קהילת יהדות הודו בישראל בונה את אילן היוחסין ב-MyHeritage

קהילת יהדות הודו בישראל בונה את אילן היוחסין ב-MyHeritage

במהלך חג סוכות האחרון התכנסה קהילת יהדות הודו בפתח תקווה לאירוע שכולו תרבות, אוכל ומשפחה. בשנים האחרונות, מובילים כמה מאנשי העדה הקוצ׳ינית פרויקט לבניית עץ משפחה לעדה כולה, וכעת החליטו להרחיב את הפרויקט השאפתני ולכלול בו גם את שאר העדות – ״בני מנשה״, ״בגדדים״, ו״בני ישראל״. 

בני העדה הקוצ׳ינית, הנמנית על קהילת יהדות הודו, עלו לארץ לפני יותר מ-65 שנה ומהרגע הראשון השתלבו באופן טבעי בחברה הישראלית. אלא שלהשתלבות המהירה היה גם מחיר – ככל שהשנים חלפו גבר גם הריחוק הפיזי בין אנשי העדה הקוצ'ינית לבין לעצמם, מה שהביא בתורו לציבור גדול לאבד את זהותו.

כמה מבני העדה שהבינו שמשמעותו של תהליך שכזה הוא אובדן אוצרות מורשת יקרים מפז, החלו לשקוד בחמש השנים האחרונות על בניית אילן יוחסין ב-MyHeritage שמטרתו תיעוד כל בני הקהילה הקוצ׳ינית.

בניית האילן, שכולל כעת למעלה מ-20 אלף שמות, יצרה תנועה חברתית של ממש במסגרתה אנשי הקהילה שהתעניינו לגבי עברם התחברו לבני קהילה חדשים בהווה, ובעצם יצרו קשרים לעתיד. כך נוצר מצב שעץ המשפחה ב-MyHeritage מהווה את הקרקע שמאחדת את כל הקהילה הקוצ׳ינית בישראל.

אחד הענפים באילן היוחסין של הקהילה הקוצ׳ינית באתר MyHeritage

אחד הענפים באילן היוחסין של הקהילה הקוצ׳ינית באתר MyHeritage, המונה כיום מעל 20 אלף איש

קהילות בני מנשה, בגדדים ובני ישראל מצטרפות לפרויקט

בעקבות הצלחת פרויקט בניית עץ המשפחה המשותף, החליטו מובילי המיזם לא להסתפק רק בתיעוד של הקהילה הקוצ׳ינית, אלא להתרחב ולתעד קהילות יהודים הודים נוספות.

״אילן היוחסין שבנינו הוא הצלחה אדירה, והוא משקף את המסורת היהודית העתיקה והמפוארת שלנו – וחג הסוכות הוא חג המסמל את הישיבה תחת קורת גג אחת, חג של אחדות ישראלית ולכן החלטנו שזה הזמן הטוב ביותר להכריז על הרחבת הפרויקט״, אומר יואל אליאס, יו"ר עמותת ״הנגיעה הקוצ'ינית בישראל״ שאנשיה אמונים על פרויקט בניית עץ המשפחה הקוצ׳יני.

״רבים בארץ לא מכירים אותנו, ולפעמים אף חושבים שאנחנו סינים או עובדים זרים מתאילנד״, ממשיך אליאס. ״אנו מאמינים ובטוחים שבניית עץ משפחה לכל עדות יהדות הודו יכול לסייע בהכרה שלנו כקהילה חשובה בישראל. אילן היוחסין עוזר להכיר את השורשים המשפחתיים, אבל מעבר לכך – הוא מאפשר להבין שלמרות שכל אחד מאיתנו הגיע ממקום או מרקע שונה – אנחנו עדיין עם אחד״.

שלט המזמין את אורחי הכנס לבקר במתחם בניית אילן היוחסין של קהילת יהדות הודו

שלט המזמין את אורחי הכנס לבקר במתחם בניית אילן היוחסין של קהילת יהדות הודו

לפני כשבוע, במסגרת כנס שנערך בפארק יד לבנים בפתח תקווה בחסות שגרירות הודו בישראל והעירייה ובעזרתה של חברת MyHeritage, הוקמה ״סוכת שרשרת אילן האחדות״ של קהילות הודו בישראל, אליו הוזמנו גם בני העדות האחרות הנמנות על קהילת יהודת הודו – ״בגדדים״, ״בני ישראל״ ו״בני מנשה״ – לבנות את עצי המשפחה של הקהילה אליהם הם משתייכים.

בת קהילת ״בני מנשה״ במתחם בניית אילן היוחסין של יהדות הודו

בת קהילת ״בני מנשה״ במתחם בניית אילן היוחסין של יהדות הודו

מתחם בניית אילן היוחסין של קהילת יהדות הודו בכנס בפתח תקווה

מתחם בניית אילן היוחסין של קהילת יהדות הודו בכנס בפתח תקווה

המשתתפים בכנס נחשפו במהלכו ליוזמה יוצא הדופן, ואף עצרו לכמה רגעים על מנת להכניס פרטים לתוך עץ המשפחה ב-MyHeritage.

אורחת הכנס מכניסה פרטים לאילן היוחסין של הקהילה ב-MyHeritage

אחת מאורחות הכנס מוסיפה את עצמה לאילן היוחסין של הקהילה ב-MyHeritage