"תצוגת הייחוס" – דרך חדשה לראות את עץ המשפחה

"תצוגת הייחוס" – דרך חדשה לראות את עץ המשפחה

אנו שמחים להודיע כי הוספנו לאילן היוחסין של כלל משתמשינו אופציה חדשה – "תצוגת היחוס". בתצוגה זו יופיעו האבות הקדמונים של כל אדם בעץ המשפחה, והיא אינה כוללת אחים, בני זוג או כל אחד אחר שאינו אב קדמון ישיר. באופן הזה ניתן לזהות בקלות את שורשיו של כל שם המופיע בעץ.

חשוב לציין ש"תצוגת היחוס" אינה מחליפה את "תצוגת המשפחה" המוכרת, אלא מתווספת כאופציה חדשה שניתן להחליף אליה בלחיצת כפתור. כמו כן, אופציה שלישית במספר, שקיימת זה מכבר, היא הצגת שמות האנשים כרשימה שמית. גם האופציה הזו נשארת זמינה לכולם.

סקירה כללית

כדי להשתמש בתצוגה החדשה, יש לנווט קודם לעץ המשפחה, ולאחר מכן לבחור באופציה "תצוגת יחוס" הנמצא בצד שמאל למעלה. ברגע שלוחצים על הכפתור המסומן תופיע תצוגת היחוס. כמובן שבאפשרותכם להחליף לתצוגת הקודמת בכל רגע על ידי לחיצה על כפתור "תצוגת משפחה". כמו כן, ניתן להגדיר את תצוגת היחוס כברירת המחדל וזאת על ידי לחיצה על כפתור ההגדרות (נראה כמו גלגל שיניים).

כפתור תצוגת היחוס

כפתור תצוגת היחוס

עץ משפחה בתצוגת היחוס החדשה

עץ משפחה בתצוגת היחוס החדשה

גנאולוגים מנוסים ואנשים שעורכים מחקר משפחתי יעריכו מאוד את העובדה שבתצוגת היחוס ניתן לראות את האנשים בעץ דווקא עם שם המשפחה שקדם לחתונתם, ולא את השם שקיבלו לאחר הנישואים.

תצוגת היחוס כוללת את רוב הפונקציות שאתם רגילים אליהן מתצוגת המשפחה שהיתה קיימת עד כה. לדוגמה, באפשרותכם לחפש שמות של אנשים בעץ ולעשות זום-אין וזום-אאוט על כל אדם המופיע באילן. בנוסף, כל ההתראות המשוייכות לאדם כלשהו – התאמות חכמות והתאמות המסמכים – עדיין קיימות גם בתצוגת היחוס, וניתן ללחוץ עליהן כדי לראות את התוצאות הרלוונטיות.

כמו כן, תצוגת היחוס החדשה מאפשרת להבדיל בקלות בין אנשים שיש לגביהם התראות חכמות חדשות המסומנות בתגית בצבע מלא, לבין כאלה שכבר אושרו והוטמעו באילן ומסומנות בתגית עם רקע לבן. כמו כן, במידה ומנהל האילן החליט לדחות התאמה שהתבררה כשגויה – ההתראה תעלם ולא תופיע יותר. באופן הזה ניתן לראות בקלות אילו פרופילים מהאבות הקדמונים דורשים תשומת לב ומחקר נוסף, פונקציה שרבים ממשתמשינו ביקשו ואמרו תהיה יעילה במחקרם.

אדם המופיע בעץ עם התראה על התאמה חכמה הממתינה לאישור, והתראה על התאמת מסמכים שאושרה

אדם המופיע בעץ עם התראה על התאמה חכמה הממתינה לאישור, והתראה על התאמת מסמכים שאושרה

לחיצה נוספת על שם של אדם המופיע באילן תפתח חלונית בצידו הימני של המסך, הכוללת פרטים נוספים על אותו אדם, למשל אנשים המופיעים בעץ וקשורים אליו, כמו גם כאלה שלא קיימים בתצוגת היחוס כגון אחים, בני זוג וילדים.

חלונית צד עם המידע הקשור לאדם הנבחר

חלונית צד עם המידע הקשור לאדם הנבחר

חלונית זו היא הדרך הטובה והפשוטה ביותר למצוא ולנווט אל בני משפחה אחרים, שכאמור עשויים לא להופיע בתצוגת היחוס. אם ברצונכם לראות את תצוגת היחוס עבור אחד מבני המשפחה המופיעים בחלונית הצצדית, כל שעליכם לעשות הוא ללחוץ על שמו.

תצוגת הייחוס כוללת שישה דורות סך הכל: האדם אותו בחרתם ועוד חמישה דורות קודמים. במידה ולאדם שבחרתם בעץ יש יותר מחמישה דורות, יופיע בצד שמאל חץ, כאשר לחיצה עליו תחשוף את הדורות הנוספים.

אילן יוחסין עם יותר מ-6 דורות. לחיצה על החץ המסומן באדום תציג דורות נוספים

אילן יוחסין עם יותר מ-6 דורות. לחיצה על החץ המסומן באדום תציג דורות נוספים

לסיכום, הבקשה לראות את העץ בתצוגת היחוס חזרה ועלתה במספר משובים שקיבלנו מקהילת המשתמשים שלנו לאחרונה, על כן אנו שמחים מאוד להשיק את התצוגה החדשה. גרסה ראשונית זו מאפשרת קריאה בלבד של הנתונים, אולם הגרסה הבאה, שתכלול גם אפשרויות עריכה, הוספה ומחיקת פרטים – כבר כמעט מוכנה והיא תשוחרר בשבועות הקרובים. לעת עתה, אם ברצונכם לערוך מידע בעץ, עברו אל תצוגת המשפחה ובצעו שם את השינויים המבוקשים.

אנו מקווים שתיהנו מתצוגת היחוס, ואם יש יישומים אחרים שעולים בדעתכם והייתם רוצים לראות ב-MyHeritage – פשוט בקשו מאיתנו.

הערות

כתובת הדוא"ל נשמרת פרטית ולא תוצג

  • יד

    יעקב דנון

    13 באוגוסט, 2018

    שלום,
    ניסיתי ללא הצלחה להיכנס ל"תצוגת הייחוס". האם זה אמור לפעול בתוכנה שבמחשב או באתר?
    אנא התייחסותכם.
    תודה,
    יעקב דנון
    050-5337733

    • רועי מנדל

      19 בנובמבר, 2018

      היי יעקב, ניתן לראות את "תצוגת הייחוס" באתר.

  • אביבה ברק הומי

    15 באוגוסט, 2018

    ברצוני לדעת את מקור שם המשפחה הומי מבגדד