חדש: הכירו את ™MyHeritage Photo Storyteller

חדש: הכירו את ™MyHeritage Photo Storyteller

סקירה כללית

כגנאולוגים, אנו שואפים לשמר את ההיסטוריה המשפחתית ולשתף אותה עם בני המשפחה ועם הדורות הבאים. אנחנו שמחים לבשר היום על השקת ™MyHeritage Photo Storyteller – יישום חדש וחשוב המאפשר לכם לקחת אחריות על היבט חיוני בשימור היסטוריה משפחתית – הקלטת הסיפורים שמאחורי התמונות המשפחתיות האהובות וצירוף קובץ שמע של הסיפור לתמונות עצמן.

ה-™Photo Storyteller זמין בחינם ביישומון MyHeritage בטלפון הנייד ומאפשר לכם להקליט בקלות את עצמכם או לראיין את בני משפחתכם ולספר את הסיפור האמיתי מאחורי התמונות המשפחתיות שלכם. סיפורים אלו יעניקו תובנות עמוקות יותר על המצולמים בתמונות ותוכלו לשתף את ההקלטות עם יתר בני המשפחה (ניתן להפוך כל תצלום לתמונה קולית) ויחד תוכלו להתרפק על זכרונות עבר מהימים שחלפו. הקלטת יקיריכם תהפוך את הסיפורים שמאחורי התמונות לזכרונות שמשפחתכם תנצור לעד.

יישומון MyHeritage זמין בחינם ב-iOS וגם באנדרואיד ועובד נהדר גם בטלפונים ניידים וגם בטאבלטים. אם עדיין לא עשיתם זאת, תוכלו להוריד את יישומון MyHeritage כעת.

אומרים שתמונה אחת שווה אלף מילים. תצלומים יכולים לספק מידע רב. הם יכולים לתאר פעולות, רגשות ורעיונות – כל אלו הם יסודות חשובים לסיפור המשפחתי. אולם לפעמים יש חלקים חסרים בפאזל, אותם ניתן להשלים רק באמצעות אלו שהיו נוכחים במעמד צילום התמונה. ה-™Photo Storyteller מאפשר לנו לשמור את סיפורי התמונות שלנו ושל יקירינו בקלות רבה.

אנו אמנם לא הראשונים להמציא את הקונספט, אבל ב-MyHeritage הרעיון ל-™Photo Storyteller הוצע על ידי מנהל צוות המחקר, רועי מנדל, ב"אידיאתון" (מרתון רעיונות) שבמסגרתו כל עובדי החברה מכל המחלקות הוזמנו להציע רעיונות למוצרים חדשים. רועי חש צורך לגלות את הסיפורים שמאחורי התמונות המשפחתיות שלו. כשפרצה המגפה בילה רועי זמן רב יותר בבית עם בני משפחתו ויחד הם התבוננו בתמונות המשפחתיות הישנות. אביו של רועי שיתף תמונה מעניינת שלו כשחקן בקבוצת הכדורסל של בית הספר התיכון בו למד ותיאר את המתועד בה במשפט אחד קצר.

אביו של רועי, רמי מנדל, במשחק הכדורסל ההיסטורי, 1967 (התמונה נצבעה ואיכותה שופרה ב-MyHeritage)

אביו של רועי, רמי מנדל, במשחק הכדורסל ההיסטורי, 1967 (התמונה נצבעה ואיכותה שופרה ב-MyHeritage)

רועי ביקש לדעת עוד פרטים אודות התמונה יוצאת הדופן הזו. כשהקליט את אביו מספר את סיפור התמונה, הוא גילה להפתעתו סיפור מרתק הרבה יותר. משחק הכדורסל המדובר התרחש בשנת 1967 והיה משחק היסטורי בין שני יריבים שמעולם לא נפגשו קודם לכן: קבוצה ישראלית מבית ספר תיכון בירושלים וקבוצה פלסטינית מבית ספר תיכון בבית לחם. התרגשות רבה אחזה באביו של רועי כשסיפר בהקלטה את הסיפור המלא מאחורי התמונה והוא נזכר בהרבה פרטים מעניינים שהשמיט קודם לכן, כשתיאר אותה בתמציתיות בכתב. הסיפור המלא מאחורי התמונה נחשף כעת ותועד בהקלטה לדורות הבאים.

האזינו לאביו של רועי מספר את הסיפור מאחורי התמונה באמצעות ה-™Photo Storyteller.

אהבנו את הרעיון ואת האופן שבו הציג אותו רועי ויישמנו אותו. כך, בתוך חודשים ספורים, נולד ה-™Photo Storyteller וכל המשתמשים שלנו מוזמנים בחום להתחיל להשתמש בו.

איך משתמשים בזה?

כדי להקליט סיפור של תמונה, יש לפתוח את היישומון של MyHeritage בטלפון הנייד. לחצו על האייקון של התמונות במסך הראשי.

אם המסך הראשי ביישומון שלכם לא נראה כך ועדיין מופיעה תמונת "אבא ובן באגם", שדרגו את היישומון והורידו את הגרסה העדכנית שכוללת גם את ה-™Photo Storyteller.

ניתן גם ללחוץ על שלוש הנקודות בפינה השמאלית של המסך, לפתוח את התפריט הראשי ואז ללחוץ על "תמונות".

גלריית התמונות שלכם תופיע, שם תוכלו לראות את כל התמונות שלכם ב-MyHeritage.

לחילופין, באפשרותכם לגשת לאלבום התמונות ישירות מהפרופיל של כל אדם המופיע באילן היוחסין שלכם. לאחר שתגיעו לאלבום, תוכלו לבחור משם תמונה ולהקליט את סיפורה: הקישו עליה כדי להציגה באופן מלא, ולאחר מכן לחצו על כפתור המיקרופון החדש שמופיע בפינה התחתונה כדי לפתוח את מסך ההקלטה.

הקישו על המיקרופון כדי להתחיל את ההקלטה.

לאחר שתסיימו להקליט, לחצו על כפתור ה-Stop כדי לעצור. באפשרותכם להאזין להקלטה שלכם, לשמור אותה או למחוק אותה. זמן ההקלטה המקסימלי עומד על שעה. כמו כן, זכרו שחוץ מהאופציה להקליט את עצמכם, באפשרותכם גם לקחת איתכם את הטלפון הנייד למפגשים עם בני משפחה ולהקליטם כאשר הם מספרים על תמונות.

לאחר ששמרתם את ההקלטה, היא תתוייג תחת שמו של האדם שהזין את ההקלטה. נכון לעכשיו ניתן להוסיף הקלטה אחת לכל תמונה, אולם בעתיד בכוונתנו לאפשר צירופן של מספר הקלטות לתמונה. כל הקלטה שנשמרת עולה לשרתי MyHeritage, והגדרות הפרטיות של התמונה יחולו גם עליה.

גישה להקלטות

על מנת לגשת לכל ההקלטות באפליקציית המובייל של MyHeritage, הקישו על "כל התמונות". על גבי תמונות שמצורפות אליהן הקלטות, יופיע כפתור ה-Play בפינה הימנית התחתונה.

בחרו תמונה והקישו על כפתור ה-Play כדי להקשיב להקלטה.

ניתן להפסיק ולהמשיך את ניגון ההקלטה בכל רגע. במידה ותבחרו למחוק את ההקלטה, תוכלו לעשות זאת על ידי לחיצה על על כפתור פח האשפה.

חשוב להדגיש שאם תחליטו למחוק תמונה כלשהי, כל ההקלטות המצורפות אליה יימחקו גם כן.

אנו ממליצים ומעודדים אתכם לשתף את ההקלטות עם בני משפחה וחברים. כדי לעשות זאת, הקישו על כפתור השיתוף מהטלפון הנייד כדי לפתוח את כל האפליקציות שמאפשרות שיתוף קבצי וידאו, כגון WhatsApp, פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם ואחרות.

דוגמאות

להלן מספר הקלטות נפלאות הממחישות עד כמה היישום ™MyHeritage Photo Storyteller שימושי לתיעוד הסיפורים שמאחורי התמונות שברשותכם.

מרישה גלברייט מתארת את מחקרה שהתחיל בתמונה הזו – והסתיים בתגלית מדהימה על סבתה ובמציאת משפחה אבודה:

ניקי וויינברג מתארת תצלום ילדות שלה משנות ה-50:

תומאס אדלמן חיפש את צאצאי המשפחה היהודית שהחזיקה בחנות המופיעה בתמונה, לאחר שהאמין שסבו גזל את החנות בחסות חוקי נירנברג:

(הסיפור פורסם בבלוג של MyHeritage).

בדוגמה האחרונה, ג'ק רומברג מתאר בקולו את סיפורו של ריצ'רד סטרן שמופיע במרכז התמונה שלפניכם. צילום יוצא דופן זה מוצג כיום בכמה מוזיאונים ברחבי גרמניה:

טיפים לשימוש מוצלח

ריכזנו למענכם מספר עצות ורעיונות שימושיים שיכולים לסייע לכם ולקרוביכם לספר את הסיפור שמאחורי התמונות:

  • זכרו לציין בהקלטה את המקום והזמן בו צולמה התמונה, ותארו את ההקשר.
  • נסו לתאר האווירה ומצב הרוח באותם רגעים. פרטים אלה יגרמו למאזינים להרגיש כאילו הם שם.
  • הכניסו בקצרה כמה פרטים על האנשים בתמונה – מה היו שמותיהם, מה קשרם המשפחתי, מה היה אופיים ועוד.
  • מי חסר בתמונה? ייתכן שבאותו יום נכחו גם אנשים אחרים שמסיבה כלשהי לא נכנסו לצילום? ציינו גם אותם.
  • אילו פריטים או אביזרים מופיעים בתמונה, והאם יש להם משמעות? לפעמים, הפניית תשומת ליבו של המתבונן לפיסות מידע מיוחדות יכולה לעשות את ההבדל בין עוד פרצוף בתמונה לבין זיכרון אמיתי ומוחשי.
  • לסיום, ציינו מי צילם את התמונה.

לסיכום

תמונות יוצרות חיבור מוחשי ועמוק לעבר המשפחתי. שימור הסיפורים שמאחורי התמונות הופך אותן לזכרונות עשירים עבורכם ועבור יקיריכם. אנו ממליצים להשתמש ביישום החדש בשילוב עם יישומי התמונות האחרים שלנו – ™MyHeritage In Color ו -MyHeritage Photo Enhancer, אשר שימוש בהם מעורר זכרונות נוסטלגיים.

בכוונתנו להמשיך ולשפר את ה-™MyHeritage Photo Storyteller בחודשים הקרובים, על מנת לאפשר לכם להקליט ולהקשיב לסיפורי התמונות שלכם לא רק מהנייד, אלא גם מהאתר, ומתוכנת המחשב השולחני שלנו, ה-Family Tree Builder. כמו כן בעתיד תתאפשרנה צירופן של כמה הקלטות לכל תמונה, ותינתן האופציה להחליף את שמו של האדם שתוייג כדובר בהקלטה, במידה וזה לא אתם.

אנו שמחים שהיישום החדש שלנו כבר זמין עבורכם, ומקווים שהשימוש בו יהיה יעיל ומהנה.