הסתייעו ב-™Census Helper לחיפוש במפקד האוכלוסין של 1950

הסתייעו ב-™Census Helper לחיפוש במפקד האוכלוסין של 1950

אנו שמחים להציג בפניכם את היישום ™Census Helper – כלי חינמי ויעיל שסורק את אילן היוחסין שלכם ומרכיב אוטומטית רשימה של קרובי משפחה שבסבירות גבוהה מופיעים במפקד האוכלוסין של ארצות הברית משנת 1950. כלי זה זמין לכל משתמשי MyHeritage. אם אינכם משתמשים עדיין ב-MyHeritage, עכשיו זה זמן מצויין להצטרף ולהכניס את אילן היוחסין שלכם (על ידי ייבוא קובץ ה-GEDCOM) וליהנות מהיישום החדש, שיחסוך לכם זמן חיפוש יקר וימקד אתכם במחקר.

השתמשו ב-™Census Helper כעת – ללא תשלום

פרסום מפקד האוכלוסין של שנת 1950 בארה“ב הינו אירוע שגנאלוגים רבים מצפים לו בהתלהבות רבה. רשומות מפקד האוכלוסין הפדרלי של ארה“ב מתפרסמות פעם בעשור, והפרטים שם צפויים לחשוף אוצרות חדשים של מידע על בני משפחה שגרו בארה“ב (כמו גם כמה אזרחים אמריקאיים ששירתו במדינות אחרות) בתקופה שלאחר מלחמת העולם השנייה. מפקד האוכלוסין האמריקאי של שנת 1950 יהיה נגיש לחיפוש חופשי ב-MyHeritage.

עד אשר כל המאגר יהיה זמין לחיפוש על פי שם, אנו ממליצים להתכונן לפרסום מפקד האוכלוסין על ידי יצירת רשימה בעזרת היישום ™Census Helper  – שתמקד את החיפושים והמחקר. בעזרת רשימה זו, תוכלו לדעת בדיוק איזה קרוב משפחה תוכלו למצוא ברשומות של מפקד האוכלוסין של 1950. ליד כל קרוב משפחה, ה-™Census Helper יספק כפתור לחיפוש שמו בלחיצת אחת. שמות האנשים שכבר חיפשתם יובלטו, וכך גם השמות עבורם נמצאה התאמה אוטומטית במפקד האוכלוסין. על כן יישום ה-™Census Helper הוא כלי חיפוש מקיף המאפשר לכם להפיק את המקסימום מכל פיסת מידע חשובה המופיעה במפקד האוכלוסין.

יישום ה-™Census Helper (לחץ להגדלה)

יישום ה-™Census Helper (לחץ להגדלה)

איך זה עובד?

כשניגשים ל-™Census Helper בפעם הראשונה, המערכת סורקת את אילן היוחסין שלכם ב-MyHeritage כדי לזהות את כל האנשים שיש להם את הסבירות בגבוהה ביותר להופיע במפקד האוכלוסין האמריקאי של שנת 1950. לאחר מכן המערכת שומרת את התוצאות כדי לאפשר לכם לגשת אליהן במהירות בכל שלב. כמו כן, ניתן לייבא בקלות את רשימת התוצאות לצורך שימוש מחוץ ל-MyHeritage.

מטרתו של ™Census Helper היא למצוא את האנשים באילן היוחסין שלך שהיו בחיים באפריל 1950 וגרו בארה“ב. מכיוון שמפקד האוכלוסין של ארה"ב בשנת 1950 סקר את כל המדינות, כמעט כל מי שגר אז בארה"ב נספר ונכלל. משמעות הדבר היא שניתן למצוא מידע רב ערך על האנשים הרשומים במפקד זה.

כדי למצוא קרובי משפחה רלוונטיים, ™Census Helper אינו מכליל את מי שלא אמור להופיע במפקד האוכלוסין – אנשים שנולדו אחרי אפריל 1950, או כאלה שמתו לפני חודש זה. במקרים בהם חסרים תאריכים באילן היוחסין, המערכת מסיקה אותם על ידי שימוש בפרטים מקרובי משפחה אחרים. למשל, אדם המופיע ללא תאריכים, שנולד לו ילד בשנת 1840, לא ייכלל במפקד האוכלוסין של שנת 1950. לאחר שהמערכת קובעת שאדם מסוים היה בחיים בשנת 1950, היא מחפשת ראיות לכך שהוא היה בארה"ב באותו הזמן על ידי ניתוח נתוני מיקום שהוזנו באילן היוחסין, כמו למשל לידה, הטבלה, מקום מגורים, נישואין, מוות וקבורה. אם הנתונים חסרים, המערכת מסיקה אותם מאירועים של קרובי משפחה אחרים. לדוגמה, אם הורים של אדם מסויים נישאו בארה"ב בשנת 1930, סביר להניח שהוא היה נמצא בארה"ב בשנת 1950, אפילו אם לא קיים לגביו מידע זמין על הלידה או על מקום המגורים באילן היוחסין.

המערכת שמאחורי ™Census Helper משתמשת ברמזים נוספים כדי לחפש התאמות עם אוספים אמריקאיים אחרים. אם למשל יש למישהו התאמה לרשומה במפקד האוכלוסין של שנת 1940 בארה“ב ב-MyHeritage, או ברשומות הפטירה של הביטוח הלאומי, הדבר מעלה את הסיכויים שהוא גם היה נוכח באותה תקופה בארה"ב. ייתכן שהמשתמשים האמריקאיים שלנו, שרוב קרובי המשפחה שלהם חיו בארה“ב, יחשבו ששיטה זו מבוססת על היקשים לוגיים מרחיקי לכת, אך היא יכולה להיות בעלת ערך רב למיליוני המשתמשים הלא-אמריקאיים של MyHeritage, להם יש מספר קרובים מועט בארה“ב. במילים פשוטות, ™Census Helper יכול להפריד את הטפל מהעיקר, ולמצוא קרובי משפחה כאלה בקלות.

על סמך ניתוח הנתונים שהוסבר מעלה, היישום ™Census Helper מייצר עבורכם רשימה של שמות האנשים בעלי הסבירות הגבוהה ביותר להימצא במפקד האוכלוסין האמריקאי של שנת 1950.

לחצו על "הצג תוצאות בעלי רמת וודאות נמוכה יותר" כדי לראות ברשימה אנשים נוספים שככל הנראה גם חיו בשנת 1950, אבל אין פרטים התומכים בכך שהם שהו בארה“ב בתקופה זו. למרות שהסיכוי שאנשים אלה יימצאו במפקד האוכלוסין האמריקאי של שנת 1950 נמוך, עדיין ייתכן שהם יופיעו שם.

הצגת תוצאות בעלות דרגת וודאות נמוכה יותר ב-™Census Helper (לחץ להגדלה)

הצגת תוצאות בעלות דרגת וודאות נמוכה יותר ב-™Census Helper (לחץ להגדלה)

בכל שלב ניתן לחזור אחורה ולבחור להסתיר את התוצאות בעלות דרגת הוודאות הנמוכה כדי להוציאן מהרשימה המוצגת.

אם קיים מידע המצביע על כך שאנשים מסוימים לא היו בחיים או לא גרו בארה“ב בשנת 1950, הם לא ייכללו באף אחת מהרשימות.

גישה ל-™Census Helper

אם יש לכם כבר אילן יוחסין ב-MyHeritage, ניתן לגשת ל-™Census Helper על ידי ריחוף על הלשונית "מחקר" שבסרגל הניווט העליון.

גישה ל-™Census Helper (לחץ להגדלה)

גישה ל-™Census Helper (לחץ להגדלה)

אם אין לכם עדיין אילן יוחסין ב-MyHeritage, באפשרותכם להעלות את אילן היוחסין כקובץ GEDCOM דרך עמוד הנחיתה. כלי ייבוא עץ המשפחה חופשי לשימוש, ואינו כרוך בתשלום. לאחר העלאת אילן היוחסין, תועברו לעמוד היישום ™Census Helper, והכלי יתחיל לסרוק מייד את האילן.

במהלך הסריקה, יופיע פס התקדמות שיראה כמה זמן נדרש עד להשלמת הסריקה. בפעם הראשונה ייתכן שהסריקה תהיה קצרה, בהתאם לגודלו של אילן היוחסין. כשהתוצאות שלכם תהיינה מוכנות תקבלו על כך הודעה באימייל. יצויין כי התוצאות יישמרו, כך שכאשר תבקרו שוב בעמוד זה, הדו"ח יופיע מיד.

רשימת התוצאות המוכנה תכלול את השדות הבאים עבור כל אדם: תמונת הפרופיל מאילן היוחסין, השם, הקרבה והקשר המשפחתי אליכם, תאריך הלידה והפטירה, הגיל בזמן מפקד האוכלוסין (מדויק או משוער), ומשתנים נוספים על פיהם היישום ™Census Helper קבע כי יש סבירות שאותו אדם יימצא במפקד האוכלוסין. פרטים אלה כוללים את המיקום של האדם בארה“ב, ועל ידי כך מקלים על מציאתו במפקד של 1950, במקרה שהוא עדיין גר באותה כתובת מ-1950, ובאותה מדינה.

שימוש ב-™Census Helper

כשרשימת התוצאות מוכנה, יש ללחוץ על הכפתור חיפוש עבור כל אדם ברשימה כדי לשלוף את המידע אודותיו. לאחר מכן תיפתח לשונית חדשה עם חיפוש על אותו האדם בכל מפקדי האוכלוסין הקודמים של ארה“ב הנמצאים ב-MyHeritage.

חיפוש ברשומות מפקד האוכלוסין (לחץ להגדלה)

חיפוש ברשומות מפקד האוכלוסין (לחץ להגדלה)

כשמאתרים רשומה רלוונטית, יש ללחוץ על הכפתור "הצג רשומה" כדי לצפות בה, ולשמור אותה לאילן היוחסין.

אייקון 3 הנקודות שליד כפתור החיפוש פותח תפריט קטן המאפשר לצפות באדם זה בתוך אילן היוחסין, או להציג את הפרופיל שלו.

אפשרויות זמינות (לחץ להגדלה)

אפשרויות זמינות (לחץ להגדלה)

לחצו על "קשר משפחתי" (המודגש בקו תחתון מקווקו) כדי לצפות בקשר שלכם לאדם זה. כלי זה שימושי בעיקר אם אילן היוחסין שלכם גדול, שכן הוא עוזר להיזכר בקשר שלכם עם אנשים שונים המופיעים באילן היוחסין.

תרשים הקירבה המשפחתית (לחץ להגדלה)

תרשים הקירבה המשפחתית (לחץ להגדלה)

אפשרויות נוספות

בפינה העליונה קיימים אייקונים המיועדים לביצוע פעולות נוספות.

באפשרותכם להוריד את עמוד התוצאות למחשב כקובץ אקסל לעיון עתידי.

כפתור הרענון מאפשר לחשב מחדש את הרשימה עבור אילן היוחסין שלכם, אופציה יעילה במידה והוספתם נתונים רבים מאז השימוש האחרון ב-™Census Helper.

כפתורי הרענון וההורדה ב-™Census Helper (לחץ להגדלה)

כפתורי הרענון וההורדה ב-™Census Helper (לחץ להגדלה)

אם יש לכם ב-MyHeritage מספר אילנות יוחסין, באפשרותכם להריץ את ™Census Helper על כל אחד מהם. על מנת לעשות זאת, פתחו את תפריט הגלילה שבצד המסך, ובחרו באחד מאילנות היוחסין שלכם.

בחירה באילן יוחסין אחר ב-™Census Helper (לחץ להגדלה)

בחירה באילן יוחסין אחר ב-™Census Helper (לחץ להגדלה)

עובדים בשיטתיות

אנשים שכבר חיפשתם יוצגו ברשימה כששמם מופיע באפור בהיר.

אייקונים נוספים מראים האם נמצאה התאמה לרשומה עבור אדם הנמצא במפקד האוכלוסין של 1950 (ואישרתם זאת), ואם שמרתם את הרשומה לתוך הפרופיל של אותו אדם באילן היוחסין. פרטים אלה מאפשרים לכם לעבור על הרשימה בצורה שיטתית, שם אחרי שם, כדי לוודא שהטמעתם את המידע לעץ המשפחה ממפקד האוכלוסין עבור כל האנשים בעלי הסבירות הגבוהה להופיע במפקד האוכלוסין. כל אדם עבורו אישרתם התאמת רשומה, או שמירת רשומה ממפקד האוכלוסין של 1950 אל העץ, ייחשב כמקרה שטופל במלואו.

שימוש ב-™Census Helper במפקדי אוכלוסין אחרים

היישום נקרא ™Census Helper, ולא "™Census Helper של 1950", מכיוון שהוא גנרי ותוכנן לעבוד עם כל מפקדי האוכלוסין האמריקאיים. ואכן, הגרסה הראשונה של הכלי תומכת בכל מפקדי האוכלוסין של ארה"ב משנת 1790 ועד 1950. כדי לבחור מפקד אוכלוסין שאינו זה של 1950, השתמשו ב"בוחר מפקדי האוכלוסין".

בחירה במפקדי אוכלוסין אמריקאים אחרים מתוך הרשימה (לחצו להגדלה)

בחירה במפקדי אוכלוסין אמריקאים אחרים מתוך הרשימה (לחצו להגדלה)

למשל, אם בוחרים במפקד האוכלוסין של 1930 בארה"ב, ה-™Census Helper יכין דו"ח חדש שיציג את כל האנשים באילן היוחסין שלכם שהם בעלי סבירות גבוהה להופיע במפקד זה. כך תוכלו לעבור בשיטתיות על הרשימות ולשמור את המידע ממפקד האוכלוסין הזה לאילן היוחסין, או לייצא את הרשימה כדי לעבוד איתה במועד מאוחר יותר.

בעדכונים הבאים, ™Census Helper יתמוך גם במפקדי אוכלוסין של מדינות אחרות הקיימים ב-MyHeritage, כמו למשל קנדה, בריטניה, וויילס, סקוטלנד, אירלנד, צרפת, דנמרק, נורווגיה ועוד. אם למשל הנכם בעלי שורשים מדנמרק, תוכלו להשתמש בכלי כדי למצוא את כל המידע על קרוביכם שנכללו בסבירות גבוהה במפקד האוכלוסין של דנמרק בשנת 1940 (אוסף ייחודי שנמצא ב-MyHeritage בלבד). כמו כן, תוכלו להשתמש בכלי כדי לגלות את האנשים באילן היוחסין שלך שעשויים להופיע באוספי מפקד האוכלוסין של מדינות אחרות, למצוא את הרשומות שלהם ולשמור אותם לאילן. עבודה יסודית נותנת תחושה טובה ומביאה להצלחת המחקר המשפחתית.

עלויות

™Census Helper החדש זמין לשימוש חופשי לחלוטין ללא עלות. לאחר קבלת רשימת התוצאות, ניתן יהיה לבצע חיפוש באוספי מפקדי האוכלוסין של ארה"ב הכלולים במאגר. ברגע שאוסף מפקד האוכלוסין של 1950 בארה"ב יהיה זמין ב-MyHeritage, גם הוא יהיה חינמי לחלוטין.

ניתן לבצע חיפוש באוספים אחרים של מפקדי אוכלוסין בארה“ב ב-MyHeritage בחינם, אך כדי לצפות ברשומות שלהם או כדי לשמור אותם באילן האוכלוסין שלך תצטרכו להירשם למנוי לנתונים מסוג Data Subscription או לעשות מנוי מלא.

סיכום

פרסום מפקד האוכלוסין של 1950 בארה“ב הוא באמת סיבה למסיבה. זהו אירוע של פעם בעשור, שיספק אוצרות מידע כמעט על כל קרובי המשפחה שלכם שגרו בארה"ב באפריל 1950.

פיתחנו את הכלי החדש ™Census Helper כדי לסייע לגנאלוגים לעבוד בשיטה יסודית המשלבת בין חיפוש במפקד האוכלוסין של 1950 (או כל אוסף מפקד אוכלוסין אחר ב-MyHeritage) ובין הפקת המידע על האנשים באילן היוחסין לגביהם קיימת סבירות גבוהה להימצא ברשומות – וכל זאת מבלי לבזבז זמן על חיפוש שמות שאין סיכוי שיופיעו בו.

™Census Helper הוא כלי יעיל ביותר, ואפילו אנשים שבדרך כלל לא משתמשים ב-MyHeritage יכולים להפיק ממנו תועלת רבה על ידי הפקת הדו“ח, ייצואו ושמירתו. אנו מקווים שתהליך החיפוש יגרום לכם להתאהב בשאר היישומים והאפשרויות של MyHeritage!

יודגש כי גם ה-™Census Helper וגם אוסף מפקד האוכלוסין של 1950 בארה“ב ב-MyHeritage מוצעים בחינם.

אנו מקווים שתיהנו מהשימוש ב-™Census Helper ונשמח לשמוע אם ואיך השתמשתם בו בהצלחה.

שיהיה בהנאה!