שדרוג ליישום צביעת התמונות MyHeritage In Color™‎

שדרוג ליישום צביעת התמונות MyHeritage In Color™‎

מוקדם יותר השנה השקנו יישום פורץ דרך לצביעת תמונות משחור לבן – ™MyHeritage In Color. יישום זה התבסס על טכנולוגיית למידה עמוקה (Deep learning) הנמצאת ברישיון בלעדי תודות לשיתוף פעולה עם הצוות המוכשר של חברת DeOldify בהובלת ג'ייסון אנטיק ודנה קלי. השניים שיתפו פעולה עם מאור כהן, מפתח של חברת MyHeritage, אשר הוביל את הפרויקט עד להשקתו. השימוש ב-™MyHeritage In Color הפך במהרה לויראלי, כאשר מאז השקתו ועד היום נצבעו למעלה מ-16 מיליון תמונות. על היישום ™MyHeritage In Color תוכלו לקרוא בפוסט שפורסם ביום ההשקה, כמו גם על הויראליות של היישום ימים ספורים לאחר ההשקה, ועל הוספת הגדרות הצביעה אותן הטמענו בשלב מאוחר יותר.

נסו כעת את ™MyHeritage In Color

במהלך השנה שחלפה המשיכו ג'ייסון ודנה לשפר את תהליך הצביעה עוד ועוד, או כפי שהם מכנים זאת – "המרדף אחר צביעה מושלמת של תמונות באמצעות טכנולוגיית למידה עמוקה". המאמצים המתמשכים השתלמו, והיום אנו שמחים לבשר על השקת מודל צביעה חדש המפיק תוצאות טובות יותר בצביעת תמונות משחור-לבן. בעתיד, מודל הצביעה החדש יוטמע ויהפוך לברירת המחדל לצביעת תמונות, אבל עד אז חשוב לציין שמבחינת משתמשי MyHeritage אין כל שינוי. אינכם נדרשים לבצע שום פעולה מיוחדת על מנת ליהנות מהמודל החדש. פשוט המשיכו לצבוע את התמונות ב-MyHeritage כפי שעשיתם עד כה.

מדוע לצבוע תמונות משחור לבן?

תמונות מספקות מבט ייחודי לחייהם של אבותינו, אך עצם היותן של תמונות אלה בדרך כלל בשחור לבן גורמת לתחושת ריחוק מסוים. מאידך, הצגת אותן תמונות היסטוריות בצבע מפיחה בהן חיים. הצבעים מאפשרים לנו לראות את התצלומים האלה בדרך חדשה לחלוטין. הם גורמים לנו להתייחס באופן אישי יותר למצולמים, מעניקים לנו נקודת מבט רעננה על האנשים והמקומות המופיעים בתמונה – אלה שהפכו אותנו למי שאנחנו כיום.

דמיינו לעצמכם שהייתם יכולים לראות את אלבום החתונה של סבא וסבתא שלכם בצבע בפעם הראשונה, או שפתאום תבחינו בפרטים הקטנים המתארים את החיים ברחובות ניו-יורק לפני מאה שנה. ההבדלים שיקפצו יפתיעו אתכם ברגע שתסתכלו בתמונות הצבעוניות לצד התצלומים המקוריים בשחור לבן. תהליך הצביעה לא מחליף או משנה את התמונה המקורית שלכם, אלא יוצר עותק חדש. על גבי העותק הצבעוני החדש יופיע בפינה השמאלית התחתונה אייקון בצורת פלטת צבעים כדי לציין שהצבעים נוצרו בטכנולוגיית בינה מלאכותית, וכי לא מדובר בצבעים המקוריים.

דוגמאות

להלן מספר תמונות הממחישות כיצד מודל הצביעה החדש מניב תוצאות טובות יותר מהמודל הקודם שהושק בפברואר 2020:

תמונה שנצבעה בפברואר 2020

תמונה שנצבעה בפברואר 2020

אותה התמונה, צבועה באמצעות המודל החדש, נובמבר 2020. גווני השמיים כחולים ואמיתיים בצורה משמעותית

אותה התמונה, צבועה באמצעות המודל החדש, נובמבר 2020. גווני השמיים כחולים ואמיתיים בצורה משמעותית

האיש המסומן ב-X בתמונה מעלה הוא שמואל איזקסון, סבו מצד האב של מייסד ומנכ"ל חברת MyHeritage, גלעד יפת.

תמונה שנצבעה באמצעות מודל פברואר 2020

תמונה שנצבעה באמצעות מודל פברואר 2020

אותה התמונה בדיוק, במודל הצביעה החדש, נובמבר 2020. צבע החליפות מדוייק יותר וגוון העור של האנשים טבעי יותר

אותה התמונה בדיוק, במודל הצביעה החדש, נובמבר 2020. צבע החליפות מדוייק יותר וגוון העור של האנשים טבעי יותר

האיש משמאל בתמונה מעלה הוא ד"ר מנחם אורן (חבויניק), אחיו של סבו של מייסד ומנכ"ל MyHeritage. בתמונה הוא משחק בנבחרת ישראל נגד פאול קרס מנבחרת ברה"ב באולימפיאדת השחמט ה-11 שנערכה באמסטרדם, 1954.

בדוגמא מעל, צבעי הבגדים השתפרו משמעותית באמצעות הצביעה במודל החדש.

התמונה המקורית בשחור ולבן

התמונה המקורית בשחור ולבן

משמאל: מודל פברואר 2020. מימין: מודל נובמבר 2020

משמאל: מודל פברואר 2020. מימין: מודל נובמבר 2020

בתמונה מעל, המודל החדש מתגבר על רוב בעיית "עור הזומבי".

שינוי מודל הצביעה

כל התמונות החדשות שיועלו מעתה ייצבעו באמצעות המודל החדש, אולם תמונות שנצבעו עד כה לא יעברו התאמה מחודשת למודל זה. אם ברצונכם להשתמש במודל החדש בתמונות שכבר צבעתם קודם לכן (מומלץ רק במידה ואינכם מרוצים מהתוצאה הקודמת), היכנסו לעמוד התמונה ולחצו על גלגל השיניים בפינה השמאלית העליונה, כדי לפתוח את הגדרות הצילום.

כניסה להגדרות הצביעה

כניסה להגדרות הצביעה

חלונית ההגדרות תופיע בפינה הימנית של המסך, עם המודלים השונים של הצביעה המופיעים בתחתית

הגדרות הצילום (לחצו להגדלה)

הגדרות הצילום (לחצו להגדלה)

תוכלו להשתמש בהגדרות כדי לבחור מודל אחר לצביעת התמונה, לחצו לתצוגה מקדימה של התוצאה ושמרו אותה אם היא לשביעות רצונכם.

המודל החדש מעניק תוצאות טובות יותר למרבית התמונות, אולם ישנם מקרים לא מועטים בהם דווקא המודלים הישנים יעניקו תוצאה טובה יותר. במרבית המקרים ההבדלים הם מועטים ורוב האנשים לא יבחינו כלל בשוני. אם צבעתם תמונה ואינכם מרוצים מהתוצאה או שאתם שואפים לתוצאה מושלמת, תוכלו לעמוד על ההבדלים באמצעות שימוש בשלושת המודלים דרך ההגדרות, ובסיום לבחור את התוצאה האופטימלית מבין השלושה.

™MyHeritage in Color מאפשר לכל אחד לצבוע עד 10 תמונות שונות בחינם. מעבר לכך, היישום הוא בתשלום ויש לרכוש מנוי Complete ב-MyHeritage כדי לצבוע תמונות נוספות. תוכלו ללמוד עוד על מסלולי המנויים השונים כאן. מודל הצביעה החדש זמין כעת למנויים רשומים כמו גם לכל המשתמשים האחרים.

לסיכום

מודל הצביעה החדש יעניק לרבים מהמשתמשים שלנו תוצאות טובות יותר בצביעת תמונות בשחור ולבן. יחד עם זאת, טכנולוגיה מהסוג הזה אף פעם איננה מושלמת ויחד עם חברינו מ-DeOldify נמשיך לעבוד קשה כדי להמשיך ולשפר את התוצאות בעתיד.

אנחנו מזמינים אתכם, המשתמשים שלנו, להמשיך וליהנות מהיישום הנפלא ולשתף את התוצאות עם בני משפחותיכם וחבריכם.

צבעו את תמונות השחור ולבן שלכם ב-www.myheritage.co.il/incolor עוד היום!

הערות

כתובת הדוא"ל נשמרת פרטית ולא תוצג

  • mali

    31 בדצמבר, 2020

    מדהים!!! תודה רבה לכם (:

  • ניר

    1 בינואר, 2021

    מהמם! עבודה יפה, כל הכבוד לצוות!