שדרוג משמעותי לכלי סריקת המפקדים ה-™Census Helper

שדרוג משמעותי לכלי סריקת המפקדים ה-™Census Helper

באפריל 2022, לקראת פרסום אוסף המסמכים ממפקד האוכלוסין של ארצות-הברית לשנת 1950, השקנו את ה-™Census Helper – כלי הסורק את אילן היוחסין ומרכיב מתוכו רשימת קרובים שסביר שתמצאו במפקד. בגרסה הראשונה שהעלינו, ניתן היה ליצור רשימה לגבי מי שצפוי להיכלל במפקד האמריקאי האחרון שפורסם ובקודמיו. כעת אנו שמחים להרחיב את היריעה גם למפקדי אוכלוסין ממדינות אחרות, כך שמי שיש לו שורשים מחוץ לארצות-הברית יוכל אף הוא ליהנות מהכלי. לצד זאת, ממשק המשתמש שלנו התחדש גם הוא במספר שיפורים שימושיים (על כך בהמשך).

השתמשו ב-™Census Helper כעת בחינם!

™Census Helper הוא כלי חינמי רב עוצמה המסייע בחקר מפקדי אוכלוסין ועוזר למקד אותו. בעזרת הרשימה שמייצר עבורכם היישום, תוכלו לדעת את מי כדאי לחפש באוסף המסמכים מהמפקד.

עם פרסום המפקד של 1950, גנאלוגים הגיבו בהתלהבות לאפשרות לערוך את המחקר שלהם בעזרת הכלי החדש. "בלשית התצלומים" מארין טיילור כתבה: "מדובר בכלי שימושי מאוד! לי אין פנאי להכין רשימה שכזאת, אבל ה-™Census Helper עשה את זה תוך שניות".

כעת, עם העדכון האחרון, הכלי תומך במפקדי אוכלוסין לאומיים שנערכו בארצות-הברית, בקנדה, באנגליה ווילס, בסקוטלנד, באירלנד, בצרפת, בדנמרק ובנורבגיה.

אם, לדוגמה, אתם מנויים של MyHeritage ויש לכם שורשים דניים, תוכלו להשתמש ב-™Census Helper לאיתור מידע על קרובי משפחה שסביר שהופיעו במפקד של דנמרק מ-1940 – אוסף מסמכים ייחודי הזמין ל-MyHeritage באופן בלעדי, שאין אליו גישה מאתרים מסחריים אחרים. תוכלו גם לגלות אילו קרובים מהעץ המשפחתי שלכם עשויים להימצא באוספים מתוך מפקדי אוכלוסין במדינות אחרות, ואז לאתר את המסמכים עצמם ולשמור אותם בעץ.

הוספנו גם יכולות מיון וסינון, שיסייעו לכם להפיק את המיטב מהיישום החדש בדרך פשוטה אף יותר.

אם עדיין לא ניסיתם את ™Census Helper, אתם מוזמנים למצוא אותו תחת לשונית "מחקר" שבסרגל הניווט העליון. אם עדיין אין לכם עץ משפחתי, עכשיו זה זמן מצוין להירשם לאתר, לנטוע את העץ שלכם (על ידי ייבוא קובץ ה-GEDCOM) וליהנות מהיישום החדש, שיחסוך לכם זמן ויכוון אתכם במחקר.

בואו נצלול לעדכון האחרון:

אוספים ממפקדי אוכלוסין בינלאומיים

הוספנו ל-™Census Helper את רוב אוספי המסמכים הזמינים ל-MyHeritage ממפקדי האוכלוסין, כולל אלו של ארצות-הברית, אנגליה וויילס, קנדה, אירלנד, סקוטלנד, דנמרק, נורבגיה וצרפת. רשומות מצומצמות יותר, כמו למשל ממפקדי אוכלוסין של מחוז מסוים, אינן זמינות בפיצ'ר החדש.

כברירת מחדל, ™Census Helper מציג את אוסף המסמכים ממפקד האוכלוסין העדכני ביותר הזמין לנו מהמדינה או המיקום הנוכחי שלכם (אם במאגרים שלנו אכן קיים מפקד כזה).

כדי לבחור מפקד אוכלוסין אחר, לחצו על החץ הקטן שליד כותרת המפקד.

כעת תוכלו לגלול במורד הרשימה כדי לראות את כל מפקדי האוכלוסין הזמינים לנו, ולבחור במפקד הרצוי. ניתן גם להקליד את שם המפקד המבוקש בתיבת החיפוש.

איך עובד היישום

בגיבוש הרשימות ביחס למפקדי אוכלוסין מארצות אירופיות, אנו מפעילים מתודה שונה במקצת מזו שמתאימה למפקדים מארצות-הברית.

לגבי מפקדים מארצות-הברית, אנו סבורים כי די בכך שאדם התגורר שם בשלב כלשהו, בין שלפני מועד המפקד ובין שאחריו, מכיוון שהסבירות שמישהו עזב את ארצות-הברית לאחר שהתגורר בה לא גבוהה, אם כי בהחלט ייתכן שהוא המשיך להסתובב בעולם. הגיון דומה מנחה אותנו באשר לאפשרות להימצאות במפקדי האוכלוסין של קנדה, אנגליה ווילס.

ואולם במדינות אחרות באירופה, ובפרט בעתות מלחמה ואי שקט, האוכלוסיות היו יציבות הרבה פחות, מה שמוריד את הוודאות שאדם שהתגורר במדינה כלשהי לפני המפקד הוסיף לחיות בה כאשר הוא נערך. לדוגמה: גם אם מצאנו עדות לכך שאדם חי בדנמרק ב-1920, זה לא בהכרח אומר שהוא ייכלל במפקד האוכלוסין הדני של 1940, שכן באותן שנים רבים היגרו אל מחוץ למדינה. אם, לעומת זאת, יש לנו הוכחה שהוא היה בדנמרק לאחר המפקד, הרבה יותר סביר שנמצא אותו שם גם בזמן המפקד – ולכן הוא ייכלל ברשימה של ™Census Helper ביחס לאותו מפקד אוכלוסין.

כדי להחליט אם אדם צפוי להיכלל במפקד אוכלוסין כלשהו בארצות-הברית, הגרסה המוקדמת של ™Census Helper חיפשה, בין היתר, עדויות לכך שהוא היה שם באותו זמן דרך ניתוח אירועים שהוכנסו לעץ המשפחתי. נבחנו גם התאמות לאוספים אמריקאיים אחרים, כמו מפקדי אוכלוסין נוספים הזמינים ל-MyHeritage או רשומות פטירה של הביטוח הלאומי. כעת מתווסף עוד פריט מידע שיוכל להקל על החיפוש במפקד עצמו: המדינה הספציפית בארצות-הברית שממנה מגיעה הרשומה.

כמו כן, הוספנו יכולת להסיק שאדם כלשהו היה תושב בארצות-הברית בעת המפקד על סמך התאמות לאינדקס הרשומות הציבורי של ארה"ב ולמדריכים העירוניים הזמינים ל-MyHeritage. שימו לב: התוספת הזאת עשויה להרחיב את הרשימה, ולכלול כעת אנשים שלא היו בה קודם לכן.

בדוגמה הבאה ניתן לראות כי בטי אדרסון נוספה לרשימת האנשים הצפויים להימצא במפקד אוכלוסין אמריקאי ספציפי, וזאת על סמך התאמה שנמצאה עבורה באוסף רשימת כתובות וטלפונים של עסקים בארה"ב (U.S. City Directories):

שינויים בממשק המשתמש

כדי להקל על העבודה עם רשימת הקרובים שסביר שיימצאו במפקד, הוספנו עוד אפשרויות לממשק.

הכפתור "מסננים" מאפשר לברור תוצאות על פי האות הראשונה של שם המשפחה או שם הנעורים.

סינון על פי שמות המתחילים באות "S"

סינון על פי שמות המתחילים באות "S"

"מיון לפי" מאפשר למיין את התוצאות על פי תאריך ההוספה לעץ המשפחה (ברירת המחדל), הקירבה המשפחתית לאדם שאנו מחפשים, הגיל שלו בשנת המפקד או שם המשפחה (שם נעורים בחיפוש נשים).

מיון תוצאות ב-™Census Helper

מיון תוצאות ב-™Census Helper

תיבת החיפוש החופשי שבצד המסך מאפשרת לאתר אדם ספציפי מתוך תוצאות החיפוש. תוכלו להקליד את תחילת שמו הפרטי, האמצעי או שם המשפחה ולהקיש Enter.

הוספנו גם אפשרות להסיר אדם מהרשימה, מה שמאוד עוזר להליך עבודה מסודר. אם אתם עוברים באופן שיטתי על רשימת הקרובים העשויים להופיע במפקד אוכלוסין מסוים, תוכלו להוציא מתוכה את אלו שגיליתם כי אינם מופיעים בו – ולהתמקד ברשימה המעודכנת.

כדי להסיר שם מהרשימה, הקליקו על שלוש הנקודות שבקצה השורה ובחרו באופציית ההסרה.

סיכום

היישום ™Census Helper ממשיך להיות כלי יעיל שחוסך לגנאלוגים זמן יקר בבואם לחפש קרובים במפקדי האוכלוסין – וכעת במפקדים מרחבי העולם, ולא רק מארצות-הברית. שיפרנו את התוצרים שהוא נותן והפכנו אותו לקל ונוח יותר לשימוש. גם כעת הוא זמין לשימוש חופשי, ללא עלות, הן למנויי MayHeritage והן לאלו שעדיין אינם מנויים. אתם מוזמנים לנסות את הכלי ולראות איזה מידע חדש תוכלו לגלות על המשפחה מתוך מפקדי האוכלוסין.