ומרגשות עבור אותו אדם.

אייקונים של ההתראות החכמות ™Smart Matches ו-Record Matches בכרטיסיית הפרופיל בעץ המשפחה

אייקונים של ההתראות החכמות ™Smart Matches ו-Record Matches בכרטיסיית הפרופיל בעץ המשפחה

כברירת מחדל, אנו מציגים אייקון בצבע ירוק עבור כל ה-™Smart Matches וחום עבור כל ה-Record Matches, בין אם ההתאמות מאושרות ובין אם לאו. בעיצוב החדש ניתן לבטל את סימון האפשרות החדשה "הצג אייקונים עבור התאמות מאושרות" שמתחת לסרגל ההגדרות, והאייקונים יוסרו לאחר שכל ההתאמות עבור אותו אדם כבר אושרו. באופן זה תוכלו להתמקד רק בהתאמות שטרם חקרתם.

הוספת אנשים לאילן היוחסין

כדי להוסיף אדם לאילן היוחסין, לחצו על הכפתור “+“ שבתחתית הכרטיסייה של אדם כלשהו באילן היוחסין.

כפתור "הוסף קרובים"

כפתור "הוסף קרובים"

לאחר מכן ייפתח תפריט עם אפשרויות להוסיף קרובי משפחה של האדם כגון הורים, אחים ואחיות, בני/בנות זוג, וילדים.

תפריט "הוסף קרובים"

תפריט "הוסף קרובים"

כמו בגרסה הקודמת, קל להוסיף הורים לאילן היוחסין. על מנת להוסיף הורה לאדם כלשהו אפשר פשוט לחצו על הכפתורים "הוסף אב" או "הוסף אם" והזינו את הפרטים שלהם. בעיצוב החדש הצרנו את הכפתורים הללו כך שיתפסו פחות מקום. אם אתם מעדיפים שהכפתורים הללו לא יופיעו על המסך, באפשרותכם להסיר אותם בהגדרות האילן.

הכפתורים "הוסף אב" ו"הוסף אם"

הכפתורים "הוסף אב" ו"הוסף אם"

חלונית הצד

כמו בעיצוב הקודם של אילן היוחסין, כשאתם בוחרים במישהו המופיע בעץ המשפחה שלכם, הפרטים שלו מוצגים אוטומטית בחלונית מידע המופיעה בצד המסך.

בחלונית הצד ניתן לצפות בפרטים של כל אדם בעץ המשפחה, ואף לערוך אותם. כאן מפורטים עובדות עם תאריכים ומקומות של אותו אדם, כמו גם תמונות וסרטונים שלו. בעיצוב החדש שיפרנו את המראה הכללי של חלונית הצד.

חלונית הצד החדשה

חלונית הצד החדשה

רבים מהמשתמשים שלנו ישמחו לגלות שהחלונית החדשה מציגה את הגיל הנוכחי של אדם חי (אם תאריך הלידה ידוע) ואת גיל הפטירה שלו (אם תאריך הלידה והפטירה ידועים). העיצוב הקודם לא כלל את המידע הזה. כמו כן, בחלק העליון של החלונית מוצגים כעת מקום הלידה ומקום הפטירה של האדם, אם הם ידועים.

תרשים קשרים משפחתיים

בחלונית, מתחת לשמו של האדם, מוצג הקשר המשפחתי שלכם עם האדם שנבחר.

בעבר, המערכת הציגה קשרים משפחתיים רק עבור אילנות יוחסין שכללו פחות מ-5,000 בני אדם. כעת הגדלנו את הכמות ל-10,000; באילנות יוחסין עם 10,000 עד 20,000 בני אדם אנו מחשבים את מרבית הקשרים המשפחתיים.

הקשר המשפחתי שלכם עם אדם זה

הקשר המשפחתי שלכם עם אדם זה

ניתן ללחוץ על "קשר משפחתי" כדי לראות דיאגרמה מפורטת שממפה במדויק את הקשר המשפחתי ביניכם:

תרשים הקשרים המשפחתיים החדש

תרשים הקשרים המשפחתיים החדש

לחיצה על סמל המדפסת שבפינה הימנית העליונה תפתח חלון חדש עם קובץ PDF של התרשים הזה. תוכלו לשמור את קובץ ה-PDF במכשירכם או להדפיס אותו. אפשרות זו אידיאלית אם ברצונכם לשתף את הקובץ עם קרוביכם, וכדי להראות להם במדוייק את הקשר המשפחתי ביניכם.

בחודשים הקרובים אנו מתכננים להוסיף את התרשים השימושי הזה גם במקומות אחרים באתר אילן היוחסין, כמו למשל בהצגת התאמה מסוג ™Smart Matches. גם הכלי "דוח קשרי משפחה" הנמצא תחת הלשונית "אילן היוחסין" שבסרגל הניווט, יחודש בקרוב ויוצג עם התרשים החדש.

פעולות בפרופיל

לחיצה על הכפתור "בצע מחקר על אדם זה" תגרום למערכת לחפש רשומות היסטוריות בין מיליארדי המסמכים הזמינים ב-MyHeritage.

לחיצה על הכפתור "פרופיל" תפתח חלון חדש המציג את כל המידע הידוע על אדם כלשהו, כולל ביוגרפיה, מקורות, ציטוטים ועוד.

הכפתור "ערוך" פותח חלונית במרכז המסך, ממנה תוכלו לשנות ולהוסיף פרטים בשדות הראשיים בפרופיל של אותו אדם – למשל שם ושם משפחה, תאריך לידה, תאריך פטירה ועוד.

הכפתור "הוסף" פותח חלונית להזנת פרטים על הורים, אחים ואחיות, בני/בנות זוג וילדים.

לחיצה על הכפתור "עוד" תציג את האפשרויות הבאות: צפייה באילן היוחסין של אדם, עריכת תמונת הפרופיל, הוספה או הסרת קשרים, הזמנת אנשים לאתר המשפחה, או מחיקת הפרופיל.

תגליות

הוספנו לפרופיל של כל אדם את התגליות הקשורות אליו, הכוללות התאמות ™Smart Matches ו-Record Matches, בין אם הן כבר אושרו ובין אם הן עדיין ממתינות לאישור.

התאמות Smart Matches™ו-Record Matches בחלונית הצד

התאמות Smart Matches™ו-Record Matches בחלונית הצד

בדיקת עקביות האילן

"בדיקת עקביות אילן היוחסין" הינה כלי הסורק את עץ המשפחה ומזהה שגיאות בנתונים שהוזנו, כך שתוכלו לבצע את השינויים הדרושים באילן ולשפר את הדיוק והאיכות הכללית שלו.

החל מהעדכון הנוכחי, כשבדיקת העקביות תאתר שגיאה עבור אדם מסויים, היא תוצג בפניכם כדי שתוכלו לתקנה. שגיאות מסויימות יכולות להיות עובדתיות (למשל תאריך לידה מאוחר מתאריך הפטירה, או תאריך לידה מוקדם מתאריך הלידה של ההורה), טעויות טכניות (למשל, שנת לידה שהוזנה כ-22 במקום 1922), אזהרות לגבי שגיאות אפשריות בהזנת המידע (למשל, שם המשפחה של אישה נשואה הוזן כנראה כשם הנעורים שלה) או בעיות עקביות אחרות שאולי תרצו לתקן, כגון אזכור שם של מקום מסויים באיות שונה. לחיצה על הכפתור תעביר אתכם לעמוד בדיקת עקביות האילן שבו תוכלו לראות את כל השגיאות שנמצאו עבור אותו אדם.

בעיות עקביות בחלונית הצד

בעיות עקביות בחלונית הצד

תמונות וסרטונים

אזור התמונות והסרטונים מציג את כל קבצי המדיה שמקושרים לאדם זה. לחצו על תמונה ממוזערת כדי לצפות בה בגודל מלא. הכפתור עם סמל המצלמה והפלוס (+) מיועד להוספת תמונות חדשות: לחיצה עליו פותחת על גבי הדף הנוכחי שכבת נוספת שאליה ניתן לגרור ולשחרר או לחפש ולהעלות מהמחשב שלכם תמונה או סרטון של אדם מסויים.

אזור התמונות והסרטונים בחלונית הצד

אזור התמונות והסרטונים בחלונית הצד

ביוגרפיה

אזור הביוגרפיה מאפשר להוסיף בקצרה פרטים בטקסט חופשי על תולדות חייהם של בני המשפחה.

בני משפחה מדרגה ראשונה

אזור זה מציג רשימה של כל בני המשפחה הגרעינית של האדם שנבחר. כברירת מחדל, הרשימה נסתרת, ויש להקליק על הכפתור "המשפחה הקרובה" על מנת לראותה.

רשימת בני משפחה מדרגה ראשונה בחלונית הצד

רשימת בני משפחה מדרגה ראשונה בחלונית הצד

ניהול תצוגת אילן היוחסין

חדש: כרטיסיות אנכיות

חלק מהמשתמשים ביקשו מאיתנו להוסיף את אפשרות להציג את כרטיסיות האנשים בצורה אנכית, כך שיתפסו פחות שטח אופקי וניתן יהיה להציג יותר אנשים על המסך בבת אחת. אנחנו שמחים להודיע ​​שהממשק המעודכן כולל כעת גם את האפשרות הזו. על מנת להציג כרטיסיות אנכיות ולגשת להגדרות אילן יוחסין אחרות, לחצו על כפתור ההגדרות שצורתו כשל גלגל שיניים.

כניסה להגדרות אילן יוחסין

כניסה להגדרות אילן יוחסין

הגדרות אילן יוחסין כוללות את האפשרות החדשה "הצג כרטיסיות באופן אנכי"

הגדרות אילן יוחסין כוללות את האפשרות החדשה "הצג כרטיסיות באופן אנכי"

כרטיסיות אנכיות מאפשרות תצוגה הדוקה יותר של אילן יוחסין והצגתם של יותר אנשים

כרטיסיות אנכיות מאפשרות תצוגה הדוקה יותר של אילן יוחסין והצגתם של יותר אנשים

ההגדרות מאפשרות לכם לקבוע התאמת תצוגה אישית של אילן היוחסין.

מספר הדורות המוצגים

ניתן לראות את אילן היוחסין בצורה "פשוטה" יותר על ידי צמצום מספר הדורות שיוצג סביב האדם המרכזי. אפשרות זו אינה חדשה, אך בעבר הגישה אליה היה דרך הגדרות אילן היוחסין. תפריט  ה“דורות“ הועבר כעת לעמוד הראשי של אילן היוחסין בפינה העליונה של המסך.

תפריט ה"דורות“ החדש

תפריט ה"דורות“ החדש

תצוגה מרוכזת

הוספנו להגדרות פונקציה חדשה המאפשרת לבחור האם להציג בני דודים של "האדם המרכזי" או להסתירם. בטלו את הסימון "הצג בני דודים של האדם המרכזי" כדי להסתיר בני דודים באילן היוחסין שלכם. הדבר יאפשר לכם לצפות בתצוגה מרוכזת המצריכה פחות גלילה.

הגדלה/הקטנה

אופצייה זו מאפשרת לכם להגדיל או להקטין את תצוגת אילן היוחסין שלכם. בשונה מהמחוון הישן שהיה בפינה העליונה של אילן היוחסין, כעת קיימים כפתורי הגדלה/הקטנה בפינה התחתונה של אילן היוחסין. הזזנו גם את הכפתור "מסך מלא“ והעברנו לשם גם את כפתור הבית, אשר לחיצה עליו תיקח אתכם ישירות "לאדם המרכזי" של האילן.

כפתורי הגדלה/הקטנה: העיצוב הישן (משמאל) והעיצוב החדש (מימין)

כפתורי הגדלה/הקטנה: העיצוב הישן (משמאל) והעיצוב החדש (מימין)

עדכונים נוספים

הסרנו את הסרט השחור שהוצג על גבי כרטיסייה שאינו בין החיים. הסרט כונה "סרט המוות" וקיבלנו על כך תלונות ממשתמשים, ועל כן "הרגנו" אותו. במקום זאת, בכרטיסיות של אנשים מתים מופיע תאריך הפטירה (אם ידוע) או המילה "נפטר" אם תאריך הפטירה אינו ידוע.

דוגמה לאילן יוחסין עם אנשים שנפטרו

דוגמה לאילן יוחסין עם אנשים שנפטרו

כמו כן, הסרנו בעיצוב החדש את מכ“ם הניווט הישן.

מכ“ם הניווט הישן הוסר

מכ“ם הניווט הישן הוסר

סיכום

בנייה ותחזוקה של אילן יוחסין הם "הלחם והחמאה" של תחום הגנאלוגיה. חשוב לנו להמשיך ולשפר את הכלים של אילן היוחסין ב-MyHeritage כדי שיהיה קל לנווט ולעבוד איתו, ובו בעת כדי שמשתמשינו יהנו מחווייה טובה יותר.

תהליך העיצוב מחדש של אילן היוחסין ארך תקופה ארוכה, שבמהלכה הפצנו אותו בהדרגה למשתמשי בטא ושינינו אותו על פי הצורך בהתאם למשוב שהתקבל, עד אשר הגענו לעיצוב הסופי. העיצוב החדש כולל פונקציות חדשות כגון תרשים קשרי המשפחה, כרטיסיות אנכיות, האפשרות להסתיר בני דודים כדי להציג אילן יוחסין ברור יותר, ועוד.

אם העיצוב החדש אינו מוצא חן בעיניכם, תוכלו לחזור לעיצוב הקודם על ידי לחיצה על כפתור "ההגדרות" ובחירה ב"פעולות נוספות". עם זאת, שימו לב כי העיצוב הישן הולך להעלם בשלב מסויים בעתיד, מכיוון שאין באפשרותנו לתחזק שני ממשקים בעת ובעונה אחת.

אנו מקווים שהשיפורים ימצאו חן בעיניכם ושתיהנו מהם!