חדש: הנפישו את הפרצופים בתמונות המשפחתיות שלכם

חדש: הנפישו את הפרצופים בתמונות המשפחתיות שלכם

האם אי פעם תהיתם כיצד אבות אבותיכם נראו כשזזו וחייכו במציאות? אם עניתם לשאלה בחיוב, אז דעו שכעת יש באפשרותכם לראותם כפי שמעולם לא יכולתם!

אנו שמחים להציג בפניכם את ™Deep Nostalgia – יישום חדש ופורץ דרך של MyHeritage המאפשר להנפיש את פניהם של יקיריכם המופיעים בתמונות. יישום חדש זה שנוסף לחבילת כלי עיבוד התמונות שלנו, מאתר את פני המצולמים בתמונות ומפיק מהם תנועות ומחוות מציאותיות, ממש כאילו צולמו בוידאו.

הנפישו את הפרצופים בתמונות המשפחתיות שלכם

זה בהחלט נחמד לראות תמונה של סבתא…

…אבל לראות אותה מחייכת אליכם ומסתכלת סביב, זה כבר עניין אחר לגמרי:

יישום ה-™Deep Nostalgia מבוסס על אלגוריתם למידה עמוקה (Deep Learning) על מנת להפיק תוצאות מיטביות ויוצאות דופן. באפשרותכם להנפיש כל אחד מהפרצופים בתמונות שלכם ולראות אותם זזים, ממצמצים ומחייכים. האפקט עובד הן על תמונות בשחור-לבן והן על תמונות שצולמו במקור בצבע. כמו כן, היישום יפעל גם על תמונות צבעוניות שגווניהן שוחזרו באמצעות ™MyHeritage In Color. שתפו עם בני משפחה וחברים את הסרטונים המונפשים של אבותיכם מחייכים, ממצמצים ומזיזים את ראשיהם, ושמעו מה חושבים על כך יקיריכם!

כיצד זה עובד

הטכנולוגיה פורצת הדרך להנפשת התמונות נמצאת תחת רישיון של MyHeritage מחברת D-ID, המתמחה בשחזור וידאו באמצעות טכנולוגיית למידה עמוקה. MyHeritage הטמיעה את הטכנולוגיה על מנת להנפיש את הפרצופים בתמונות ההיסטוריות ולהפיק קטעי וידאו קצרים, איכותיים ומציאותיים.

יישום ה-™Deep Nostalgia עובד בצורה חלקה על כל התמונות המשופרות – בין אם מדובר בתמונה בשחור-לבן שנצבעה, ובין אם בתמונה דהויה שצבעיה שוחזרו באמצעות ™MyHeritage In Color. חשוב לציין כי אם תפעילו את הטכנולוגיה על תמונות שפרצופי המצולמים בהן מטושטשים, הן יעברו שיפור אוטומטי שיחדד את הטשטוש, וזאת על מנת שאפקט ההנפשה יופעל על תמונה ברזולוציה גבוהה ככל שניתן. תהליך זה מבטיח שהסרטון שיופק יהיה באיכות מיטבית.

כחלק מעבודת הפיתוח, הפקנו מספר מקטעים שונים של מחוות שניתן להחיל על תמונה. מקטעים אלו מבוססים על תנועות הפנים והראש של שחקן אותו הקלטנו מראש. תנועותיו של השחקן הן אלה שיוצאות את ההנפשה בתמונות ו"מזיזות" את פניהם של אבות אבותיכם, ומאפשרות לראות אותם מחייכים, ממצמצים ומסובבים את הראש.

בדוגמא שלהלן, ניתן לראות כיצד עובדים מקטעי הוידאו שהוכנו מראש: מצד שמאל הסרטון שהוכן מראש ובו מופיע עובד החברה שגיא קינן, ומימין ניתן לראות כיצד תנועותיו מוחלות על תמונת הסטילס והופכות אותה לסרטון מונפש.

היישום מנתח את מנח הראש ואת כיוון העיניים, ובוחר באופן אוטומטי את מחולל ההנפשה הטוב ביותר, והתוצאה: סרטון מונפש קצר באיכות גבוהה של אחד המצולמים כשהוא מחייך, ממצמץ וזז.

דוגמאות

בדוגמה הבאה ניתן לראות תמונה שהועלתה לאתר MyHeritage. משהועלתה התמונה, היישום מאתר בה שני פרצופים:

הנה הפרצופים לאחר שעברו שיפור וחידוד:

והנה הסרטונים שהיישום הפיק:

בתמונה הבאה ניתן לראות את ססיל הרברט אדווארד צ'אב ביחד עם ביתו מארי. אדווארד היה האחרון שהחזיק במונומנט הפרה-היסטורי המפורסם סטונהנג' באנגליה. אדווארד קנה אותה לאשתו ליידי צ'אב בלהט הרגע במכירה פומבית בשנת 1915 בעלות של 6,600 ליש"ט, ושלוש שנים לאחר מכן תרם את המונומנט לממשלת בריטניה.

פניהם של השניים חודדו בעזרת היישום משפר התמונות – MyHeritage Photo Enhancer:

הנפשת פניהם של אדווראד ומארי נותנת תחושה כאילו הם נמצאים ממש כאן מולנו!

כיצד מתחילים?

ניתן להעלות ולהנפיש תמונות חדשות שעדיין לא נמצאות ל-MyHeritage בכתובת myheritage.co.il/deep-nostalgia.

עמוד הנחיתה של ™Deep Nostalgia

עמוד הנחיתה של ™Deep Nostalgia

לחצו על "העלאת תמונה" כדי לבחור קובץ מהמחשב, או גררו את התמונה הרצויה באמצעות העכבר אל תוך המסגרת. לאחר שהעלתם את התמונה, תתבקשו להירשם בחינם ל-MyHeritage על מנת להתחיל בתהליך ההנפשה. אם כבר יש לכם חשבון ב-MyHeritage אבל אינכם מחוברים, פשוט בחרו באפשרות "התחברות" בתחתית החלונית שתופיע על המסך.

לאחר שהעלאת התמונה תסתיים תוכלו להנפיש את הפרצופים שזוהו.

בחרו איזה פרצוף תרצו להנפיש מבין אלה שזוהו

בחרו איזה פרצוף תרצו להנפיש מבין אלה שזוהו

תהליך הנפשת פרצוף אחד בתמונה אורך בדרך כלל בין 10 ל-20 שניות, והוא תלוי באורכו של מחולל ההנפשה שהיישום בחר באופן אוטומטי. כמו כן, משך הזמן שלוקח להפיק את סרטון ההנפשה משתנה לפי אורך המחוות במחולל – ככל שרצף המחוות ארוך יותר, יצירת הסרטון תיארך זמן רב יותר.

לאחר שהסרטון המונפש מוכן, הוא יתחיל להתנגן מייד. אם תרצו להשהות את ניגון הסרטון, פשוט העבירו את סמן העכבר על גבי התמונה.

השהיית הסרטון המונפש

השהיית הסרטון המונפש

הנפשת תמונות שכבר קיימות ב-MyHeritage

ניתן להנפיש כל תמונה שכבר הועלתה ל-MyHeritage. ראשית, הקישו על "התמונות שלי" באתר.

כניסה לתמונות שלכם ב-MyHeritage

כניסה לתמונות שלכם ב-MyHeritage

לאחר מכן בחרו בתמונה שתרצו, ולחצו על כפתור ה"הנפשה" החדש.

לחצו על "הנפשה" כדי להתחיל!

לחצו על "הנפשה" כדי להתחיל!

אם היישום יזהה פרצוף אחד ויחיד בתמונה, תהליך ההנפשה יתחיל מייד.

אם קיים יותר מאדם אחד בתמונה, תוכלו לבחור איזה פרצוף להנפיש על ידי בחירה מתוך הסרגל התחתון המציג את כל הפרצופים שזוהו.

בחרו מתוך הפרצופים שזוהו

בחרו מתוך הפרצופים שזוהו

לאחר שתהליך ההנפשה הושלם, תוכלו לצפות בסרטון שהופק.

לחצו על כפתור ההפעלה כדי לנגן שוב את ההנפשה

לחצו על כפתור ההפעלה כדי לנגן שוב את ההנפשה

שיתוף ושמירה

ברגע שסרטון ההנפשה שלכם הופק, תרצו בוודאי לשתפו עם חברים ובני משפחה. לשם כך, לחצו על כפתור השיתוף כדי להעלות את התמונה המקורית או את ההנפשה לפייסבוק או לטוויטר, או כדי להעתיק בקליק את הקישור לשיתוף. כמו כן תוכלו לשמור את סרטון ההנפשה בפורמט mp4 על ידי לחיצה על כפתור ה"הורדה".

שיתוף סרטון ההנפשה

שיתוף סרטון ההנפשה

אמינות ואותנטיות

המחוות בסרטונים מחוללי ההנפשה הינןם אנושיים ואמיתיים, והשחקנים המבצעים אותם הם ברובם עובדי MyHeritage. עם זאת, יודגש כי התוצאה הסופית אינה אותנטית, אלא מייצגת הדמייה טכנולוגית של האופן שבו האנשים שבתמונותיכם היו נעים אילו היו מצולמים בוידאו.

אנחנו מאמינים שיש לנו מחוייבות להדגיש כי קיים הבדל בין סרטון שנוצר בהדמייה המבוססת על טכנולוגיית למידה עמוקה לבין תמונות וסרטונים מקוריים. לשם כך, תמונות שהונפשו יסומנו על ידי אייקון הנפשה (שנראה כמו כדור בתנועה) שיופיע בתחתית התמונה. אייקון ההנפשה יופיע ביחד עם אייקון שרביט הקסמים על כל התמונות המונפשות כדי שמשתמשים יוכלו להבדיל בינן לבין המקור. במקרה שאפקט ההנפשה הופעל על תמונה בשחור לבן שנצבעה, יופיע גם אייקון פלטת הצבעים ליד אייקון שרביט הקסמים ואייקון ההנפשה בפינה השמאלית התחתונה.

כמו כן, תוכלו להבחין באותו האייקון גם בתצוגת הגלרייה של התמונות הקיימות באתר. אייקון זה יעזור לכם לעקוב ולזהות אילו תמונות כבר הנפשתם, ואיזה עדיין לא.

האייקון המציין כי קיימת גרסה מונפשת של תמונה

האייקון המציין כי קיימת גרסה מונפשת של תמונה

לאחר שסיימתם להנפיש פרצוף המופיע בתמונה, הסרטון שנוצר אינו מתווסף לאלבומים שלכם ב-MyHeritage כפריט נפרד, אלא "מתלבש" כשכבה נוספת על גבי התמונה המקורית.

פרצופים מרובים בתמונה

ברגע שתמונה מועלית, היישום מזהה באופן אוטומטי את הפרצופים שנמצאים בה, ומאפשרים לכם לבחור את הפרצוף שברצונכם להנפיש. היישום יצליח בדרך כלל לאתר את רוב פני המצולמים, אבל יש מקרים שבהם פרצופים מסויימים לא יזוהו. נכון לרגע זה, ניתן להנפיש אך ורק פרצופים שזוהו על ידי האלגוריתם.

ניתן להנפיש את כל הפרצופים שזוהו בתמונה, אולם בגרסה הנוכחית של היישום, לא ניתן להנפישם במקביל. כלומר, יהיה עליכם לייצר הנפשה עבור כל פרצוף בנפרד אם תחפצו בכך.

אם אתם מסתכלים על תמונה המופיעה תחת "התמונות שלי", תוכלו לדעת אילו פנים הונפשו בעזרת תפריט הפרצופים המופיע מתחת לתמונה הראשית, שכן לצד פנים שעברו הנפשה יופיע כפתור ניגון בצורת משולש קטן.

כפתור הניגון מסמן אילו פרצופים הונפשו

כפתור הניגון מסמן אילו פרצופים הונפשו

שינוי רצף התנועות

ניתן לשנות את רצף המחוות שבחר עבורכם היישום כברירת מחדל. כדי לעשות זאת, גשו לאזור "התמונות שלי" באתר כדי לצפות באפשרויות השונות ולראות אם קיים רצף אחר אותו אתם מעדיפים. יודגש כי אנו מאמינים שהיישום יודע לבחור אוטומטית את הרצף שיוצר את המחוות הטובות ביותר עבור הפרצוף שנבחר, אבל כאמור, ביכולתכם לשנות זאת בהתאם לטעמכם.

כדי להחליף את מחולל ההנפשה, לחצו על כפתור ה"הנפשה", וייפתחו בפניכם רצפים נוספים שניתן להחילם על הפרצוף הנבחר. יצויין כי הרצף שהיישום בחר באופן אוטומטי יופיע כשצמד המילים "ברירת מחדל" לצדו.

למשל, עבור תמונת החתונה הנהדרת הזו, נבחר באופן אוטומטי רצף הנפשה מספר 8 – והוא נחשב למחולל ברירת המחדל:

והנה סרטון ההנפשה שהופק באמצעות מחולל ברירת המחדל (הנפשה #8)

המחולל שנבחר באופן אוטומטי סיפק תוצאה מצויינת, אולם אפשר לשחק עם מחוללים אחרים ולראות אם גם הם מצליחים להעביר את תחושת האושר של הכלה ביום חתונתה.

לצורך הדוגמה, מחולל אחר (הנפשה #2) מייצר הנפשה נהדרת גם כן:

סרטון ההנפשה שהופק באמצעות מחולל חדש (הנפשה #2):

הנפשת תמונות באמצעות האפליקציה לנייד

יישום ה-™Deep Nostalgia זמין גם באפליקציה החינמית של MyHeritage למובייל, אותה ניתן להוריד מחנות האפליקציות של אפל או מ-Google Play. אם כבר התקנתם את האפליקציה על מכשירכם, זכרו לוודא כי אתם משתמשים בגרסה העדכנית ביותר שקיימת.

ניתן להתחיל בתהליך ההנפשה על ידי גישה לאזור ה"תמונות" באפליקציה, או על ידי העלאת תמונות חדשות שברצונכם להנפיש. אנו ממליצים לעשות שימוש באופציית הסורק המובנה באפליקציה, שכן זוהי דרך מצויינת לתעד את התמונות ההיסטוריות שברשותכם, ולהעביר אותם מן האלבומים הפיזיים ישירות אל תוך אתר MyHeritage, שם הם יישמרו למען הדורות הבאים. כאשר עושים שימוש בסורק התמונות, מומלץ להשתמש ברזולוציה הגבוהה ביותר על מנת להשיג תוצאות איכותיות וטובות יותר.

היכנסו לאזור ה"תמונות" כדי לבחור תמונה. לחצו על כפתור ההנפשה החדש המופיע מעל התמונה:

אם תמונה זו טרם שופרה, היישום יעשה זאת עבורכם בשלב זה באופן אוטומטי, וזאת על מנת שתוצאת ההנפשה שתופק תהיה איכותית ככל שניתן.

אם היישום יזהה מספר פרצופים בתמונה, תתבקשו לבחור איזה מהם תרצו להנפיש:

תהליך הנפשת התמונה יימשך עד 20 שניות, והוא תלוי באורך סרטון מחולל ההנפשה שנבחר. לאחר שסרטון ההנפשה הופק, הוא יתנגן מיידית. באפשרותכם ללחוץ על כפתור הניגון כדי לצפות בו שוב.

כמו כן, מעמוד זה ניתן לשתף את סרטון ההנפשה, למחוק את אפקט ההנפשה או להוריד למכשירכם את הסרטון.

לחיצה על תפריט "סגנון ההנפשה" יאפשר לכם לנסות מחוללי הנפשה אחרים על הפרצוף אותו בחרתם.

פרטיות

בעוד שאנשים רבים אוהבים את ™Deep Nostalgia וחושבים שמדובר ביישום קסום ויוצא דופן, יש גם כאלה שמעט סולדים ממנו. יצויין כי מחוללי ההנפשה שלנו לא כוללים אפקטים קוליים כגון דיבור, וזאת על מנת למנוע שימוש זדוני בכלי, כמו יצירת סרטוני "דיפ פייק" של אנשים חיים. אנא הקפידו להשתמש בכלי על תמונות היסטוריות שבבעלותכם, ולא על תמונות המציגות אנשים חיים ללא רשותם.

חשוב להדגיש ששמירה על פרטיותכם הינה חלק בלתי נפרד מתהליך יצירת ההנפשה באמצעות ™Deep Nostalgia. הן אפקט ההנפשה והן אפקט שיפור התמונה מתקיימים על גבי שרתי חברת MyHeritage, ואנו לא משתפים את התמונות או את הסרטונים עם גורם נוסף או עם צד שלישי. הסרטון שמופק אינו בבעלות חברת MyHeritage אלא בבעלותכם הבלעדית, וזהו גם המצב בכל הקשור לתמונות אחרות שאתם מעלים ל-MyHeritage.

עלויות

משתמשים שברשותם מנוי מסוג MyHeritage Complete יכולים להנפיש תמונות ללא הגבלה.

משתמשים אחרים יכולים להנפיש מספר תמונות בחינם, ללא קשר למספר הפרצופים הקיימים בכל תמונה. לאחר מכן, יידרש מנוי עבור השימוש בשירות. אלו שאינם בעלי מנוי, יבחינו בסימן מסחרי של לוגו MyHeritage בפינה התחתונה של התמונות, בעוד שמנויי Complete יוכלו להפיק סרטונים מונפשים ללא סמל מסחרי מוטבע עליהן.

כדי ללמוד על סוגי המנויים שלנו לחצו כאן.

סיכום

אנו שמחים להוסיף את היישום ™Deep Nostalgia לארגז הכלים המתקדמים שלנו לעיבוד תמונות המסייעים למשתמשינו להתחבר אל ההיסטוריה המשפחתית שלהם בדרך מקורית וחדשה לגמרי. בעזרת ™MyHeritage In Color ומשפר התמונות, אתם יכולים לראות את פניהם של אבות אבותיכם בצבעים בוהקים ובחדות מדהימה. עכשיו, עם ™Deep Nostalgia, תוכלו לראות אותם קמים לתחייה בסרטון הנפשה קצר ובאיכות גבוהה.

תגליות גנאולוגיות מלוות לעתים קרובות בתחושה כאילו אנחנו מתקרבים להיכרות אישית עם אבות אבותינו. כשאנחנו רואים את אבותינו זזים, הדבר הופך אותם לאמיתיים עוד יותר, ומאפשר לנו מפגש אישי ומציאותי מאי פעם עם ההיסטוריה המשפחתית שלנו.

נסו את היישום המדהים הזה עוד היום וספרו לנו מה דעתכם!

הערות

כתובת הדוא"ל נשמרת פרטית ולא תוצג

  • הצ

    הרב צבי ארי'ה גפנר

    7 באוקטובר, 2021

    בס"ד 7/10/2021
    אני נדהם כל פעם מחדש ! ! ! ההורים שלי גרו בעיר העתיקה בירושלים, אני מחפש ומאתר תמונות עתיקות מלפני 80-90 שנה מהתקופה שלפני קום המדינה. בקושי היה למאן דהוא מצלמה באותם הזמנים וטיב התמונות חלש מאוד, בקושי רב הצליחו לזהות פרצוף המצולמים כעת אני מחזיר ומעלה את החיוך והצבע על פניהם של ההורים ובני המשפחה. בתודה צבי