חדש: תצוגת "ציר הזמן" באילן היוחסין

חדש: תצוגת "ציר הזמן" באילן היוחסין

אנו שמחים להציג את ציר הזמן באילן היוחסין: המחשה חזותית של חייו של אדם אחד מתוך אילן היוחסין המשפחתי שלכם, לפי בחירתכם. בנוסף אליו, יופיעו על ציר הזמן גם אנשים מהדורות הקודמים של אותו האדם ביחד עם משך חייהם מן הלידה ועד הפטירה. כל אלה מאפשרים לראות את הקשרים בין המועדים השונים בחייהם של יקיריכם – ולהניב תובנות מעניינות על ההיסטוריה המשפחתית.

תצוגת ציר הזמן ברורה ואטרקטיבית, כאשר כל ענף של אילן היוחסין המשפחתי מוצג בצבע שונה. על גבי הציר ניתן לראות את הגילאים של הדורות הקודמים בנקודות זמן משמעותיות של חייהם: באיזה גיל נולדו ילדיהם וכמה שנים הם חיו, השנים שחפפו בין חייהם לחיי בני משפחה אחרים, כמו גם אירועים בינלאומיים חשובים. בנוסף, ניתן להוריד את ציר הזמן ולשתף אותו עם בני משפחה וחברים בפשטות ובמהירות.

לדוגמה, קל להמחיש בעזרת ציר הזמן מי מבין 4 הסבים והסבתות שלכם נולד ראשון או נולדה ראשונה, מה היה הגיל שלכם בזמן פטירתם של כל אחד ואחת מהם, וכן הלאה.

4 דורות על גבי ציר הזמן מתוך אילן היוחסין (יש ללחוץ להגדלה)

4 דורות על גבי ציר הזמן מתוך אילן היוחסין (יש ללחוץ להגדלה)

הבה נתעמק ביישום ציר הזמן כדי להבין איך הוא עובד:

סרגלי ציר הזמן

השם, תמונת הפרופיל והגיל של כל אדם מופיעים בסרגל צבוע על ציר הזמן. יש לרחף עם סמן העכבר על גבי הסרגל כדי להציג את תאריך הלידה והפטירה של אדם מסויים:

הסרגל של אנשים שנפטרו יהיה מעוגל בצדו הימני, והגיל בו נפטרו יופיע לצד אייקון של מצבה:

הסרגל של אנשים חיים יהיה בעל מסגרת ריבועית בצדו הימני, כאשר הגיל הנוכחי שלהם יוצג לצד אייקון של דמות אדם:

ה

כאשר תאריך הפטירה לא ידוע, הבצע בצידו הימני של הסרגל יהיה מעומעם, וימוקם בקרבת השנה בה אותו האדם ככל הנראה נפטר. כאשר תאריך הלידה לא ידוע, הצבע בצד השמאלי של הסרגל יהיה מעומעם וימוקם בקרבת השנה בה אותו האדם ככל הנראה נולד.

החיבור של ההורים לילדיהם יוצג באמצעות חץ שכיוונו פנימה – מההורים אל הילדים. אם גיל ההורה בעת לידת הילד ידוע, הוא יופיע ליד החץ. ריחוף עם סמן העכבר מעל הגיל תקפיץ חלונית קטנה עם פרטים נוספים.

בדוגמה הבאה אמה של תמי ברנט, אסתר, הייתה בת 18 כאשר תמי נולדה, ואביה ג'ונתן היה בן 20. הטקסט בחלונית מסביר כי ג'ונתן תמי נולדה בשנת 1881, כאשר הוא היה בן 20.

הרקע בעמוד ציר הזמן

כל עשור מסומן בקו אנכי. הפסים המוצללים שבתוכם קווים אלכסוניים מייצגים אירועים היסטוריים חשובים, למשל כמו מלחמות עולם. יש לרחף עם סמן העכבר מעל הפסים האנכיים כדי שתיפתח חלונית עם פרטים נוספים על אותם אירועים חשובים.

תקופת מלחמת העולם השנייה על גבי ציר הזמן (יש ללחוץ להגדלה)

תקופת מלחמת העולם השנייה על גבי ציר הזמן (יש ללחוץ להגדלה)

אפשרויות נוספות

בעת ריחוף עם סמן העכבר מעל אחד הסרגלים, תופענה מימין שלוש נקודות. לחיצה עליהן תפתח תפריט שבו יוצג שם האדם, תמונתו והקשר של אותו האדם אליכם. בנוסף יופיע מספר אפשרויות נוספות: עריכת הפרופיל, צפייה באילן היוחסין, כנסיה לעמוד הפרופיל, או ביצוע מחקר אודות אותו אדם במאגר הרשומות ההיסטוריות של MyHeritage.

תפריט אפשרויות נוספות על גבי ציר הזמן (יש ללחוץ להגדלה)

תפריט אפשרויות נוספות על גבי ציר הזמן (יש ללחוץ להגדלה)

לחיצה על הכפתור "עריכת פרופיל" תציג חלונית, בה ניתן לערוך את פרטי הפרופיל הבסיסיים ישירות מציר הזמן.

בדיקות עקביות

כלי עזר שימושי בציר הזמן: ניתן להדגיש בעיות של חוסר עקביות המצביע על טעויות באילן היוחסין.

נקודה אדומה תופיע בעיגול המחבר בין הורה לילד במקרה של זיהוי אחת מבעיות העקביות הבאות: ההורה נפטר לפני לידתו של הילד, ההורה נולד אחרי לידתו של הילד, או אם הורה כנראה היה צעיר מדי כשהילד נולד. במקרים כאלה העברת סמן העכבר מעל העיגול תציג הרחבה נוספת על בעיית העקביות.

בדוגמה למטה ניתן לראות כי רשום שתמי ילדתה בגיל 9. הנקודה האדומה מסבה את תשומת הלב לבעיה ומתריעה כי ייתכן וצריך לתקן את התאריכים באילן היוחסין.

בעיית עקביות המודגשת על ציר הזמן (יש ללחוץ להגדלה)

בעיית עקביות המודגשת על ציר הזמן (יש ללחוץ להגדלה)

גישה לציר הזמן

תצוגת ציר הזמן כבר הוטעמה והיא זמינה בחינם בכל אילנות היוחסין המשפחתיים ב-MyHeritage. כדי להגיע לציר הזמן יש להעביר את סמן העכבר מעל לשונית אילן היוחסין בסרגל הניווט ולבחור "ציר הזמן" בתפריט.

אם אתם מנהלים באתר שלכם מספר אילנות יוחסין, ציר הזמן יוצר בתור ברירת מחדל באילן היוחסין המקושר אליכם, אבל בחלק העליון של ציר הזמן יופיע תפריט שמאפשר לבחור אחד מבין אילנות היוחסין המשפחתיים האחרים.

לבחירת אדם שעבורו יוצג ציר הזמן, פשוט כתבו את שמו בתיבה בפינה העליונה.

בחירת אדם אחר שעבורו יוצג ציר הזמן (יש ללחוץ להגדלה).

בחירת אדם אחר שעבורו יוצג ציר הזמן (יש ללחוץ להגדלה).

ציר הזמן זמין גם מהדפדפן בנייד, עם מספר שינויים קלים: בתור ברירת המחדל יופיע 3 דורות, שכן מסך המובייל קטן יותר. כמו כן, לא יוצגו תקופות ואירועים היסטוריים.

אפשרויות והגדרות נוספות

בפינה העליונה של ציר הזמן מופיע תפריט לשינוי מספר הדורות המוצג, וכפתורי הורדה, שיתוף ואפשרויות.

מספר הדורות

בתור ברירת מחדל, ציר הזמן יציג 4 דורות (האדם העיקרי, הורים, סבים וסבתות, וארבע זוגות של סבא רבא וסבתא רבתא). ניתן לשנות את מספר הדורות המוצג בפינה העליונה של המסך.

הורדת ציר הזמן למחשב

יש ללחוץ על כפתור ההורדה בפינה הימנית העליונה להורדת קובץ PDF מעוצב של ציר הזמן שלכם – תצורה מרשימה ומושלמת לשיתוף עם בני משפחה.

שיתוף

יש ללחוץ על כפתור השיתוף בפינה העליונה לפתיחת חלון שמאפשר לשתף את ציר הזמן בפייסבוק, טוויטר או וואטסאפ, או להעתיק קישור לציר הזמן אותו ניתן לשתף.

הגדרות

יש ללחוץ על כפתור ההגדרות בפינה העליונה לפתיחת חלונית ההגדרות של ציר הזמן.

האפשרות "הצג סרגלים גדולים עם תקופת החיים" תרחיב את הסרגלים, כאשר שנת הלידה ושנת הפטירה של כל אדם יוצגו בתוך הסרגל.

סרגלים גדולים עם תקופת החיים (יש ללחוץ להגדלה)

סרגלים גדולים עם תקופת החיים (יש ללחוץ להגדלה)

האפשרויות "הצג את גיל הפטירה" ו-"הצג את הגיל בעת לידת הילד" מופעלות כברירת המחדל. אם מבטלים את הסימון שלהן, כל האירועים הנ"ל לא יוצגו על ציר הזמן.

האפשרות "הצג תקופות היסטוריות" מסומנת כברירת המחדל. ביטול הסימון יסיר מציר הזמן את הקווים המוצללים שמייצגים אירועים היסטוריים.

סיכום

ציר הזמן החדש של אילן היוחסין המשפחתי הוא דרך נהדרת לראות את הדורות הקודמים של כל אדם לצד תאריכי הלידה והפטירה שלו, בסדר כרונולוגי ובמקום אחד. בנוסף, צפייה בציר הזמן מאפשרת לקבל פרפסקטיבה חדשה על ההיסטוריה המשפחתית שלכם, ולא פחות חשוב – ציר הזמן נראה נהדר וזמין בחינם! אם יש באילן היוחסין המשפחתי שלכם קרוב משפחה שחקר השורשים חדש עבורו, אפשר לעניין אותו על-ידי הפקת ציר זמן ספציפית עבורו, שמירת ציר הזמן ב-PDF ושיתוף הקובץ איתו.

תודה לאורי גונן המוכשר מהצוות שלנו שפיתח את היישום הזה כמעט לבדו.

אנו מקווים היישום החדש יסב לכם הנאה ותועלת!

תגיות: ,