אוסף ספרי המחזור האמריקאיים – עכשיו בחינם ובצבע

אוסף ספרי המחזור האמריקאיים – עכשיו בחינם ובצבע

לפני מספר חודשים השקנו את היישום ™MyHeritage In Color המאפשר למשתמשים לצבוע את התמונות המשפחתיות הישנות שלהם באופן אוטומטי. קהילת הגנאולוגים התאהבה בכלי, ובשלושת החודשים הראשונים נצבעו 10 מיליון תמונות על ידי משתמשי MyHeritage! לאחר ששחררנו את ™MyHeritage In Color, אחד הרעיונות הראשונים שעלו היה ליישם את טכנולוגיית הצביעה האוטומטית על גבי רשומות היסטוריות, במקרים בהם קיימות תמונות בשחור לבן. תחילה החלטנו להתמקד באוסף ספרי המחזור האמריקאיים הכולל 290 מיליון שמות ו-36 מיליון עמודים מן השנים 1890 עד 1979.

היום אנו שמחים להודיע שסיימנו את צביעתם של כל ספרי המחזור האמריקאיים, ועל מנת לחגוג את נקודת ציון זו אנו מאפשרים גישה חינמית אל כל האוסף למשך חודש שלם!

אוסף ספרי המחזור האמריקאיים בחינם ובצבע

בימים כתיקונם, כניסה לאוסף ספרי המחזור מחייבת מנוי מסוג Complete, אולם כעת הגישה פתוחה לכולם עד ה-23 במאי 2020 ללא צורך בהרשמה לאתר. מדוע אנו עושים זאת? מכיוון שאנחנו רוצים לתרום לקהילה בתקופה מאתגרת זו. מטרתנו היא לאפשר לכל מי ששוהה בבידוד ביתי דרך מהנה להעביר את הזמן באופן שלא כרוך בתשלום נוסף.

כעת אתם יכולים לנצל את ההזדמנות לחפש את עצמכם או את יקיריכם ולגלות כיצד כולם נראו כשהיו צעירים.

חיפוש בספרי המחזור – עכשיו בצבע

הקישו לחיפוש באוסף ספרי המחזור האמריקאיים בחינם

את העמודים בספרי המחזור צבענו באמצעות הכלי ™MyHeritage In Color, מה שאומר שבדף התוצאות שמתקבל יוצגו התמונות מתוך הגליונות, כאשר בתחתית התמונה יופיע אייקון צבעוני המסמן שהעמוד זמין גם בצבע.

דף תוצאות החיפוש מתוך אוסף ספרי המחזור האמריקאיים (הקש להגדלה)

דף תוצאות החיפוש מתוך אוסף ספרי המחזור האמריקאיים (הקש להגדלה)

זהו האייקון המדובר:

דף תוצאות החיפוש מתוך אוסף ספרי המחזור האמריקאיים (הקש להגדלה)

דף תוצאות החיפוש מתוך אוסף ספרי המחזור האמריקאיים (הקש להגדלה)

לשם הנוחות והעקביות, זהו גם אותו האייקון המופיע באלבומי התמונות האישיים של עצי המשפחה, כאשר אלא נצבעו באמצעות ™MyHeritage In Color.

כעת נסביר באמצעות דוגמה כיצד ניתן לחפש באוסף ספרי המחזור האמריקאיים.

במאגר ספרי המחזור של בית הספר בירמינגהאם ניתן למצוא את השחקנית סאלי פילד. אם תרצו, תוכלו לגשת לעמוד שבו היא מופיעה בקישור הזה, והנה אותו עמוד בדיוק גם כאן – בצבע:

הגרסה הצבעונית נראית משכנעת ואמיתית כמו בחיים, אבל אנחנו אוהבים גם את גרסת המקור בשחור לבן:

למרבה המזל אין צורך לבחור כי אפשר לקבל את שתי האפשרויות. דרך אגב, מה דעתכם על התסרוקות?!

כך נראה עמוד הרשומה ההיסטורית לאחר שמקליקים על שמה של סאלי פילד. לחצו על הכפתור "שמור רשומה" כדי להטמיע אותה אל תוך הפרופיל הרלוונטי בעץ המשפחה:

על המסך תופיע הודעה אוטומטית עם רקע ורוד המסבירה שהעמוד נצבע באמצעות ™MyHeritage In Color. באפשרותכם למחוק הודעה זו לאחר קריאתה. כמו כן, מעל תמונת העמוד יופיעו שני אייקונים – האחד צבעוני והשני שחור לבן. באמצעות לחיצה על כל אחד מהם תוכלו להחליף בין תצוגת העמוד בשחור לבן לבין הגרסה הצבעונית. בנוסף, באפשרותכם לדפדף לעמודים שונים באותו הספר ולראות גם אותם בצבע.

אייקון ההחלפה בין גרסת השחור לבן לצבע מופיע בכל עמודי הספר

אייקון ההחלפה בין גרסת השחור לבן לצבע מופיע בכל עמודי הספר

בתחתית הרשומה יוצגו תוצאות נוספות המפנות לעמודים אחרים בספר המחזור של אותה השנה שייתכן ומופיע בהם האדם שחיפשתם:

תוצאות נוספות של אותו אדם בספר המחזור

תוצאות נוספות של אותו אדם בספר המחזור

בעזרת הפנייה זו נוכל לבקר בעמוד 146, שם נראה תמונה נוספת של סאלי פילד קופצת באוויר:

בתמונה הבאה נגלה כי סאלי פילד היתה חלק מקבוצת המעודדות של בית הספר. הוספת הצבע לתמונה מפיחה בה חיים חדשים לגמרי:

לשם השוואה, הנה התמונה המקורית:

כאשר תדפדפו לעמודים אחרים בספר המחזור, הם יופיעו כברירת מחדל בשחור לבן, אך ניתן לצבוע כל עמוד ועמוד על ידי לחיצה על כפתור הצביעה שמופיע מעל התמונה.

הורדת עמודים מתוך ספר המחזור

כדי להוריד את העמודים המקוריים למחשב, ראשית יש לעבור לתצוגת עמוד מלא:

לחצו על כפתור ההגדלה כדי לעבור לתצוגת עמוד מלא

לחצו על כפתור ההגדלה כדי לעבור לתצוגת עמוד מלא

לאחר מכן באפשרותכם לשמור על המחשב כל תמונה (צבעונית או שחור לבן) על ידי לחיצה על כפתור ההורדה, כפי שמסומן בירוק:

כפתור ההורדה של תמונה מקורית או צבעונית

כפתור ההורדה של תמונה מקורית או צבעונית

שמירה על אותנטיות

כדי לשמור על האותנטיות של רשומות ספרי המחזור, העמודים הצבועים לא מחליפים או משנים את אלה המקוריים, אלא מופיעים בנוסף, כאשר המשתמשים יכולים להחליף בין הגרסאות. כאשר תשמרו רשומה באילן היוחסין שלכם ב-MyHeritage, תיווצר באופן אוטומטי הפנייה גם לגרסת השחור לבן, וזאת כדי להבטיח שאתם ומשתמשים אחרים תמיד יוכלו לראות את המקור. על גבי העמודים הצבועים יופיע אייקון בצורת פלטת צבעים בצד השמאלי התחתון כדי לציין שהצבעים נוצרו בטכנולוגיית בינה מלאכותית, וכי לא מדובר בצבעים המקוריים. חשוב להדגיש כי צבעים אלה התקבלו על ידי שימוש באלגוריתם, ועל כן עשויים להיות לא מדוייקים.

גרסאות צבועות יסומנו באייקון פלטת הצבעים כדי להדגיש שהצבעים התקבלו על ידי שימוש בטכנולוגיית בינה מלאכותית

גרסאות צבועות יסומנו באייקון פלטת הצבעים כדי להדגיש שהצבעים התקבלו על ידי שימוש בטכנולוגיית בינה מלאכותית

"שרינג איז קרינג"

מצאתם תמונות מעניינות של עצמכם או של אחד מקרוביכם? נהדר. הוספנו כפתור ייעודי כדי שתוכלו לשתף אותן בקלות ברשתות החברתיות. שיתוף דפים ותמונות מתוך ספרי המחזור שגיליתם היא דרך נהדרת לחדש את הקשר עם חברי כיתתכם לשעבר, וגם לשמור על קשר עם בני משפחה קרובים ורחוקים.

חדש: כפתור שיתוף עמודים מתוך ספרי המחזור

חדש: כפתור שיתוף עמודים מתוך ספרי המחזור

לחצו על הכפתור כדי לשתף בפייסבוק, טוויטר או שלחו קישור שיוביל ישירות לעמוד הספציפי. אם אתם משתמשים באפליקציית MyHeritage למובייל, או אם אתם מסתכלים דרך הדפדפן של המכשיר הנייד, באפשרותכם לשתף גם באמצעות ה-WhatsApp. אנו מאפשרים לשתף עמוד שלם מתוך ספר המחזור או חלק ממנו.

חתוך ושתף

חתוך ושתף

כשאתם משתפים דף או תמונה מתוך ספרי המחזור, יתווסף אליהם קישור שיאפשר לאחרים לראות את העמוד בחינם, לתמיד, גם לאחר שאוסף ספרי המחזור יחזור להיות נגיש רק למנויים משלמים. השיתוף עצמו יהיה של הגרסה הצבועה, אך כל מי שצופה בעמוד מתוך ספר המחזור יהיה יכול להחליף ולראות גם את הגרסה המקורית בשחור לבן.

שתפו וזכו!

בחודש הקרוב, כל מי שישתף עמוד מתוך אוסף ספרי המחזור של MyHeritage בטוויטר, פייסבוק או באינסטגרם עם ההאשטג #LookingGood ו-#FreeYearbooks ויתייג את MyHeritage@ – ייכנס להגרלה. מדי שבוע ייבחר זוכה אחד שיקבל מנוי חינמי מסוג MyHeritage Complete. הזוכה יהנה מגישה לכלל התכנים והכלים הקיימים ב-MyHeritage לרבות 12 מיליארד רשומות היסטוריות, טכנולוגיית התאמות החכמות בין אילנות (™Smart Matches), פונקצייה לגילוי מיידי של בני משפחה (™Instant Discoveries), הצלבת מידע מבוססת על רשומות היסטוריות (™Record Matches) כמו גם ליישומים אחרים ורבים המיועדים למחקר גנאולוגי.

סיכום

MyHeritage ממשיכה בתנופה! רק לאחרונה השקנו את היישום האוטומטי לצביעת תמונות בשחור לבן ™MyHeritage In Color. כעת הטמענו את טכנולוגיית הצביעה על אוסף ספרי המחזור האמריקאיים, הכוללים 36 מיליון עמודים, 290 מיליון שמות מן השנים 1890 עד 1979. מבחינה מחקרית, המידע מתוך ספרי המחזור עשוי להיות בעל ערך רב. מעבר לכך, חוויית הצפייה באבותיכם בשנות ההתבגרות יכולה להיות קסומה כשלעצמה, אך כאשר ניתן לראותם בצבע החווייה הופכת למשמעותית אף יותר – התחושה היא שהעבר מקבל חיים חדשים.

אנו מעודדים את משתמשינו להפיץ את הבשורה על ספרי המחזור החינמיים על ידי שיתוף ברשתות החברתיות.

לסיום, אנו רוצים להודות לג'ייסון אנטיק ודנה קלי מ-DeOldify שפיתחו את טכנולוגיית הצביעה האוטומטית שאיפשרה את המצאת הכלי ™MyHeritage In Color. בלעדיהם הדבר לא היה אפשרי.

חפשו עכשיו באוסף ספרי המחזור האמריקאיים בחינם

בברכה,

צוות MyHeritage