חידושים ושדרוגים לכלי ״סטטיסטיקה משפחתית״

חידושים ושדרוגים לכלי ״סטטיסטיקה משפחתית״

האם תהיתם אי פעם מי מקרוביכם זכה לחיים הארוכים ביותר, מה היה הגיל הממוצע של קרובי המשפחה שלכם כשהתחתנו ומהם השמות הפרטיים הנפוצים ביותר במשפחה? הידעתם שבאילן היוחסין שלכם ב-MyHeritage יש כלי שימושי שיכול לגלות לכם את הפרטים האלה בדיוק, ועוד רבים נוספים? אנחנו שמחים לבשר שהכלי ״סטטיסטיקה משפחתית״ זכה זה עתה לשדרוג משמעותי!

״סטטיסטיקה משפחתית״ הוא כלי חינמי לחלוטין אשר מספק תובנות רבות, מעשירות ומשעשעות, בנוגע למשפחה שלכם. אם אתם אוהבים לזהות מגמות ולנתח נתונים, הכלי הזה בשבילכם.

סקירה כללית

הכלי "סטטיסטיקה משפחתית" מציג עשרות ניתוחים שונים מתוך עץ המשפחה שלכם. בעזרת המדדים המוצגת בפניכם תוכלו להבין טוב יותר את ההיסטוריה המשפחתית שלכם על פי הקטגוריות הבאות: מקומות, גילאים, נישואין, ילדים, גירושין וכעת – גם נתונים על קשרי משפחה של קרוביכם.

בין יתר העובדות המרתקות שמופיעות, תוכלו ללמוד מחד מיהם בני הזוג שהיו נשואים לאורך הזמן הרב ביותר, ומאידך, בין אילו שני אחים היה פער השנים הגדול ביותר. בנוסף, תגלו למי היו הילדים הרבים ביותר, מי התחתנו הכי הרבה פעמים, ואפילו תוכלו לבדוק מה היו חודשי הלידה הנפוצים ביותר במשפחה. חושבים שאתם מכירים את אילן היוחסין שלכם בעל פה? הסטטיסטיקה המשפחתית יכולה להפתיע אתכם.

מה חדש

העדכון הנוכחי כולל עיצוב מחודש המשווה מראה עכשווי יותר. התצוגה גדולה יותר והופכת את העמוד לנוח יותר לקריאה. במסגרת העדכון הוספנו תובנות חדשות והפכנו את חוויית המשתמש הכוללת למהנה יותר.

העיצוב החדש של

העיצוב החדש של "סטטיסטיקה משפחתית" (לחצו להגדלה)

כחלק מהעיצוב החדש, הניווט בין הקטגוריות עבר מהלוח הימני לחלק העליון של העמוד וכך מאפשר תצוגה מוגדלת של כל אחד מהרכיבים.

גישה ל"סטטיסטיקה משפחתית"

כדי להציג את הנתונים עבור האתר המשפחתי שלכם, רחפו עם סמן העכבר מעל ללשונית "דף הבית" שבסרגל הניווט העליון ובחרו באפשרות "סטטיסטיקה משפחתית".

גישה ל

גישה ל"סטטיסטיקה משפחתית"

אם אתם מנהלים מספר אילנות יוחסין ב-MyHeritage, באפשרותכם לבחור בכל אחד מהם דרך התפריט כדי להציג את הסטטיסטיקה שלו. ניתן גם לבחור באפשרות "כל אילנות היוחסין" כדי להציג את הסטטיסטיקה הצבורה של כל אילנות היוחסין שלכם.

בחירה באילן יוחסין (לחצו להגדלה)

בחירה באילן יוחסין (לחצו להגדלה)

עבור משתמשים שלהם אילנות יוחסין גדולים מאוד, תהליך ההכנה של הנתונים בפעם הראשונה עשוי להימשך מספר דקות. במקרים אחרים הנתונים מופקים ומוצגים במהירות.

בזכות העדכון האחרון, הכלי ידידותי כעת למכשירים ניידים וניתן להציג אותו גם בדפדפן האינטרנט של מכשיר הטלפון הנייד. 

מה חדש: קרבה משפחתית

מעבר לשיפורים חזותיים, הוספנו גם קטגוריית מדדים חדשה: קרבה משפחתית. עמוד זה מציג שישה תרשימים שמספקים הבנה מעמיקה יותר של האופן שבו האנשים במשפחה קשורים זה לזה. 

כדי לפתוח את הקטגוריה הזו לחצו על הלשונית "קרבה משפחתית".

הקטגוריה

הקטגוריה "קרבה משפחתית": תרשים כללי (לחצו להגדלה)

התרשים שמופיע תחת הכותרת "כללי" מציג קבוצות משנה של אנשים שכלולים באילן היוחסין על בסיס הקשר שלהם אליכם, ואף מונה את מספר האנשים בכל קבוצה. לדוגמה, האפשרות "כולם" כוללת את כל האנשים באילן היוחסין; "קשורים אליך" כוללת את קבוצת המשנה של אנשים אשר בינם וביניכם מחבר מסלול של קשר; "קרבת דם" כוללת את כל האנשים באילן היוחסין שעמם אתם חולקים אב קדמון משותף, וכן הלאה. קבוצות משנה ריקות לא יוצגו, כך שאם, למשל, אין לכם צאצאים, קבוצת המשנה התואמת "הצאצאים שלכם" לא תופיע בתרשים.

כל התרשימים שבדף "קשרים" ניתנים ללחיצה והופכים את הכלי "סטטיסטיקה משפחתית" לבסיס נוח לעבודה עם אילן היוחסין. לחיצה על כל קבוצת משנה (עמודה) בתרשים תפתח חלון חדש, אשר יציג את האנשים התואמים בתצוגת רשימה של אילן היוחסין שלכם. בדוגמה שלהלן, לחצנו על "האבות הקדמונים שלכם" והרשימה שנפתחה כוללת 53 אבות קדמונים.

תצוגת רשימה המראה את האבות הקדמונים שלכם בלבד (לחצו להגדלה)

תצוגת רשימה המראה את האבות הקדמונים שלכם בלבד (לחצו להגדלה)

בתצוגת הרשימה תראו פרטים נוספים על כל אב קדמון, כולל הקשר שלו אליכם, תאריכים ומקומות של לידה ופטירה ואם קיימות עבורו תגליות כמו התאמות חכמים לעצי משפחה אחרים Smart Matches™ או התאמת מסמכים (Record Matches). הדף של תצוגת הרשימה נוח מאוד לעבודה, וניתן לערוך ממנו כל אדם  המופיע באילן היוחסין, להעשיר את הפרטים המופיעים בפרופיל, או פשוט ללחוץ על כל אדם ברשימה כדי לפתוח חלונית צד שבה יוצג עליו מידע נוסף.

לחיצה על אדם מסויים בתצוגת הרשימה תפתח חלונית צד עם מידע מתוך אילן היוחסין (לחצו להגלדה)

לחיצה על אדם מסויים בתצוגת הרשימה תפתח חלונית צד עם מידע מתוך אילן היוחסין (לחצו להגלדה)

נחזור ללשונית "קרבה משפחתית": אם תגללו מטה במורד העמוד תמצאו סדרה של 3 תרשימים, אשר מראים מהי מידת הקרבה שלכם לאנשים המופיעים באילן היוחסין שלכם.

תרשימים המראים כיצד אתם קשורים לאנשים באילן שלכם (לחצו להגדלה)

תרשימים המראים כיצד אתם קשורים לאנשים באילן שלכם (לחצו להגדלה)

הנתון "מספר צעדים מכם" מציין כמה "קפיצות" קיימות ביניכם לבין אדם אחר באילן היוחסין, כאשר סדר הדרוג מתחיל במספר הצעדים הקטן ומסתיים במספר הצעדים הגדול. האנשים בעלי הקירבה הגדולה ביותר אליכם נמצאים במרחק של צעד אחד מכם וכוללים את הוריכם, אחים, בני/בנות זוג וילדים. האנשים שנמצאים במרחק של שני צעדים מכם כוללים סבים וסבתות, דודות ודודים, אחייניות ואחיינים, מחותנים וגיסים, הורים חורגים וכן הלאה. מספר הצעדים המרבי בתרשים הוא 10; אם באילן היוחסין יש אנשים שהמרחק ביניכם לבינם גדול מ-10 צעדים, הם ייכללו ברשומה אחרת שמתויגת כ-10+.

התרשים האמצעי, "הפרש דורות מכם", מציין את מספר הדורות ביניכם לבין קרוביכם. הדור שלכם כולל אחים, בני/בנות זוג, בני דודים, בני דודים מדרגה שניה, בני/בנות זוגם וכן הלאה. תרשים זה מסודר ממרחק הדורות הרב ביותר מכם ועד למרחק הדורות הקטן ביותר. אם אילן היוחסין שלכם כולל יותר מ-7 דורות אחורה, המספר המרבי שמוצג ברשימה יהיה 7+ דורות קודמים.

התרשים שמשמאל, שנקרא "מספר נישואין מכם", מציין כמה קשרי נישואין כלולים במסלול הקירבה שביניכם לבין קרובי המשפחה שלכם. אנשים שכלולים ברשימה "קירבה ללא נישואין" קשורים אליכם בקרבת דם. בדוגמה בתמונה שמעל, לאדם המדובר יש 98 קרובים בעלי קרבת דם באילן היוחסין שלו. 

כמו שהוסבר קודם, ניתן ללחוץ על כל תרשים כדי לפתוח את תצוגת הרשימה, אשר מראה את אותם אנשים. זו דרך יעילה מאוד, שמאפשרת לראות את כל האנשים שבאילן היוחסין שלכם, כולל האנשים שקשורים אליכם דרך קרבת נישואין וכן הלאה.

במורד עמוד ה"קרבה משפחתית" נמצאים תרשימים אשר מציגים את הענפים העיקריים של אילן היוחסין: הענפים של הוריכם (כולל הורים ביולוגיים, מאמצים והורי אומנה, אם רלוונטי), סבים וסבתות, בני ובנות זוג וילדים. עבור כל ענף מוצג מספר האנשים וניתן ללחוץ על כל ענף כדי לחקור את האנשים שבו בתצוגת רשימה.

בדוגמה הבאה ניתן לראות שלמשתמשת לורה ג'נסן יש, בנוסף לענף של אביה של לורה (בריאן ג'נסן), גם ענפי משנה עבור סבה מצד אביה, ג'וזף, ועבור סבתה מצד אביה, ביפי.

ענפים הכוללים קרובים דרך צד האב (לחצו להגדלה)

ענפים הכוללים קרובים דרך צד האב (לחצו להגדלה)

רחפו עם העכבר מעל לכל ענף או ענף משנה כדי לראות את אחוז האנשים באילן היוחסין שלכם אשר משתייכים לענף זה במשפחה. ניתן גם ללחוץ על כל ענף כדי להציג רשימה של כל האנשים שמשתייכים לענף זה, כלומר, אותם אנשים שקשורים אליכם דרך קרוב המשפחה הספציפי.

התרשים האחרון בלשונית "קרבה משפחתית" מציג תרשים היררכי של מי שיש להם קרבת דם אליכם – האנשים באילן היוחסין שחולקים עמכם אב קדמון משותף. קרובי המשפחה שמופיעים בתרשים זה מקובצים לפי סוג הקירבה, לדוגמה, סבא רבא וסבתא רבא או בני דודים מדרגה שניה. לחצו על כל כרטיס כדי לראות את האנשים שלהם קרבת דם מסוג זה בתצוגת רשימה.

לחצו על כל כרטיס כדי להציג את כל הקרובים שלהם סוג זה של קרבה (לחצו להגדלה)

לחצו על כל כרטיס כדי להציג את בני המשפחה שלהם סוג מסויים של קרבה אליכם (לחצו להגדלה)

אם יש לכם קרבת דם חלקית, לדוגמה, אח למחצה שעמו אתם חולקים רק הורה ביולוגי אחד, נתון זה יצוין בתרשים באמצעות קו מקווקו וכרטיס בצבע בהיר יותר.

 אחים למחצה מצוינים באמצעות קו מקווקו וכרטיס בעל צבע בהיר יותר

אחים למחצה מצויינים באמצעות קו מקווקו וכרטיס בעל צבע בהיר יותר

עצה שימושית

בנוסף לתובנות מרתקות בנוגע לאילן היוחסין שלכם, הלשונית "קרבה משפחתית" החדשה אף מסייעת לכם לזהות ולפתור בעיות באילן היוחסין. לדוגמה, התרשים "כללי" (העליון ביותר בדף) כולל עמודה עבור אנשים שאין להם קרבה אליכם. המשמעות היא שלא ניתן לזהות נתיב שמקשר אותם אליכם באילן היוחסין. מדובר באנשים, אשר ייתכן כי נותקו מן האילן בנקודה מסוימת אולם מעולם לא חוברו אליו מחדש.

אנשים ללא קשר משפחתי אליכם מסומנים כ

אנשים ללא קשר משפחתי אליכם מסומנים כ"ללא קרבה אליכם" (לחצו להגדלה)

כדי להציג אנשים אלה בתצוגת רשימה, ניתן ללחוץ על העמודה "ללא קרבה אליכם". האם מדובר ברשומות כפולות שיש למחוק? האם יש לחזור ולחבר אותם במקום אחר? תצוגת הרשימה יכולה לסייע לכם להחליט מה לעשות.

הסטטיסטיקה המשפחתית: תזכורת

עבור מי שאינם מעורים בסטטיסטיקה המשפחתית, או עבור מי שלא השתמשו בכלי במשך רב זמן, להלן תקציר המתאר את התרשימים והמדדים השונים.

הלשונית "סקירה" מציגה תרשימים שמראים פילוח מדוקדק של האנשים שבאילן היוחסין שלכם, וזאת לפי מין, לפי היותם חיים או מתים, וכן לפי מצבם המשפחתי.

לשונית

הלשונית "סקירה" בכלי "סטטיסטיקה משפחתית" (לחצו להגדלה)

בחלק התחתון של הדף מופיעים שמות נפוצים במשפחה, כשהם מקובצים לפי סוג. שמות המשפחה והשמות הפרטיים הנפוצים ניתנים ללחיצה. לחצו על שם מסוים כדי לפתוח תצוגת רשימה של אילן היוחסין ולהציג את כל האנשים באילן היוחסין שזהו שמם. ניתן גם לרחף מעל כל אחד מהשמות שבכרטיסים כדי לראות לכמה אנשים באילן היוחסין יש שם זה.

השמות הנפוצים ניתנים ללחיצה (לחצו להגדלה)

השמות הנפוצים ניתנים ללחיצה (לחצו להגדלה)

הלשונית "מקומות" מציגה שלוש מפות אינטראקטיביות: מקומות לידה, פטירה ומגורים. יחד, מפות אלה מספקות תמונה מעניינת של דפוסי ההגירה של משפחתכם לאורך השנים.

השמות הנפוצים ניתנים ללחיצה (לחצו להגדלה)

השמות הנפוצים ניתנים ללחיצה (לחצו להגדלה)

מקומות פטירה (לחצו להגדלה)

מיקומי פטירה (לחצו להגדלה)

מקומות מגורים (לחצו להגדלה)

מקומות מגורים (לחצו להגדלה)

השתמשו בחיצים שבחלק התחתון של כל דף כדי לעבור בין הלשוניות השונות של הסטטיסטיקה המשפחתית. 

הלשונית "גילאים" מציגה את התפלגות הגילים באילן היוחסין, תוך הדגשה של חברי המשפחה המבוגרים והצעירים ביותר. לחיצה על "10 הגדולים" תציג את 10 הגברים והנשים המובילים בכל קטגוריה.

התפלגות הגילאים באילן היוחסין (לחצו להגדלה)

התפלגות הגילאים באילן היוחסין (לחצו להגדלה)

הקטגוריה אף מספקת תובנות בנוגע לתוחלת החיים הממוצעת במשפחתכם, ומציגה את האנשים בעלי תוחלת החיים הארוכה והקצרה ביותר. תרשימים מסוימים כוללים X בפינה העליונה, כמו למשל "החיים הקצרים ביותר" בדוגמה שלהלן. אם אינכם רוצים לראות תרשים מסוים, לחצו על ה-X כדי להסתירו.

תובנות בנוגע לתוחלת חיים בדף

תובנות בנוגע לתוחלת חיים בלשונית "גילאים" (לחצו להגדלה)

תחת הלשונית "לידות" תמצאו את התפלגות תאריכי הלידה באילן היוחסין לפי חודש ועשור, וחובבי ההורוסקופים ימצאו את פירוט של האנשים במשפחה כשהם מסודרים לפי סימני גלגל המזלות. 

סטטיסטיקה משפחתית: לידות (לחצו להגדלה)

סטטיסטיקה משפחתית: לידות (לחצו להגדלה)

סקרנים בנוגע לזוגיות באילן היוחסין? הלשונית "נישואין" כוללת שלל תרשימים מפורטים, שמציגים את מספר הזוגות הנשואים, גיל הנישואין וכן משך הנישואין.

סטטיסטיקה משפחתית: נישואין (לחצו להגדלה)

סטטיסטיקה משפחתית: נישואין (לחצו להגדלה)

התפלגות הגילאים בעת הנישואין (לחצו להגדלה)

התפלגות הגילאים בעת הנישואין (לחצו להגדלה)

משך הנישואין (לחצו להגדלה)

משך הנישואין (לחצו להגדלה)

הפרשי הגילאים בין בני הזוג (לחצו להגדלה)

הפרשי הגילאים בין בני הזוג (לחצו להגדלה)

הלשונית "ילדים" מגלה מהו מספר הילדים הממוצע בכל משפחה גרעינית, לאילו זוגות היה את מספר הילדים הרב ביותר ומיהו ההורה עם הכי הרבה ילדים בעץ המשפחה.

סטטיסטיקה משפחתית: ילדים (לחצו להגדלה)

סטטיסטיקה משפחתית: ילדים (לחצו להגדלה)

התרשימים בחלק הבא מציגים את הגיל הממוצע שבו נולדו לקרוביכם ילדים וכן את האנשים שהיו המבוגרים ביותר או הצעירים ביותר בעת שנולדו להם ילדים.

גיל ההורים בעת הולדת ילדים (לחצו להגדלה)

גיל ההורים בעת הולדת ילדים (לחצו להגדלה)

החלק האחרון בלשונית זו מציג את הפרש הגילאים הממוצע בין אחים, וכן את הפרשי הגילאים הגדולים והקטנים ביותר בין אחים באילן היוחסין.

הפרש גילאים בין אחים (לחצו להגדלה)

הפרש גילאים בין אחים (לחצו להגדלה)

לסיום, הלשונית "גירושין" מציגה את מספר הגירושין באילן היוחסין, מי התגרשו הכי הרבה פעמים ושל מי היו הנישואין הארוכים ביותר שהסתיימו בגירושין.

סטטיסטיקה משפחתית: גירושין (לחצו להגדלה)

סטטיסטיקה משפחתית: גירושין (לחצו להגדלה)

בנוסף, תוצג בפניכם התפלגות הגילאים של קרוביכם אשר נישואיהם שלהם הסתיימו.

גיל בעת הגירושין (לחצו להגדלה)

גיל בעת הגירושין (לחצו להגדלה)

הרחיבו את אילן היוחסין שלכם

גנאלוגים וחוקרי שורשים רבים מתגאים במחקר שלהם ועושים כל מאמץ כדי להבטיח שאילנות היוחסין שלהם יהיו מדוייקים ככל האפשר. בעזרת עדכון זה, הכלי "סטטיסטיקה משפחתית" מאפשר להשיג רמת דיוק משופרת של אילן היוחסין, וזאת במגוון דרכים. בנוסף, התובנות המוצגות הן מאירות עיניים ומסייעות לכם להציג את ההיסטוריה המשפחתית בפני בני המשפחה. 

בפעם הבאה שבני משפחה סקרנים ירצו לדעת מיהו הקרוב שזכה לחיים הארוכים ביותר, או כמה אנשים משתייכים לענף של הסבתא מצד האם, הכלי "סטטיסטיקה משפחתית" יספק את המידע כהרף עין. 

הכלי "סטטיסטיקה משפחתית" זמין ללא תשלום באתר האינטרנט של MyHeritage, וגם דרך דפדפן האינטרנט במכשיר הטלפון הנייד.

ככל שתוסיפו לאילן היוחסין שלכם פרטים רבים יותר, כך התרשימים יהפכו מעניינים יותר. לכן, הרחיבו את אילן היוחסין שלכם עוד היום!

אנחנו מקווים שתיהנו מן הסטטיסטיקה המשפחתית המשופרת ורוצים להודות לאורי גונן מהצוות שלנו, האיש שהיה הכוח המניע מאחורי פרויקט זה.