2017 ב-MyHeritage: סיכום שנה

2017 היתה שנה מרגשת ומלאה בחידושים טכנולוגיים, איחודים מדהימים ועוד ועוד. זאת ההזדמנות להודות לכם שהצטרפתם אלינו למסע! סוף השנה כבר כאן, ולכן זוהי הזדמנות נהדרת להסתכל אחורה על כל מה שעשינו ב-2017, רגע לפני שאנחנו נכנסים ל-2018, שבה מתוכננות התפתחויות גדולות אף יותר.

2017 – רגעי השיא

בחודש פברואר הצגנו את ה-Discoveries pages – דפי התגליות החדשים והמשופרים. כל ההתאמות החכמות (Smart Matches) והתאמות המסמכים (Record Matches) אוחדו ואורגנו מחדש בשני עמודים עיקריים: בראשון מופיעות ההתאמות לפי שמות אנשים בעצים, ובשני התאמות לפי רשומות היסטוריות ומסמכים. כמו כן השקנו את היישום "ערך מוסף" (Value add) המתאר את המידע שכל התאמה עשויה לתרום לעץ המשפחה.

לאחר מכן שחררנו את היישום "בדיקת עקביות" (Consistency Checker), שמסייע לבנות עץ משפחה מדוייק ככל הניתן. פונקצייה זו סורקת את עץ המשפחה ומזהה שגיאות בנתונים שהוזנו. משתמשי MyHeritage השתמשו רבות בבדיקת העקביות, ולאורך שנת 2017 היישום הביא לתיקון של מיליוני טעויות בעצי המשפחה באתר.

מאוחר יותר בחודש פברואר, שחררנו את היישום "גילוי תמונות" (Photo Discoveries). מדובר בשכלול הטכנולוגיה שמאחורי "גילויים מידיים" (Instant Discoveries) – יישום אוטומטי שתפקידו מציאת אנשים שלא מופיעים בעץ שלכם, אבל כן מופיעים בעצי משפחה אחרים.

בזכות השכלול שעשינו, Photo Discoveries יכול לסרוק גם את התמונות שהמשתמשים מעלים לעצי המשפחה ולמצוא תמונות שלא הופיעו בעץ המשפחה שלכם. MyHeritage הוא אתר אילנות היוחסין היחיד בשוק כיום שמציע אופציה כזו. מאז שחרור היישום משתמשי MyHeritage הוסיפו כחצי מיליון תמונות לעצי המשפחות שלהם מדי חודש.

חודש פברואר היה חודש עמוס בחידושים, ובנוסף לכל מה שתואר עד כה, השתתפנו גם בכנס הגנאולוגיה החשוב והגדול ביותר של השנה – RootsTech. בכנס, שנערך ביוטה בארה"ב, הקמנו לראשונה דוכן שכלל גם הדרכה על ערכות ה-DNA שלנו.

בהמשך אירוע ה-RootsTech אירחנו את מסיבת האפטר-פארטי השנתית בפעם השנייה ברציפות. המסיבה היתה נהדרת והיא כללה אוכל מעולה, שתייה, משחקים נושאי פרסים וקריוקי לאורך כל הלילה. אין מה להגיד – גנאולוגים יודעים לחגוג!

תודות ל-MeHeritage DNA שהושק בסוף 2016, השנה היתה לנו הזכות לאחד בין בני משפחה. לדוגמה, בחודש מרץ, שתי אחיות מצאו האחת את השנייה אחרי שחיפשו כל חייהן. מורגן ריינולדס קיבלה האתה לאחותה ג'ניסרה לאחר שהשתיים עשו בדיקות DNA ביתיות של MyHeritage. צפו בסרטון מחמם הלב של פגישתם

בחודש מאי התקיים מפגש מפתיע נוסף בין בת לאימה הביולוגית, גם כן תודות לבדיקת DNA שעשו השתיים דרך MyHeritage. רובין מעולם לא שכחה את התינוקת שילדה כשהיתה בסך הכל בת 15, ובקי רצתה לפגוש את אימה האמיתית מהרגע שגילתה שהיא מאומצת ולדעת מהיכן היא הגיעה. צפו באיחוד המרגש של השתיים

כנסו לעמוד סיפורי המשתמשים שלנו בכדי לראות סיפורי איחוד נוספים מ-2017.

בחודש מרץ הוזמנו להשתתף בתכנית הבוקר האמריקאית הנצפית Fox & Friend. מגישי התכנית ערכו בדיקות DNA, שבעזרתה עזרנו להם לגלות עוד על השורשים המשפחתיים שלהם. כמו כן הצוות שלנו ערך מחקר גנאולוגי על מגישי התכנית, וגילינו מסמכים ועובדות היסטוריות מדהימות על כל אחד מהם

אבל הדבר הבלתי צפוי והמדהים ביותר שקרה בעקבות השידור ב-Fox & Friend הוא שסוזן קולטון, אמריקאית בת 64, צפתה באותו הבוקר בתכנית והחליטה באופן ספונטני להזמין את בדיקת ה-DNA של MyHeritage. סוזן השתוקקה תמיד למצוא את אמה הביולוגית. רצה הגורל, וביום האם עצמו היא קיבלה את תוצאות ה-DNA שלה. תוך שעה וחצי בלבד היא כבר דיברה עם אימה הביולוגית. צפו בקטע המתעד את הפגישה המרגשת בין השתיים

עוד בחודש מאי הצגנו עמוד באתר שפותח בעקבות בקשות של משתמשים רבים שלנו – קטלוג האוספים. העמוד מפרט את כל אוספי הרשומות ההיסטוריות הקיימות ב-MyHeritage. ביקור בעמוד הקטלוג מאפשר לראות בקלות איזה אוספים זמינים, איזה אוסף חדש התווסף ואיזה התעדכן.

ביולי יצאנו למסע המסורתי שלנו אחר שבטים נכחדים – Tribal Quest, והפעם המשלחת שלנו הגיעה לסיביר.

Tribal Quest הוא פרויקט התנדבותי שמטרתו לתעד סיפורים משפחתיים של קהילות שבטיות ברחבי העולם. אנו עוזרים להם לשמר את ההיסטוריה והתרבות שלהם למען הדורות הבאים באמצעות טכנולוגיה מתקדמת שמן סתם אינה נגישה למקומיים.

במסגרת הפרויקט, משלחת בת שישה עובדי MyHeritage התנדבו לבלות חודש שלם עם אנשי שבט הננץ, במהלכו תיעדו את סיפוריהם.

כאמור, סיביר היתה היעד השלישי של הפרויקט, אחרי מסעות קודמים לפפואה גינאה ונמיביה.

משלחת Tribal Quest: שחר וגולן משחקים עם ילדי שבט הננץ בסיביר

משלחת Tribal Quest: שחר וגולן משחקים עם ילדי שבט הננץ בסיביר

חברי משלחת Tribal Quest בסיביר

חברי משלחת Tribal Quest בסיביר

צפו בוידאו קצר המתאר את רגעי השיא של מסע Tribal Quest לסיביר

בחודש אוגוסט עברנו את רף ה-8 מיליארד רשומות היסטוריות הנגישות באמצעות מנוע החיפוש שלנו – SuperSearch. מדובר בציון דרך חשוב, ואנו מצפים להגיע ליעדים נוספים בעתיד, כאשר נמשיך להוסיף מיליוני רשומות חדשות בכל יום.

מאוחר יותר באוגוסט, הודענו על רכישה של חברת התוכנה הגנאולוגית המוערכת Legacy Family Tree. חברה זו פיתחה תוכנה ידועה ומוערכת לבניית עץ משפחה, כמו גם פלטפורמה לסדרת הדרכות מקוונת על שימוש בתוכנה ומחקר היסטוריה משפחתית. מאז הרכישה אנשי Legacy Family Tree עסוקים בעזרה ללקוחותיהם על מנת שהמעבר ל-MyHeritage יהיה חלק, והוא אכן כזה. בנוסף עובדים אנשי החברה על שיפורים ופיתוחים אשר עתידים להיות זמינים למשתמשים ב-2018 כחלק מהגרסה העשירית של התוכנה.

במהלך 2017 השתתפנו בכל הכנסים החשובים והמרכזיים בגנאלוגיה. בספטמבר לקחנו חלק בכנס ה-FGS (פדרציית הקהילות הגנאולגיות) בפיטסבורג, פנסילבניה. כמה מאורחינו החשובים, לבושים בחולצות בייסבול של MyHeritage התארחו במשחק של הקבוצה המקומית, ה-Pittsburgh Pirates. הם אפילו זכו לברכה ייחודית, לעיני הקהל הרחב, כשעל המסך הענק הופיע שלט: Welcome MyHeritage VIPs.

כמו כן השתתפנו בכנסים בכל רחבי העולם: בפינלנד, ברזיל, אוסטרליה, ניו זילנד, שבדיה, גרמניה, הולנד, בריטניה ועוד. אנו מקווים לראות אתכם בקרוב באחד הכנסים הקרובים אליכם במהלך 2018.

באוקטובר חשפנו בפני פירס מורגן וסוזנה ריד, מגישי תכנית הטלוויזיה הבריטית הפופולרית Good Morning Britain, את תוצאות בדיקת ה-DNA שביצעו. צפו במורגן וריד מגלים את המורשת המשפחתית שלהם ופוגשים כמה מקרובי משפחתם, שנמצאו באמצעות ה-DNA:

כמו כן, באוקטובר קיימנו לראשונה סמינר גנאלוגיה יומי, במהלכו הציגו מומחים הרצאות בתחומי ה-DNA, גנאלוגיה יהודית, טכניקות מחקר ומגמות טכנולוגיות חדשות בתחום. כל ההרצאות היו זמינות לצפייה בחינם בלייב באתר Legacy Family Tree, והן גם זמינות לצפייה ישירה כעת.

בנובמבר השקנו את היישום החדש לתיקוני רשומות היסטוריות, שמשתמשים יכולים לבצע בעצמם. היישום החדש מאפשר להציע שמות אלטרנטיביים למסמכים היסטוריים שנמצאים ב-SuperSearch אם שם מסוים מאוית באופן שגוי. קראו כאן מדוע היישום החדש חשוב, וכיצד הוא יסייע לכם להתחבר למשתמשים אחרים.

בנובמבר הוספנו אוספים מרתקים ל-SuperSearch: רשומות אליס איילנד ורשימות נוסעים נוספות מניו יורק, בין השנים 1820-1957, הכוללות מידע ייחודי שמעולם לא היה ניתן לחיפוש. האוספים החדשים כוללים 94 מיליון שמות, בהם 26.6 מיליון שמות קרוביהם של הנוסעים שעד כה מעולם לא הופיעו בשום אתר גנאלוגי אחר. כמו כן צירפנו יחד מקבץ מסמכים רלוונטיים של אנשים המופיעים ברשומות, לכדי מסמך אחד. דבר זה, שנעשה לראשונה, יסייע לגנאלוגים לבצע מחקר בצורה מיטבית, מבלי לאבד מידע רלוונטי המפוזר על מספר רשומות.

גם איחוד משפחה מרגש במיוחד היה לנו בחודש נובמבר, כשבת מאומצת ואמה הביולוגית נפגשו לראשונה. הודות ל-MyHeritage DNA מצאה מרי-בת' את אמה, אנג'י, והשתיים התאחדו בשידור חי, בתכנית Good Morning America.  לצפייה באיחוד סוחט הדמעות

חשיפה ראשונה

בימים האחרונים השקנו אוסף יוצא דופן במיוחד: ספרי מחזור מבתי ספר אמריקאים בין השנים 1890-1979. זהו אחד האוספים הגדולים ביותר הקיימים של ספרי מחזור דיגיטליים, המספקים כיסוי גנאלוגי חסר תקדים על אנשים שלמדו בבתי ספר תיכוניים בארה"ב ב-90 השנים האחרונות. ספרי מחזור הן רשומות גנאלוגיות נפלאות הכוללות מידע אישי על תלמידים ותמונות אישיות וקבוצתיות. אנו עובדים כעת על כמה יישומים טכנולוגים מדהימים שיאפשרו להפיק מידע רב עוד יותר מספרי המחזור, אשר יושקו בחודשים הקרובים.

במרכז התמונה, השחקן בראד פיט. מתוך ספר המחזור של תיכון Kickapoo, שנת 1979. MyHeritage U.S. Yearbooks, 1890-1979 Collection

במרכז התמונה, השחקן בראד פיט. מתוך ספר המחזור של תיכון Kickapoo, שנת 1979. MyHeritage U.S. Yearbooks, 1890-1979 Collection

סטטיסטיקה

הנה כמה נתונים סטטיסטים מהשנה החולפת ב-MyHeritage:

הוספנו מעל ל-553 מיליון רשומות היסטוריות.

יותר מ-685 מיליון פרופילים באילנות יוחסין נוספו למאגר.

95 עובדים הצטרפו לחברה במהלך שנת 2017 (צמחנו מ-325 ל-420 עובדים).

2018, הנה אנחנו מגיעים

היתה זו שנה מיוחדת ומרגשת! בשנה זו הצלחנו לעשות כל כך הרבה עבור המשתמשים והחלק הכי טוב בסיפור הזה, שעשינו זאת בהנאה גדולה. בשנה הקרובה הבאה עלינו לטובה, אנחנו מתכננים להתפתח ולפתח טכנולוגיות חדשות ומשופרות עבורכם, לטובת ההיסטוריה המשפחתית שלכם.

יש לנו מפת דרכים עצומה של תכניות עתידיות, עשירה ביישומים מרגשים, רשומות היסטוריות דיגיטליות ועוד הרבה מאד הפתעות. אנו נרגשים מאד לקראת שנת 2018 ואסירי תודה על כך שאתם לוקחים חלק במסע המשותף.

אנחנו מאחלים לכם ולבני משפחתכם שנה אזרחית טובה ומוצלחת.