"תצוגת הייחוס" – עכשיו גם ב-Family Tree Builder

"תצוגת הייחוס" – עכשיו גם ב-Family Tree Builder

הצגת עץ המשפחה ב"תצוגת הייחוס" היא הדרך המועדפת על רבים ממשתמשי MyHeritage העוסקים במחקר היסטוריה משפחתית. אנשים רבים המשתמשים ב-Family Tree Builder, תוכנת הגנאולוגיה הפופלרית שלנו למחשב השולחני, ביקשו שנטמיע את תצוגת הייחוס גם בפלטפורמה זו. על כן אנו שמחים לבשר כי אופציית תצוגת הייחוס תהיה מעתה זמינה גם ב-Famiy Tree Builder.

בתצוגה הייחוס יופיעו האבות הקדמונים של כל אדם בעץ המשפחה, והיא אינה כוללת אחים, בני זוג או כל אחד אחר שאינו אב קדמון ישיר. באופן הזה ניתן לזהות בקלות את שורשיו של כל אחד המופיע בעץ.

עץ משפחה בתצוגת הייחוס

עץ משפחה בתצוגת הייחוס

"תצוגת הייחוס" אינה מחליפה את "תצוגת המשפחה" המוכרת, אלא מתווספת כאופציה חדשה שניתן להחליף אליה בלחיצת כפתור. כמו כן, קיימת גם אפשרות תצוגה שלישית – "תצוגת הרשימה" המראה את שמות האנשים כרשימה שמית. כדי להחליף לאופציה זו, עליכם ללחוץ על כפתור "תצוגת הרשימה" שנמצא משמאל לעץ המשפחה ב-Family Tree Builder.

סקירה כללית

כדי להשתמש בתצוגה החדשה, יש לנווט קודם לעץ המשפחה, ולאחר מכן לבחור באופציה "תצוגת ייחוס" הנמצאת בצד ימין למעלה.

בחירת תצוגת עץ המשפחה

בחירת תצוגת עץ המשפחה

ברגע שלוחצים על הכפתור המסומן תופיע תצוגת היחוס. באפשרותכם להחליף לתצוגה הקודמת על ידי לחיצה על כפתור "תצוגת משפחה". חשוב לציין כי עץ המשפחה שלכם ייפתח בתצוגת הייחוס אם זו היתה האופציה שבה השתמשתם לפני שסגרתם את התוכנה בפעם האחרונה שהשתמשתם בה.

שמות האנשים בתצוגת הייחוס יופיעו בדיוק כפי שהם מופיעים בתצוגת המשפחה הרגילה.

תצוגת הייחוס כוללת את רוב הפונקציות שאתם רגילים אליהן מתצוגת המשפחה הרגילה. לדוגמה, באפשרותכם לחפש שמות של אנשים בעץ. בנוסף, אייקונים המצביעים על התראות המשוייכות לאדם כלשהו – התאמות חכמות והתאמות מסמכים – גם הן מופיעות בתצוגת הייחוס, וניתן ללחוץ עליהן כדי לראות את התוצאות הרלוונטיות.

אדם המופיע בעץ עם אייקונים של התאמות חכמות והתאמות מסמכים

אדם המופיע בעץ עם אייקונים של התאמות חכמות והתאמות מסמכים

האייקון בצבע החום המצביע על "התאמה חכמה" יופיע כל עוד קיימות התאמות הממתינות לבדיקתכם. במידה ובדקתם והחלטתם לדחות את כל ההתאמות החכמות מכיוון שלדעתכם הן שגויות, האייקון החום ייעלם. באופן זה ניתן לראות בקלות אילו פרופילים מהאבות הקדמונים דורשים תשומת לב ומחקר נוסף, פונקציה שרבים ממשתמשינו ימצאו כיעילה מאוד במהלך מחקרם.

תצוגת הייחוס כוללת שישה דורות סך הכל: האדם אותו בחרתם ועוד חמישה דורות קודמים. כמו כן, קשרי משפחה להורים ביולוגיים יופיעו בקו מנוקד, ואילו קשרי משפחה להורים מאמצים יופיעו בקו מקווקו.

במידה ולאדם שבחרתם בעץ יש יותר מחמישה דורות, יופיע בצד ימצין חץ, כאשר לחיצה עליו תחשוף את הדורות הנוספים.

אילן יוחסין עם יותר מ-6 דורות

אילן יוחסין עם יותר מ-6 דורות

לחיצה על אחד החצים המסומנים באדום תציג דורות נוספים, והשם שנמצא משמאל לחץ עליו בחרתם יהפוך להיות "האדם המרכזי".

בחירת "אדם מרכזי" חדש

באפשרותכם לבחור שם מרשימת האנשים המופיעה בצד שמאל של עץ המשפחה, או לחפש שם ספציפי בשדה החיפוש המופיע בצד שמאל למעלה על מנת להגדיר אותו כ"אדם המרכזי". מרגע שהגדרתם "אדם מרכזי" חדש, עץ המשפחה יוצג ביחס אליו.

שדה החיפוש ורשימת האנשים הקיימים בעץ המשפחה

שדה החיפוש ורשימת האנשים הקיימים בעץ המשפחה

עריכת עץ המשפחה מתוך תצוגת הייחוס

באפשרותכם לא רק לראות את עץ המשפחה בתצוגת הייחוס, אלא גם להוסיף או למחוק אנשים חדשים, כולל אחים, בני זוג, ילדים והורים.

הוספה של אדם חדש לעץ המשפחה

הוספה של אדם חדש לעץ המשפחה

הוספת פרטים חדשים

הוספת פרטים חדשים

באפשרותכם לערוך את המידע של כל אדם הקיים בעץ המשפחה מתוך תצוגת הייחוס, בדיוק כפי שעשיתם עד כה בתצוגת המשפחה. כדי לעשות זאת, לחצו לחיצה כפולה על פרופיל של אדם כלשהו בעץ, ותפתח בפניכם חלונית עריכת הפרטים.

עריכת פרטים של אדם הקיים בעץ המשפחה

עריכת פרטים של אדם הקיים בעץ המשפחה

כמו כן, ניתן לנהל את תמונת הפרופיל מתוך תצוגת הייחוס, וגם להוסיף או להסיר תמונות אחרות בקלות. בנוסף, מלאכת עריכת עץ המשפחה הופכת לקלה אף יותר בזכות האפשרות לבטל או לבצע מחדש את הפעולה האחרונה שעשיתם.

ביטול פעולה אחרונה ב-Family Tree Builder

ביטול פעולה אחרונה ב-Family Tree Builder

סיכום

תוכנת המחשב השולחני Family Tree Builder משמשת מיליוני אנשים ברחבי העולם כפלטפורמה העיקרית שלהם במחקר ההיסטוריה המשפחתית. אנו שמחים שמעתה תצוגת הייחוס תהיה זמינה גם בפלטפורמה זו, ומקווים שהדבר יסייע למשתמשינו במחקרם, בין אם מדובר בבניית עץ המשפחה, הוספת תמונות, גילוי מסמכים היסטוריים ועוד.

תהנו ובהצלחה!