מנוע החיפוש של MyHeritage משתדרג

מנוע החיפוש של MyHeritage משתדרג

אנו שמחים לבשר על שיפור משמעותי במנוע החיפוש שלנו למציאת רשומות היסטוריות. השדרוג כולל מתיחת פנים עיצובית, וכעת החיפוש במאגר העצום של MyHeritage המכיל 12.5 מליארד מסמכים – הינו קל ואינטואיטיבי מתמיד. מטרות פרויקט זה – קבלת תוצאות חיפוש מהירה יותר, אפשרות עריכת החיפוש תוך כדי צפייה בתוצאות, הצגת תוצאות רלוונטיות נוספות ומיזוג של עמודי החיפוש הפשוט והמתקדם – כל אלה הופכים את חוויית המשתמש לנוחה, פשוטה, מהירה ומדוייקת יותר.

העיצוב המחודש הוזכר לראשונה במצגת שהעביר לפני כחודש מנכ"ל ומייסד החברה גלעד יפת. תחילה שוחררה גרסת הבטא למספר משתמשים שבחנו את הכלי והעבירו אלינו משוב, שבעקבותיו הטמענו שיפורים נוספים. כעת, כשבניית הגרסה הסופית הושלמה, היא משוחררת לכלל משתמשינו.

סקירה כללית

עמוד החיפוש החדש בכתובת https://www.myheritage.co.il/research נראה כך:

מתחת לשדות החיפוש הוספנו רשימה של כל הקטגוריות הקיימות במאגרי MyHeritage. בנוסף לכך, כללנו בעמוד זה הצעות לחיפוש באוספים חדשים שנוספו לאחרונה.

באפשרותכם לבצע חיפוש בכל אחד מן האוספים על ידי הכנסת שם פרטי, שם משפחה, שנת לידה, מיקומים גיאוגרפיים, כמו גם אירועים חשובים בחייהם של האנשים אותם אתם מחפשים. יודגש כי מילוי שדות אלה אינו חובה, וכי ניתן לחפש אך ורק על בסיס הידע הקיים, גם אם הוא חלקי בלבד. לדוגמה, ביכולתכם לבצע חיפוש של שם פרטי בלבד, אפילו ללא שם משפחה.

לאחר שמילאתם שדה כלשהו יופיעו על המסך אופציות החיפוש המתקדם. לדוגמה, בעת הקלדת שם, כפי שמופיע בתמונה כאן, מופיעות אופציות חיפוש מתקדמות שיאפשרו לכם להחליט אם ברצונכם לקבל תוצאות מדוייקות, או כאלה שיכללו וריאציות כתיב דומות של השם אותו חיפשתם.

מתחת לשדות החיפוש העיקריים תוכלו להוסיף בקלות שדות רלוונטיים אחרים כגון שם האב, האם, בן או בת הזוג, קרובי משפחה אחרים, נקודות ציון משמעותיות בחייו של האדם שאתם מחפשים וכדומה. הוספת הפרטים חשובה, שכן היא ממקדת את תוצאות החיפוש.

הוסיפו פרטים כדי למקד את החיפוש

הוסיפו פרטים כדי למקד את החיפוש

שדות נוספים אחרים הזמינים תחת הכפתור "+ עוד" כוללים אירועים שונים, שמות קרובי משפחה אחרים, מגדר ומילות מפתח אותן ניתן לכתוב בשפה חופשית. כמו כן, ישנה אפשרות להציג תוצאות בשפות שונות מזו שהשתמשתם בה.

שדות חיפוש נוספים לאחר לחיצה על "+ עוד"

שדות חיפוש נוספים לאחר לחיצה על "+ עוד"

ברגע שתבחרו בשדות כגון לידה או פטירה, תוכלו להוסיף גם תאריכים ומקומות. התאריכים שיוזנו יכולים להיות חלקיים, למשל, רק שנה ללא חודש ויום.

הוספת אירוע בחייו של אדם

הוספת אירוע בחייו של אדם

השדות הנוספים הינם דינאמיים, כלומר, הם מופיעים ומשתנים בהתאם לחיפוש שאתם עורכים. באופן זה מנוע החיפוש שלנו יציע לכם באופן אוטמטי שדות סינון חדשים הרלוונטיים לקטגוריה או לאוסף הנוכחי בו אתם מחפשים.

שדות סינון חדשים מוצעים לתוצאות החיפוש

שדות סינון חדשים מוצעים לתוצאות החיפוש

הצעות לשדות סינון בחיפוש בקטגוריית בתי ספר ואוניברסיטאות

הצעות לשדות סינון בחיפוש בקטגוריית בתי ספר ואוניברסיטאות

המילים שהוקשו בשדות החיפוש בעמוד הראשי ימשיכו להופיע בראש הדף גם לאחר שהתקבלו התוצאות. כעת תוכלו לערוך את החיפוש או לצמצמו לקטגוריות ולאוספים ספציפיים באמצעות לחיצה על האופציות המופיעות תחת האזור "צמצם חיפוש לפי קטגוריה" (NARROW DOWN BY CATEGORY).

כך למשל, אם תבחרו לצמצם את החיפוש באוסף רשימת הנכנסים לניו-יורק בין השנים 1820 ו-1957, יוצעו לכם שדות סינון חדשים הרלוונטיים לאוסף ספציפי זה, כגון שנת הגעה, מדינת המוצא, שם הספינה ועוד. בדומה לכך, אם תעברו לקטגוריית בתי ספר ואוניברסיטאות, יוצעו שדות סינון רלוונטיים אחרים, כגון המוסד החינוכי בו יצא ספר המחזור, התאריך והמקום.

על מנת להסיר שדה סינון שהוספתם רחפו עם סמן העכבר מעליו והקישו על X.

מחיקת שדה סינון

מחיקת שדה סינון

שימוש בדף תוצאות החיפוש

השדות שמילאתם ימשיכו להופיע תמיד בראש העמוד גם לאחר שהתקבלו תוצאות החיפוש. באופן זה תוכלו לחדד את חיפושכם בכל רגע. תוצאות החיפוש עצמן מוצגות ככרטיסיות נפרדות. לחיצה על כל אחת מהן תיקח אתכם לעמוד הרשומה עצמה.

תוצאות החיפוש מוצגות ככרטיסיות; שדות החיפוש מופיעים תמיד בראש העמוד

תוצאות החיפוש מוצגות ככרטיסיות; שדות החיפוש מופיעים תמיד בראש העמוד

על מנת להקל על האבחנה בין מסמך היסטורי למידע המגיע מתוך פרופילים של אנשים באילנות היוחסין, הוספנו אייקונים המופיעים בצד כל כרטיסייה בדף התוצאות. אבחנה זו חשובה, שכן חלק מחוקרי היסטוריה משפחתית מעדיפים להסתמך על מסמכים היסטוריים מאשר על אילנות היוחסין. בעתיד בכוונתנו להוסיף אופציה שתחריג מדף התוצאות רשומות המתקבלות מאילנות יוחסין.

האייקונים מסייעים להבחין בין מסמכים היסטוריים לפרופילים באילנות יוחסין

האייקונים מסייעים להבחין בין מסמכים היסטוריים לפרופילים באילנות יוחסין

לחיצה על כל אחת מן הרשומות בדף התוצאות תפתח אותה בלשונית חדשה בדפדפן, כך שתמיד אפשר לחזור בקלות לתוצאות החיפוש ולראות את יתר התוצאות.

רשומה מתוך מפקד האוכלוסין האמריקאי, פתוחה בלשונית חדשה

רשומה מתוך מפקד האוכלוסין האמריקאי, פתוחה בלשונית חדשה

ביכולתכם למקד את החיפוש לפי קטגוריות המופיעות תחת הכותרת "צמצם חיפוש לפי קטגוריה" (NARROW DOWN BY CATEGORY), וכתוצאה מכך גם התוצאות שיתקבלו ישתנו בהתאם. באפשרותכם למקד את החיפוש שלכם אף יותר על ידי לחיצה על אחת מקטגוריות-המשנה או על מאגרים נוספים.

מקדו את החיפוש באמצעות צמצום תוצאות לפי קטגוריה

מקדו את החיפוש באמצעות צמצום תוצאות לפי קטגוריה

בדף תוצאות החיפוש תוכלו לעקוב בקלות אחר הרשומות שכבר בדקתם, שכן צבעה של כותרת רשומה שקראתם ישתנה אוטומטית לאפור כהה. כך תוכלו להתמקד אך ורק ברשומות החדשות מבלי לאבד את "הישנות".

עריכה ושינוי חיפוש – קל ופשוט מאי פעם

בזכות העיצוב החדש, שדות החיפוש שמילאתם יופיעו תמיד בראש העמוד – גם כשתגללו כלפי מטה. הדבר מאפשר עריכה נוחה של שאילתת החיפוש, הוספת שדות מסננים או מחיקתם בכל רגע.

מה בהמשך?

אנו עובדים על הטמעת העיצוב החדש של מנוע החיפוש כך שיותאם גם למכשירים הניידים. בכוונתנו להחיל את העיצוב על כל עמודי החיפוש באתר, בכל הקטגוריות ובכל האוספים.

בעתיד נוסיף את היכולת להחריג מתוצאות החיפוש רשומות המגיעות מתוך אילנות היוחסין, לסנן תוצאות מאוספים על סמך מיקום גיאוגרפי, לאפשר סימון של רשומות מועדפות כך שיהיה ניתן לגשת אליהן בקלות ולשתפן עם בני משפחה וחברים.

שיפורים אלה צפויים להגיע בקרוב, כך שכל שעליכם לעשות הוא להישאר מעודכנים.

אנו מקווים שתיהנו מחוויית החיפוש החדשה. אם יש לכם הצעות נוספות – נשמח לשמוע!

צוות MyHeritage