שחקני הרוגבי מחפשים אליפות ומצאו שורשים

שחקני הרוגבי מחפשים אליפות ומצאו שורשים

כדורגל הוא אולי ענף הספורט האהוב ביותר בישראל, אבל דווקא בענף פחות פופולרי בארץ אך מאד פופולרי בעולם, קבוצה ישראלית עושה חייל. תל אביב היט, קבוצת הרוגבי המקצוענית הציונית הראשונה, משחקת בימים אלה בליגת הרוגבי האירופית היוקרתית – Rugby Europe Super Cup.

סגל השחקנים של ההיט כוללים כמה משחקני נבחרת ישראל וכן שחקני מפתח מהעולם, אשר שיחקו בקבוצות המובילות במדינות רוגבי מסורתיות כגון דרום אפריקה, ארה"ב, אוסטרליה, ניו זילנד ועוד.

חברת MyHeritage החליטה לתמוך בקבוצה כספונסר הראשי ואנחנו גאים שיש לנו האפשרות לתמוך בספורט הישראלי, גם בענפים שפחות זוכים לתשומת הלב. כמתבקש מחברה ישראלית בעלת ערכים, החלטנו לא רק לתמוך כלכלית בקבוצה, אלא גם לנצל את ההזדמנות לספר סיפורים על ההיסטוריה המשפחתית של כוכבי הקבוצה.

לפני מספר שבועות, במתקן האימונים בוינגייט, כינסנו כמה מהשחקנים המובילים, בהם ברנט קאר, יותם שולמן, עומר לוינסון והמאמן קווין מוסיקנט כדי להעניק להם מתנה מיוחדת – מחקר שורשים אודות משפחתם.

כך סיפרנו לחברי הקבוצה על סבתו של יותם, הטייסת העברית הראשונה רחל מרקובסקי לנדאו. מצאנו את רישיון הטייס שלה וגם צבענו את תמונתה ביישומי התמונות של MyHeritage. במהלך המחקר מצאנו גם את תעודת ההתאזרחות של סבו של יותם, לודוויג יהודה מרכוס, מתקופת המנדט. סבו של כוכב הרוגבי היה לוחם בפלמ"ח ואף היה חלק מהכוח הגרמני של הפלמ"ח – כוח מיוחד שנערך לקראת פלישה גרמנית לארץ ישראל בתקופת מלחמת העולם השנייה. עוד מצאנו כי סבו השני של יותם, מרדכי מרקובסקי, היה מסומן על ידי המשטרה הבריטית כקומוניסט ואזרחותו כמעט ונשללה על ידי שלטונות המנדט.

סבתו של יותם שולמן. הטייסת העברית הראשונה

סבתו של יותם שולמן. הטייסת העברית הראשונה

גילינו לעומר לוינסון כי בני משפחתו בפולין התגוררו שנים רבות באותו רחוב שהפך שנים לאחר מכן, בפרוץ מלחמת העולם, לרחוב המרכזי בגטו היהודי בוורשה והראינו לו את המקום המדויק בו עמד בית המגורים, שהפך לימים לחלק מהגטו.

באשר לברנט, שמגיע מדרום אפריקה, מצאנו כי אחד מאבותיו היה בעל עסק בעיירה שהפכה כיום לעיירת רפאים. החנויות עומדות על תילן, אך נפש חיה לא נמצאת במקום.

משפחתו של קווין מוסיקנט. התמונה נצבעה באמצעות ™MyHeritage In Color

משפחתו של קווין מוסיקנט. התמונה נצבעה באמצעות ™MyHeritage In Color

גם למאמן מוסיקנט מצאנו כמה הפתעות, בהן תמונות מרגשות של בני משפחתו, שאותן מעולם לא ראה וכעת ראה אותן בצבע, מונפשות וחוזרות לחיים.

מסמך משטרת המנדט, המבקש לשלול אזרחות מסבו של יותם שולמן בגלל חשד שהוא קומוניסט

מסמך משטרת המנדט, המבקש לשלול אזרחות מסבו של יותם שולמן בגלל חשד שהוא קומוניסט

מסעה של קבוצת הרוגבי הישראלית נמשך ואנחנו מאחלים לשחקני הקבוצה בהצלחה רבה.