חדש: תיוג תמונות באמצעות Photo Tagger זמין גם באתר MyHeritage

חדש: תיוג תמונות באמצעות Photo Tagger זמין גם באתר MyHeritage

אנו שמחים לבשר כי האפשרות לתיוג התמונות המשפחתיות שלכם באמצעות היישום Photo Tagger זמינה מהיום באתר MyHeritage. היישום Photo Tagger הינו כלי ייחודי וחינמי, שיסייע לכם לתייג מאות תמונות בתוך דקות ספורות. 

לפני כחודש השקנו את Photo Tagger לאפליקציית MyHeritage לנייד, אך מעתה, כאמור, הטכנולוגיה זמינה גם באתר MyHeritage, כלומר, מהדפדפן בו אתם משתמשים במחשב השולחני שלכם. חשוב לציין שאנו מטמיעים את גרסת האינטרנט בהדרגה, כך שאם עדיין אינכם רואים אותה – אל דאגה, היא תגיע אליכם בקרוב מאוד.

ברגע שתפעילו את Photo Tagger, היישום יתחיל לנתח את התמונות שהעליתם ל-MyHeritage ולקבץ ביחד פרצופים שהאלגוריתם יזהה כשייכים לאותו אדם. לאחר מכן תוכלו לתייג את כל התמונות של אותו אדם בלחיצת כפתור אחת, וכך לחסוך זמן ועבודה בסריקה ותיוג של כל תמונה בנפרד.

תיוג תמונות מעשיר את אילן היוחסין שלכם ומאפשר לכם ולמשפחותיכם לדעת בדיוק ובמהירות מי מופיע בכל תמונה. יישום זה יעיל במיוחד כאשר מתחזקים אוסף תמונות גדול ומגוון. אם עדיין לא ראיתם את Photo Tagger בפעולה, אתם מוזמנים לצפות בסרטון שממחיש כיצד הכלי ישנה לחלוטין את האופן שבו תנהלו את ההיסטוריה המשפחתית המצולמת שלכם ב-MyHeritage. יצויין כי הסרטון מדגים את אופן תיוג התמונות באפליקציית הנייד, אך הפעלת הגרסה באתר נעשית בצורה דומה.

איך מתחילים

כדי לפתוח את Photo Tagger, פשוט רחפו עם העכבר מעל הלשונית 'תמונות' ובחרו באפשרות  Photo Tagger מתוך התפריט. 

פתיחת היישום Photo Tagger

פתיחת היישום Photo Tagger (לחצו להגדלה)

בפעם הראשונה שתפתחו את דף Photo Tagger, יוצג בפניכם טקסט פתיחה. לחצו על 'התחל' (Start).

עמוד הפתיחה של Photo Tagger

עמוד הפתיחה של Photo Tagger

באפשרותכם לפתוח את Photo Tagger גם באמצעות לחיצה מתוך הלשונית 'תמונות'. פעולה זו תעביר אתכם אל 'התמונות שלי', שם יופיע באנר של Photo Tagger. הבאנר יופיע ללא קשר לסוג התצוגה שבחרתם – רשת או רשימה.

פתיחת Photo Tagger דרך הבאנר בדף 'התמונות שלי'

פתיחת Photo Tagger דרך הבאנר בדף 'התמונות שלי' (לחצו להגדלה)

לפני השימוש הראשון ב-Photo Tagger, תתבקשו לסמן את הסכמתכם להפעלת Photo Tagger. אם כבר עשיתם זאת דרך אפליקציית MyHeritage בנייד, דלגו על שלב זה ועברו ישירות להמלצות התיוג. ברגע שתאשרו את ההפעלה, Photo Tagger יתחיל לנתח את התמונות ולהפיק לכם המלצות תיוג. התהליך לוקח בדרך כלל כדקה או שתיים, אבל אם יש לכם אלפי תמונות – קצת יותר.

ברגע ש-Photo Tagger יסיים לעבד את ההמלצות, תישלח אליכם הודעת דוא"ל.

השימוש ב-Photo Tagger

עם סיום עיבוד המלצות התיוג, פתחו את Photo Tagger כפי שהוסבר למעלה. ההמלצות יוצגו בדף הראשי של היישום Photo Tagger.

הדף הראשי של Photo Tagger

הדף הראשי של Photo Tagger

Photo Tagger מקבץ ביחד פרצופים מתמונות שונות, שהאלגוריתם מזהה כשייכים לאותו אדם. בסיום יתקבלו שני סוגים של קבוצות: אנשים מזוהים, ואנשים בלתי מזוהים. עבור אנשים שאינם בין החיים, Photo Tagger יעשה כמיטב יכולתו לזהות את שמם אוטומטית לפי עץ המשפחה שלכם, על בסיס תמונות שתייגתם בעבר. עם זאת, אם יש אנשים שאינם בין החיים ש-Photo Tagger לא נתקל בהם לפני כן, הם יסווגו כבלתי מזוהים. 

אנשים חיים יסווגו כבלתי מזוהים, ואתם תתבקשו להזין את שמם ידנית לצורך התיוג שלהם. באפשרותכם להשתמש בלחצני הסינון שבראש הדף כדי להתמקד באחת הקבוצות (המזוהים או הבלתי מזוהים). לחלופין, בחרו "הכל" כדי להציג את שתי הקבוצות ביחד. 

המסננים של Photo Tagger

המסננים של Photo Tagger (לחצו להגדלה)

כל קבוצה תוצג בכרטיס אופקי. כדי לסקור את הקבוצה, שתכלול עד 25 תמונות, לחצו במקום כלשהו בתוך שטח הכרטיס או על לחצן "סקירה" (Review). הדוגמה שמתחת מתייחסת לבחירה בקבוצה השנייה.

לחיצה על כפתור ה-Review תוביל לסקירה של קבוצות האנשים המזוהים

לחיצה על כפתור ה-Review תוביל לסקירה של קבוצות האנשים המזוהים (לחצו להגדלה)

כאשר לוחצים על קבוצה, יוצגו המלצות התיוג עבורה. קבוצה יכולה לכלול בין 3 ל-25 תמונות ש-Photo Tagger הגיע למסקנה שהן מציגות את אותו אדם.

התמונה המלאה שבה מצולם אותו אדם תופיע בצד, ביחד עם תמונת הגדלה של פני האדם. תצוגה זו ייחודית ל- MyHeritage ותגלו שהיא שימושית במיוחד, שכן היא מאפשרת להזכיר לכם את ההקשר בו צולמה התמונה, מה שיסייע לכם להבין האם באמת מופיע בה האדם המזוהה.

מתחת לכל תמונה יוצגו המקום והתאריך (אם הזנתם אותם), וכן שמות של אנשים אחרים שמופיעים בצילום ותויגו בעבר.

סקירה של קבוצות האנשים המזוהים

סקירה של קבוצות האנשים המזוהים (לחצו להגדלה)

בדף זה, תתבקשו לגלול מטה כדי לעבור על כל הצילומים שנכללו בקבוצה ולמחוק כל תמונה שאינה שייכת עקב זיהוי שגוי. בדוגמה הבאה, אם יש תמונה שדיאנה ריצ'רדס לא מופיעה בה, אזי שיש להסיר ממנה את הסימון. זו הסיבה, כאמור, שתצוגת הפנים המוגדלת לצד התמונה המלאה היא כל כך שימושית: לעיתים  קשה לזהות פנים, אבל כאשר הם מופיעים בתוך ההקשר המלא ולצד שאר האנשים בתמונה, קל יותר לזהות במי מדובר. 

כאשר תסיימו לעבור על כל התמונות בקבוצה, ולבטל את הסימון של התמונות השגויות, הקישו על הכפתור "תיוג התמונות" (Tag photos) שבראש הדף. כל התמונות שנשארו בקבוצה יתויגו אוטומטית. 

אם יש מספר תמונות שאינן שייכות לאדם המזוהה, או אם הקבוצה כולה "מבולגנת" ומציגה תמונות של יותר מדי אנשים שונים, לחצו על "ביטול" (Reject). תמונות שביטלתם להן את הסימון או קבוצות שלמות שביטלתם יוקפאו למשך 30 יום, במהלכם הן לא יופיעו בהמלצות תיוג חדשות.

לפעמים יש צורך להגדיל תמונה כדי לראות בה את כל הפרטים מקרוב. כדי לעשות זאת, לחצו על התמונה המלאה שמופיעה בקטן. הלחיצה תציג את התמונה על גבי כל המסך. גם בתצוגה זו ניתן להסיר את הסימון, אם התמונה לא כוללת את האדם המזוהה.

באפשרותכם ללחוץ על החצים ימינה ושמאלה כדי עבור לתמונה הקודמת או הבאה בקבוצה, ולבחון כל אחת מהן בתצוגת מסך מלא.

כדי לחזור לדף הקודם שמציג את כל התמונות בקבוצה, לחצו על החץ הלבן שבפינת המסך העליונה.

סקירת התמונות בתצוגת מסך מלא

סקירת התמונות בתצוגת מסך מלא (לחצו להגדלה)

בניגוד להצגת שם האדם בקבוצות המזוהות, הכותרת של קבוצת תמונות של אדם לא מזוהה תהיה "מי זה?" (?Who is this). כדי לסקור קבוצה כזו, לחצו במקום כלשהו על הכרטיס שלה או על הכפתור "סקירה".

לחיצה על הכפתור Reivew תוביל לסקירה של קבוצות האנשים הלא מזוהים

לחיצה על הכפתור Reivew תוביל לסקירה של קבוצות האנשים הלא מזוהים (לחצו להגדלה)

כדי לתייג קבוצת תמונות של אדם לא מזוהה, הזינו את שמו של האדם שמופיע בתמונות. יצויין כי ניתן לתייג תמונות רק של אנשים שכבר מופיעים בעץ המשפחתי שלכם. כדי לתייג מישהו שעדיין אינו בעץ, יהיה עליכם לעבור תחילה לעץ המשפחתי ולהוסיף אותו. לאחר ההוספה, חזרו אל Photo Tagger כדי להמשיך בתהליך התיוג.

הקלידו את שם האדם בשורת החיפוש, ובחרו את השם מהרשימה שתופיע. לאחר מכן עקבו אחר השלבים שלהלן כדי לסקור ולתייג את התמונות. 

תיוג קבוצת תמונות של אדם לא מזוהה

תיוג קבוצת תמונות של אדם לא מזוהה (לחצו להגדלה)

כפי שצויין, נכון לשעה זו יישום ה-Photo Tagger לא תומך בתיוג שמות שאינם מופיעים בעץ המשפחה, כמו חברים או חיות מחמד. 

היתרונות שבתיוג תמונות

אלה מכם שהעלו תמונות לאתר MyHeritage, יכולים בכל עת ללחוץ על הלשונית 'תמונות' בסרגל הניווט כדי לעבור לדף 'התמונות שלי'. כדי לראות את השמות של כל האנשים שכבר תייגתם באילן היוחסין שבניתם, לחצו על 'אנשים' בתפריט השמאלי. אם אתם מנהלים כמה עצי משפחה שונים, בחרו את העץ הרלוונטי מהרשימה הנפתחת, ואז תוצג בפניכם רשימת האנשים שנכללים בעץ המשפחתי ומתויגים בתמונות.

הצגת שמות האנשים המתויגים בתמונות

הצגת שמות האנשים המתויגים בתמונות (לחצו להגדלה)

לחצו על שם של אדם כלשהו כדי להציג את כל התמונות המתויגות עבורו. הנה דוגמה:

כל התמונות המתויגות לשם וויליאם ג'ון סמית'

כל התמונות המתויגות לשם וויליאם ג'ון סמית'

לחצו על תמונה כלשהי כדי לפתוח את עמוד התמונה. אם תייגתם את האנשים שמופיעים בה, שמותיהם יופיעו בחלונית הצד. ריחוף עם העכבר מעל שם כלשהו יגרום להופעה של מסגרת לבנה סביב הפנים של אותו אדם בתמונה.

עמוד התמונה: רחפו עם העכבר מעל השם המבוקש כדי לסמן את הפנים שתויגו לו בתמונה

עמוד התמונה: רחפו עם העכבר מעל השם המבוקש כדי לסמן את הפנים שתויגו לו בתמונה (לחצו להגדלה)

מוקדם יותר השנה השקנו את תצוגת הרשימה לצפייה וארגון התמונות, כך שמעתה קל ופשוט מאי פעם לנהל את אוסף התמונות שלכם באתר MyHeritage. תצוגה זו מספקת מבט כללי על כל פרטי התמונות, ומאפשרת לכם לזהות במהירות מי מופיע בכל צילום.

שמות האנשים המתויגים בתמונות ב״תצוגת הרשימה״

שמות האנשים המתויגים בתמונות ב״תצוגת הרשימה״ (לחצו להגדלה)

בנוסף לכך, תצוגת הרשימה מאפשרת לסמן את התמונות כדי לאתר צילום ספציפי בו מופיעים אנשים מסוימים. כדי לעשות זאת, לחצו על כפתור הסינון "אנשים" (People). כעת כתבו את שמות האנשים שאת תמונתם תרצו לראות, וסמנו את תיבת הסימון להצגת כל התמונות שבהן אותו אדם מופיע. אם אתם מעוניינים להציג רק תמונות שכוללות את כל האנשים שחיפשתם ביחד, הסיטו את לחצן המתג למצב "הראה תמונות של אנשים אלה יחד" (Show photos of these people together). זוהי דרך מצוינת לאתר, למשל, את כל התמונות שבהן אתם וסבתא מופיעים ביחד.

סינון תמונות להצגת אנשים מסוימים בלבד

סינון תמונות להצגת אנשים מסוימים בלבד (לחצו להגדלה)

כל התמונות שמציגות את וויליאם ביחד עם אגתה

כל התמונות שמציגות את וויליאם ביחד עם אגתה (לחצו להגדלה)

כמה טיפים מהמנכ״ל שלנו

המייסד והמנכ"ל של MyHeritage, גלעד יפת, הוא גנאולוג נלהב שסרק יותר מ-100,000 תמונות היסטוריות של משפחתו והעלה אותן ל-MyHeritage. גלעד החל להשתמש ב-Photo Tagger מייד כאשר הטכנולוגיה הפכה זמינה בגרסת הבטא, והוא שמח לחלוק כמה מהתובנות על השימוש ביישום.

"Photo Tagger הפך לכלי חיוני עבורי לצורך זיהוי מספר אנשים ״מסתוריים״ בתמונות המשפחתיות שלי, כאלה שהתקשיתי לזהות בעצמי. לדוגמה, שתי התמונות שמופיעות להלן הגיעו מהאלבום של סבי מצד אבי, חיים יפת. תמיד חשבתי שהן מציגות את סבי בצעירותו, אך מכיוון שלא היה תיאור כתוב לתמונות, ומכיוון שלא היו לי דוגמאות אחרות להשוות אליהן מהתקופה המוקדמת הזו בחייו – לא הייתי יכול לדעת בוודאות אם זה באמת הוא. היישום Photo Tagger מבוסס על אלגוריתמים מתקדמים של למידה עמוקה, והעובדה שמתוך עשרות אלפי הפרצופים המופיעים בכל התמונות שלי האלגוריתם הצביע דווקא על התמונות האלה וזיהה בהן את סבא שלי חיים, שכנעה אותי שזה אכן הוא – ופתרה עבורי תעלומה שליוותה אותי כבר יותר מעשרים שנה״.

הנה פוסט שהעלה גלעד לפייסבוק, בו הוא מספר שסבו מצד אביו היה אתלט בצעירותו.

חיים יפת בצעירותו

חיים יפת בצעירותו (לחצו להגדלה)

״בנוסף לכך״, ממשיך גלעד, ״ה-Photo Tagger מצא תגלית הקשורה לסבתי מצד אמי, חנה צ'ווזניק, שנולדה בעיירה רוז'ינוי בבלארוס בתחילת המאה ה-20. לא היו לי תמונות שלה לפני שהגיעה לגיל 18, והנה Photo Tagger זיהה אותה בתמונת בית ספר ישנה מאוד שקיבלתי מקרוב משפחה אחר. מדובר בתמונה אחת מתוך אוסף של 100,000 תמונות שיש לי, ולכן לא היה סיכוי שאוכל לזהות בעצמי מישהו מהאנשים המופיעים שם. באותה תמונה, Photo Tagger זיהה נערה צעירה כסבתא שלי. למרבה תדהמתי, נכתב באחת הרשומות שבידי שהתמונה הזו אכן צולמה ברוז'ינוי – המקום בו גלדה סבתי. הראיתי את התמונה לאמי, והיא הסכימה שזו חייבת להיות סבתי בתקופת ילדותה. איזו תגלית נהדרת!״

הנה קישור לפוסט שגלעד פרסם בבלוג על משפחת צ'ווזניק וסיפור הישרדותה בשואה.

Photo Tagger גילה תמונה עם סבתו של גלעד חנה צ'ווזניק בצעירותה, מסומנת באדום

Photo Tagger גילה תמונה עם סבתו של גלעד חנה צ'ווזניק בצעירותה, מסומנת באדום (לחצו להגדלה)

״התמונה הבאה צולמה בעת אירוע משפחתי, והיישום Photo Tagger זיהה את אבי שנמצא בחלק האחורי של התמונה, למרות שכפי שניתן לראות פניו מופיעות בגודל קטן מאוד. גם זו הייתה תגלית נחמדה, כזו שאני עצמי מעולם לא שמתי לב אליה.

באופן דומה, Photo Tagger זיהה את אמי בתמונה הבאה שגם היא מאירוע משפחתי, וזו דוגמה נוספת לתמונה שמעולם לא שמתי לב שהיא מופיעה בה.

באופן כללי, ולמרות שגיאות שמתקבלות פה ושם, גיליתי ש-Photo Tagger עושה עבודה מדהימה בזיהוי אנשים בשלבים שונים של חייהם. כמו כן, ה-Photo Tagger צפוי לעזור לכם לזהות אנשים שלא הייתם יכולים לזהות בעצמכם, בזכות העובדה שהוא מתבסס על תמונות אחרות שבהן כן הצלחתם לזהות ולתייג אנשים אלה.

Photo Tagger איפשר לי לתייג במהירות אלפי תמונות, והפך את התהליך לעתיר גילויים מהנים עבורי. כדי שתוכלו גם אתם ליהנות מהכלי, אני ממליץ שתעשו כמוני: סרקו כמה שיותר תמונות משפחתיות היסטוריות, העלו אותן ל-MyHeritage, הפעילו את Photo Tagger – ותנו לעצמכם ליהנות מהקסם!"

זמינות

Photo Tagger הוא יישום חינמי, הזמין כעת באתר MyHeritage ובאפליקציה החינמית של MyHeritage לנייד עבור iOS ואנדרואיד. בימים אלה אנו שוקדים על הנגשת Photo Tagger גם לתכנת שולחן העבודה שלנו Family Tree Builder, תהליך שצפוי להסתיים עד סוף השנה הנוכחית.

פרטיות

נושא הפרטיות נמצא בראש סדר העדיפויות ב-MyHeritage, והוא מוגן בקפדנות. המלצות תיוג המשויכות לשם יוצגו רק עבור אנשים באילן היוחסין שלכם שסימנתם כנפטרים. בנוסף, Photo Tagger זמין רק עבור יוצר האתר המשפחתי, כלומר, הוא אינו נגיש לאנשים שהוספתם כחברים או כמנהלים של האתר המשפחתי שלכם. Photo Tagger פועל רק  באתר המשפחה שלכם, על התמונות שלכם. זהו כלי פרודוקטיבי המאפשר לכם לתייג את התמונות שלכם מהר יותר.

כדי להשתמש ביישום, תתבקשו לתת את הסכמתם לכך ש-Photo Tagger ייצור מודלים של זיהוי פנים לאנשים בתמונות שלכם. באפשרותכם לבטל הסכמה זו בכל עת דרך תפריט הגדרות האתר, ולחיצה על 'הפרטיות שלי > תוכן'. אם תרצו לחזור ולהפעיל את היישום, בצעו את אותם השלבים ולחצו על תיבת הסימון שתאפשר להפעיל את Photo Tagger, או עברו לדף Photo Tagger וסמנו שם אישור לתנאי השימוש.

כדי להבטיח את מרב הפרטיות, הצעות התיוג לתמונות נשמרות ב-MyHeritage באופן זמני בלבד. אם לא תפעילו את Photo Tagger ולא תקבלו או תדחו את הצעות התיוג שלו במשך 3 חודשים, כל ההצעות יימחקו. באפשרותכם לחזור ולבקר בדף Photo Tagger בכל עת כדי לשוב ולהפעילו ולקבל שוב את הצעות התיוג.

העלו תמונות עוד היום

תיוג תמונות היסטוריות היא הדרך המושלמת לנהל את אוסף התמונות יקר הערך שלכם ולהעשיר את אילן היוחסין שבניתם. תוכלו לאתר כל תמונה שאתם אוהבים בקלות, ולהבטיח שאתם וקרוביכם תדעו בדיוק מי מצולם בכל אחת מהן.

העלו את התמונות המשפחתיות שלכם עוד היום כדי להתנסות בכלי עיבוד התמונות המתקדמים של MyHeritage הכוללים צביעה, חידוד והנפשה של התמונות, ותייגו את כל האנשים בצילומים שלכם בלחיצת כפתור.

כלים חדשים הקשורים לתחום התמונות המשפחתיות ההיסטוריות לתמונות שלכם מהעבר כבר נמצאים בפיתוח, ויושקו בקרוב!