תרשים חדש לתיאור דרגת הקירבה המשפחתית באילן היוחסין

תרשים חדש לתיאור דרגת הקירבה המשפחתית באילן היוחסין

חדש ב-MyHeritage: החל מהיום, כאשר תוסיפו אנשים לאילן היוחסין שלכם, דרגת הקירבה שלהם אליכם תחושב באופן אוטומטי. דרגת קירבה זו תוצג בכל מקום ב-MyHeritage בו יופיעו בני משפחה, בין אם מדובר באילן היוחסין, ובין אם ביישומים אחרים הקיימים באתר.

טרם העדכון הנוכחי, הופיעה דרגת הקירבה עבור אדם מסוים בכתב – לדוגמא, "דוד מדרגה שלישית", או "בעלה של דודה מדרגה שניה" – אך לעיתים קרובות היה קושי בשיקוף מערכות יחסים מורכבות יותר, בעיקר כאשר קיימת רמת היכרות נמוכה ביניכם לבין האנשים המקשרים ביניכם לבין אותו קרוב משפחה. לאחר העדכון האחרון  של אילן היוחסין המשופר באתר MyHeritage, אנחנו מציגים בפניכם תרשים חדש לתיאור דרגות קירבה, המאפשר לכם לראות באופן ויזואלי את הייחוס המשפחתי ביניכם לבין האנשים האחרים באילן  – ובכך מסייע להבין בקלות ובמהירות את הקשרים ביניכם. ניתן לצפות בתרשים הקירבה באמצעות לוח הצד  המופיע באילן היוחסין.

אילן היוחסין המעודכן ככלל, ותרשים הקירבה בפרט, זכו לשבחים רבים מהמשתמשים שלנו מאז שעלו לשימוש באתר. "אני אוהבת את מה שראיתי עד כה, במיוחד את תרשים דרגות הקירבה. אני כבר יכולה לראות כמה קל יהיה לנווט ברחבי אילן היוחסין. תודה!", העידה אחת המשתמשות, בעוד אחרת כתבה: "ואו! ממש עפתי על כל השיפורים האלה, אבל מה שהכי אהבתי היה תרשים דרגות הקירבה החדש. פעם הייתי צריכה להרכיב את הכל בעצמי וזה לקח מלא זמן, אבל עכשיו אתם עושים את זה בשבילי – מדהים!"

אנחנו שמחים לבשר שהתרשים כבר התווסף ליישומים אחרים הקיימים באילן היוחסין, למשל עמודי התגליות והתמונות.

התרשים יהיה שימושי במיוחד עבור משתמשים המנהלים אילנות יוחסין גדולים, המאכלסים כמות גדולה של אנשים שצריך לעדכן מעת לעת. התרשים יוכל להיות שימושי גם כאשר חברים אחרים באתר יצרפו לאילן היוחסין קרובי משפחה שאתם לא מכירים. לדוגמא, אם דודים שלכם הוסיפו תמונה חדשה ותייגו אנשים באילן היוחסין שאתם לא מזהים, כעת, תוכלו פשוט להקליק על רמת הקירבה כדי להבין איפה ואיך בדיוק הם מתאימים בתוך האילן.

כמו כן, ביצענו מספר שינויים לאילן היוחסין החדש בתגובה למשוב שקיבלנו מהמשתמשים. נרחיב על כך בהמשך.

כעת נסביר איך תוכלו למצוא את תרשים הקירבה במיקומים השונים באתר:

אזור התגליות

מתחת ללשונית התגליות, כאשר שמו של אדם מופיע בצמוד בצרוף הקירבה שלו אליכם, ניתן יהיה כעת להקיש על דרגת הקירבה ולפתוח את התרשים.

אופציה זו זמינה גם בעמוד "התאמות לפי אנשים", המציג את כל האנשים באילן היוחסין שלכם שיש להם התאמות חכמות ו/או התאמות מסמכים, וכן את העמוד "התאמות לפי מקור" שיציג את כל ההתאמות החכמות והתאמות המסמכים שלכם בהתאם למקור ממנו הגיעו.

כעת תוכלו להקליק על דרגת הקירבה המופיעה מתחת לשמו של כל אדם המופיע עם תגלית ולראות איך אתם קשורים האחד לשני באמצעות תרשים דרגת הקירבה החדש.

התאמות לפי אנשים (הקליקו כדי להגדיל את התמונה)

התאמות לפי אנשים (הקליקו כדי להגדיל את התמונה)

הארי סטאנר הוא אב קדמון ישיר של הצאצא, חמישה דורות מעליו:

דרגת הקירבה של מייקל שרידן מורכבת מעט יותר:

כאשר תקליקו על התאמה ספציפית או על עמוד בדיקת ההתאמות – בשניהם תוצג האפשרות להקליק על דרגת הקירבה ולראות כיצד בדיוק אתם קשורים האחד לשני.

גישה לתרשים דרגות הקירבה מעמוד ההתאמות (הקליקו כדי להגדיל את התמונה)

גישה לתרשים דרגות הקירבה מעמוד ההתאמות (הקליקו כדי להגדיל את התמונה)

תרשים קירבה לדוגמא (הקליקו כדי להגדיל את התמונה)

תרשים קירבה לדוגמא (הקליקו כדי להגדיל את התמונה)

אזור התמונות

אתם יכולים לתייג בני משפחה בקלות בתמונות שהעליתם לאתר MyHeritage על ידי הקלקה על הפנים בתמונה, הקלדת שמותיהם ובחירתם מתוך תפריט הרשימה שיופיע. לאחר מכן, בכל עת בה תרצו לצפות באותה תמונה תוכלו לזהות את הפנים בתמונה ותופיע רשימה מצד ימין המפרטת את השמות ואת תמונות הפרופיל של כל בני המשפחה שתייגתם באותה תמונה.

כעת אתם יכולים להקליק על דרגות הקירבה המופיעות מתחת לשמות ולצפות בתרשים הקירבה שיראה לכם מהו הקשר ביניכם לבין כל אחד מבני המשפחה שבחרתם.

גישה לתרשים דרגות הקירבה מאזור התמונות (הקליקו כדי להגדיל את התמונה)

גישה לתרשים דרגות הקירבה מאזור התמונות (הקליקו כדי להגדיל את התמונה)

לדוגמא, לחיצה על דרגת הקירבה "דוד-רבא-רבא" עבור סם ג'ונסטון תציג בפניכם בדיוק כיצד אתם קשורים:

תרשים דרגות קירבה חדשות (הקליקו כדי להגדיל את התמונה)

תרשים דרגות קירבה חדשות (הקליקו כדי להגדיל את התמונה)

שמירה והדפסה של תרשים דרגת הקירבה

כעת אתם יכולים גם להדפיס או לשמור את תרשים דרגת הקירבה על המחשב שלכם. פונקציה זו עשויה להיות שימושית אם תרצו לשמור את התרשים לשימוש עתידי. תוכלו לקחת אותו איתכם למפגשים משפחתיים, או להציג אותו בעת שאתם מראיינים בני משפחה לצורך המחקר הגנאולוגי שאתם עורכים.

על מנת לשמור או להדפיס את התרשים, לחצו על סמל המדפסת בפינה העליונה של תרשים הקירבה. פעולה זו תפתח קובץ PDF של התרשים בחלונית חדשה.

שמירה או הדפסה של תרשים (הקליקו כדי להגדיל את התמונה)

שמירה או הדפסה של תרשים (הקליקו כדי להגדיל את התמונה)

תוכלו לבחור האם לשמור את ה-PDF על המכשיר שלכם או להדפיס אותו.

עצי משפחה גדולים

עד היום, חישבנו את כל דרגות הקירבה עבור אילנות יוחסין הכוללים עד 5,000 איש (כמו כן, חישבנו דרגות קירבה בהיקף מוגבל בלבד עבור אילנות יוחסין המכילים עד 17,000 איש). הודות ליכולות אופטימיזציה חדשות, אנחנו כעת מסוגלים להגדיל את הכמות המוגבלת לאילנות הכוללים עד 10,000 איש (ועד 20,000 איש, בהתאמה, לחישובי דרגת קירבה בהיקף מוגבל). כעת אנחנו עובדים על הגדלה נוספת של הכמות על מנת לחשב את כל דרגות הקירבה, גם באילנות יוחסין בעלי כמות אנשים גדולה יותר.

הצעדים הבאים 

בעתיד הקרוב אנחנו מתכננים להתאים את תרשים הקירבה החדש כך שניתן יהיה להשתמש בו גם במסגרת היישום "דו"ח דרגות הקירבה" במתכונתו הישנה, הנמצא מתחת ללשונית "אילן יוחסין" שבסרגל הניווט הראשי.

עדכונים לאילן היוחסין

לאחר השיפורים האחרונים שהטמענו באילן היוחסין באתר MyHeritage, קיבלנו משוב מהמשתמשים שלנו שהתגעגעו לאלמנטים מסוימים שהיו קיימים בגרסאות הקודמות של האילן. אנחנו מתייחסים ברצינות רבה למשוב שקיבלנו ולכן החזרנו לחיים את הפיצ'רים הבאים:

  • הסרט השחור: משתמשים רבים העדיפו את המצב בו יכלו להבדיל בפשטות בין האנשים החיים לבין האנשים שאינם עוד בין החיים באילן היוחסין על ידי הסרט השחור שהוצמד לכרטיסי הפרופילים, בו היה ניתן להבחין בעת עיון באילן היוחסין. המשתמשים יכולים כעת לבחור להשיב את ההגדרות הישנות ולהציג סרטים שחורים על גבי הכרטיסים של הנפטרים באילן היוחסין.
  • צבעי רקע סולידיים: מספר משתמשים התגעגעו לצבעים הסולידיים שמילאו את כרטיסי הפרופיל – ורוד או כחול. כעת ניתן לבחור בהם מחדש.
  • שימוש בגלגלת העכבר כדי לגלול באילן היוחסין: בגרסה החדשה, ברירת המחדל מגדירה כי גלילה מעלה ומטה בגלגלת העכבר (או שתי אצבעות על משטח המגע) גורמת לשינוי רמת ההגדלה (זום) – פנימה או החוצה – של אילן היוחסין. החלטנו להחזיר את האופציה להשתמש בגלגלת העכבר כדי לגלול למעלה ולמטה באילן היוחסין, כאשר את רמת ההגדלה של אילן היוחסין ניתן יהיה לשנות כעת באמצעות גלילה למעלה או למטה ביחד עם לחיצה רצופה מקש ה-Ctrl.

כל האפשרויות שציינו אינן פעילות תחת ברירת המחדל, אך ניתן להפעילן בהגדרות על ידי לחיצה על אייקון גלגל השיניים בפינה הימנית העליונה של אילן היוחסין:

לסיכום

תרשים דרגות הקירבה החדש מציג שיפור משמעותי לאילן היוחסין ולחוויית המשתמש והוא יאפשר לכם להבין באופן טוב יותר את הקשר בין בני המשפחה שאתם חוקרים ושעליהם אתם מעוניינים ללמוד עוד.

אנו מודים לכם על המשובים שאתם מעבירים לנו, ומתחייבים להמשיך להקשיב להם על מנת לשפר עבורכם את חוויית השימוש ב-MyHeritage בכלל, ואת חוויית הבנייה וההרחבה של אילן היוחסין בפרט.

הערות

כתובת הדוא"ל נשמרת פרטית ולא תוצג

  • נא

    ניב אליצור

    21 באוקטובר, 2021

    תודה