מסכמים את 2022: כל מה שקרה ב-MyHeritage

מסכמים את 2022: כל מה שקרה ב-MyHeritage

עוד שנה חלפה במהירות, ואיזו שנה זו הייתה!

שנת 2022 התאפיינה בעליות ומורדות. עבור רוב רובו של העולם, זו הייתה שנה של פתיחה והסתגלות מחדש לאחר שנתיים של חוסר ודאות עקב מגפת הקורונה, מעין שנה של חזרה איטית לנורמליות. עם זאת, שנה זו כללה גם מלחמה גדולה, תהפוכות גיאו-פוליטיות ואתגרים כלכליים. בספטמבר ציינו סופו של עידן כאשר נפרדנו מהמלכה אליזבת השנייה וקידמנו בברכה את המלך צ'ארלס השלישי לכס המלכות הבריטי. בחודש דצמבר עיני העולם כולו היו נשואות לאחד המונדיאלים המרגשים ביותר בהיסטוריה.

אנו ב-MyHeritage התאמצנו לאורך השנה על מנת לספק לכם יישומים חדשים ומאגרי רשומות היסטוריות שיסייעו לכם להתקדם במחקר ההיסטוריה המשפחתית. סייענו לאיחודים משפחתיים מרגשים רבים, ונהנינו מסיפורים מדהימים שהתרחשו בזכות גילויים יוצאי דופן שמצאו המשתמשים שלנו ברחבי העולם. גם השנה נשארנו נאמנים לערכי החדשנות, הרצון לעזור והשאיפה להשפיע לחיוב על העולם.

הנה סיכום של ההישגים הבולטים שלנו ב-2022:

ינואר

מייד עם תחילת השנה החדשה, השקנו את התצוגה החדשה לרשימת התמונות, המאפשרת חיפוש, עריכה ומיון נוחים יותר של תמונות משפחתיות. תצוגת הרשימה מציגה גרסאות ממוזערות של תמונותיכם, ביחד עם הנתונים הקשורים לכל תמונה, כולל כותרתה, האנשים המתויגים בה, התאריך והמקום. כמו כן, ניתן להוסיף בקלות פרטים חסרים.

לאחר מכן, הכרזנו על השקת המבוא לגנאלוגיה, קורס מחקר השורשים הראשון שלנו באורך מלא, המופיע בשפה האנגלית. את הקורס מנחה דניאל הורוביץ, המתמחה בגנאולוגיה, ואליו מצטרף פאנל מומחים ברמה בינלאומית. הקורס מספק בסיס חזק במחקר היסטוריה משפחתית, והוא זמין בחינם במרכז הידע של MyHeritage באנגלית.

כמו כן הוספנו מודל משופר ליישום משחזר הצבעים שלנו, המעניק גוונים מציאותיים לתמונות דהויות.

בסוף ינואר הוספנו תצוגת טבלה חדשה בעמוד תוצאות החיפוש. התצוגה הפכה את מלאכת איתור המסמכים הרלוונטיים לכם בתוך מאגר האוצרות שלנו הכולל 18.8 מיליארד רשומות היסטוריות, לקלה יותר מאי פעם. תצוגה מצומצמת פירושה שבכל עמוד מוצגות מספר רב יותר של תוצאות, ותפקידה של הטבלה הוא לסייע לזהות תוצאות רלוונטיות ביתר קלות.

בינואר חווינו גל משמעותי של קורונה (הגל הגדול האחרון בישראל), ומעבדת הקורונה של MyHeritage סיפקה לתושבים בארץ בדיקות חשובות והכרחיות.

פברואר

ב-1 בפברואר חל יום המשפחה בישראל. לציון התאריך, פצחנו בסדרה של 11 הופעות בתכנית הבוקר של ערוץ קשת 12, בהן פגשנו בשידור חי מפורסמים רבים והפתענו אותם עם ממצאים מרתקים מהיסטוריה המשפחתית שלהם:

בתחילת פברואר עובדי המשרד שלנו בקייב שבאוקראינה חגגו יום הולדת 5 לפתיחת המשרדים בעיר. המשרד של MyHeritage בקייב חוגג את יום השנה החמישי למרבה הצער, זמן קצר לאחר מכן, רוסיה פלשה לאוקראינה. משום שראינו את הסכנה באופק, הצלחנו לעזור לרבים מעובדינו באוקראינה לעבור למקום בטוח ביחד עם בני משפחתם טרם פרוץ המלחמה. מאז אנו ממשיכים לעזור להם בכל דרך שרק ניתן, וכמובן – מעריצים אותם על אומץ לבם ומסירותם.

בעודנו מתכוננים לכנס הגנאולוגיה RootsTech, הוספנו 275 מיליון רשומות היסטוריות מצרפת. בנוסף, פרסמנו 28 אוספים של רשומות היסטוריות יהודיות בשיתוף עם JewishGen. בפברואר התפרסם סיפור מרגש שתיאר כיצד מכתב שנשלח 75 שנה קודם לכן במהלך תקופת השואה והתגלה בשוק פשפשים, הוחזר אל משפחת הנמענת. פיצוח התעלומה התאפשר בזכות מחקר ב-MyHeritage שביצעה גנאולוגית ומשפיענית רשת אמריקאית בשם צ'לסי בראון. הסיפור המדהים זכה לפרסום ביותר מ-100 ערוצי תקשורת.

מרץ

מרץ התחיל עם אירוע הגנאלוגיה הגדול ביותר של השנה – RootsTech! למרות שהנסיעה השנתית לסולט לייק סיטי בארה״ב לא היתה יכולה לצאת לפועל השנה, בכנס RootsTech שהתקיים באופן וירטואלי בפעם השנייה השתתפו לא פחות ממיליון וחצי אנשים. באופן מסורתי אנו מקיימים הכרזות גדולות על יישומים שפיתחנו בכנס זה – וכך היה גם השנה!

ראשית, הכרזנו על השקת הפודקאסט החדש שלנו באנגלית, Blast From My Past, שבו מוצגים כמה מסיפורי המשתמשים המרתקים ביותר של MyHeritage. הפודקאסט זמין להאזנה ולהורדה בחינם בכל פלטפורמות הפודקאסטים החשובות כמו אפל, ספוטיפיי ואחרות.

המומנטום החיובי המשיך למחרת היום, כאשר הכרזנו על DeepStory, יישום חדש ופורץ דרך הגורם לתמונות המשפחתיות שלכם לדבר! הנה ההיסטוריה המשפחתית המרתקת של משפחת אהרונסון, כפי שהיא מסופרת מנקודת מבטו של הבן הבכור – אהרון:

באותו החודש השקנו גם את תצוגת ציר הזמן, המספקת המחשה צבעונית וחזותית של חייו של אדם אחד מתוך אילן היוחסין שלכם. בנוסף אליו, יופיעו על ציר הזמן גם אנשים מהדורות הקודמים של אותו האדם תוך הצגה של משך חייהם מן הלידה ועד הפטירה. כל אלה מאפשרים לראות את הקשרים בין המועדים השונים בחייהם של יקיריכם – ולהניב תובנות מעניינות על ההיסטוריה המשפחתית.

לקראת אמצע החודש נטלו נציגי חברת MyHeritage חלק בכנס הווירטואלי השנתי של "זיכרון בסלון", לטובת הכשרת מתנדבים לקראת ערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה שחל חודש לאחר מכן. הכנס, שהוגדר כ"מפגש מספרי סיפורים", התקיים בזום, והשתתפו בו כ-300 אנשים.

בסוף מרץ, בתקופה שקדמה לפרסום מפקד התושבים בארה"ב של 1950, השקנו את ה-Census Helper™‎, כלי מחקר רב עוצמה שסורק את אילן היוחסין שלכם ומרכיב אוטומטית רשימה של קרובי משפחה שבסבירות גבוהה מופיעים במפקד האוכלוסין של ארצות הברית משנת 1950. בעזרת רשימה זו, ביכולתכם לדעת בדיוק איזה קרוב משפחה תוכלו למצוא ברשומות של מפקד אוכלוסין של זה.

כמו כן השקנו באנגלית את מרכז מפקד התושבים של ארה"ב – עמוד המשמש כמשאב לימודי על ההיסטוריה של מפקדי התושבים בארה"ב וחשיבותם למחקר ההיסטוריה המשפחתית.

אפריל

פרסום מפקד התושבים בארה"ב של 1950 ב-1 באפריל 2022 היה אחד מאירועי הגנאלוגיה שרבים ציפו לו בעשור האחרון. MyHeritage הייתה החברה הראשונה שפרסמה אוסף שלם של תמונות בלבד של רשומות מפקד התושבים המלאות של 1950, אשר ניתן היה לעיין בו ללא תשלום, מספר שעות לאחר שפורסמו על ידי הארכיון הלאומי של ארצות הברית. לאחר הפרסום של אוסף התמונות, התחלנו בפרסומים שבועיים של רשומות מפקד התושבים של ארה"ב המסודרות באינדקס, עד אשר השלמנו את המפקד כולו בהמשך השנה.

שיתפנו פעולה עם Legacy Family Tree Webinars כדי לארח את מרתון הוובינרים השנתי השלישי בנושא גנאלוגיה, הנמשך 24 שעות.

ביום השואה שחל ב-28 באפריל פגשנו את השחקן שלמה בראבא בתכנית הבוקר של קשת 12 לשידור מרגש במיוחד. סיפרנו לו על ההורים שניצלו, הסבא והסבתא שנספו וחשפנו בפניו תמונות משפחתיות נדירות מתקופת מלחמת העולם השנייה. בראבא התקשה לעצור את הדמעות בעקבות המחקר המרגש שגילה לו מידע חדש אודות קורות משפחתו בשואה:

בסוף אפריל שיתפנו את סיפורו המדהים של נזאר, עובד MyHeritage שנמלט מאוקראינה הודות למעשה אצילי ונועז של סבו, שהציל פליטים יהודים במהלך מלחמת העולם השנייה. 80 שנה לאחר מכן, מעשה החסד יוצא הדופן הזה אפשר לצוותים שלנו לתאם את הוצאתו הבטוחה של עמיתנו לעבודה ובני משפחתו מאוקראינה.

נזאר (במרכז), עובד MyHeritage באוקראינה, עם נציגות משרד החוץ הישראלי

נזאר (במרכז), עובד MyHeritage באוקראינה, עם נציגות משרד החוץ הישראלי

מאי

חודש מאי היווה ציון דרך עבור רשומות היסטוריות ב-MyHeritage. הכרזנו על הוספת מספר עצום של 1.3 מיליארד רשומות באפריל ובמאי בלבד! אוספים אלה כללו עדכון נרחב של אינדקס שמות העיתונים שלנו, וכן אוספים מארה"ב, בריטניה, צרפת, בלגיה, גרמניה, איטליה, ספרד, פורטוגל ועוד.

כמו כן ביצענו שדרוג משמעותי לכלי Census Helper™‎, שמאפשר לכלי לסרוק גם מפקדי אוכלוסין ממדינות אחרות. באופן זה הרחבנו את היריעה, ומשתמשים שיש להם שורשים מחוץ לארצות-הברית יכולים אף הם ליהנות מהכלי.

לקראת משחקי המכבייה ה-21 שנפתחו ביולי 2022, נחנכה בחודש מאי תערוכת תמונות מיוחדת תחת השם "ישראל חוגגת ספורט – אז ועכשיו". התערוכה הוצגה בנמל התעופה בן גוריון לאורך המסדרון המוביל לדיוטי פרי, והוצגו בה רגעי ספורט היסטוריים ומרגשים ששוחזרו בצבע בעזרת יישומי עיבוד התמונות של חברת MyHeritage. בנוסף לצביעה המתקדמת, עובדו הצילומים מחדש בתהליך הכולל חידוד, תיקון נזקים ושחזור הצבעים המקוריים בצילומי הצבע שדהו.

אצן במכביה הראשונה, 1932

אצן במכביה הראשונה, 1932

עוד באותו החודש מלאו 120 שנה להקמת בית החולים "שערי צדק" בירושלים. לרגל המאורע חברו תחקירני MyHeritage לארכיון "יד יצחק בן צבי", וביחד מצאו תמונות מרגשות של חולים מאושפזים מן העבר, הפיחו חיים בתמונות על ידי צביעתן, ואף איתרו צאצאים של תורמים לבית החולים בשנות הקמתו.

ביקור פצועי המלחמת בבית החולים ״שערי צדק״, יוני 1967

ביקור פצועי המלחמת בבית החולים ״שערי צדק״, יוני 1967

יוני

ב-5 ביוני מלאו 55 שנים לפרוץ מלחמת ששת הימים. המלחמה, שנפתחה בחששות כבדים, הסתיימה בניצחון גדול ששיאו היה איחוד העיר ירושלים. צוות המחקר של MyHeritage איתר במאגר הרשומות ההיסטוריות תמונות יוצאות דופן של משתמשי האתר מן המלחמה ופנה אליהם כדי לשמוע את הסיפורים מאחורי הצילומים הישנים.

תמונה של משתמש MyHeritage מהמלחמה

תמונה של משתמש MyHeritage מהמלחמה

ביוני ערכנו גם את תחרות הכפילים של יום האב, אליה נרשמו משתמשים מכל רחבי העולם, והדהימו אותנו עם דמיון מרשים לאבא, לסבא ולסבא-רבא שלהם. בדוגמה הבאה ניתן לראות את תמונתו של אחד הזוכים:

ג'ורג' צ'פמן (מימין) והנין שלו, אלכס (משמאל)

ג'ורג' צ'פמן (מימין) והנין שלו, אלכס (משמאל)

עוד באותו החודש פרסמנו מיליון רשימות הגירה מנורבגיה מהשנים 1867-1960.

יולי

לכבוד יום העצמאות של ארצות הברית, צוות המחקר של MyHeritage חשף את ההיסטוריה המשפחתית המרתקת של צ'ארלס תומסון, האיש מאחורי החותם הגדול – הסמל של ארצות הברית.

ביולי הצגנו גם אפשרות חדשה לניהול ועריכת סוג הקשר ההורי בעץ המשפחה. הודות לתוספת זו, משתמשי MyHeritage יכולים להגדיר בעץ המשפחה עד שלושה סוגי קשרי הורות: ביולוגיים, מאמצים ואומנה. לדוגמה, אם אדם אומץ והוריו הביולוגיים ידועים, אפשר להציג את שני סוגי הקשר ההורי באילן היוחסין בקלות ובפשטות.

הכרזנו על שיתוף פעולה עם הארכיון המרכזי לתולדות העם היהודי בספרייה הלאומית כדי לפרסם יקר ערך: בקשות ההגירה של יהודי אוסטריה לאחר הכיבוש הנאצי. האוסף מכיל 228,250 רשומות, כולל תמונות סרוקות של המסמכים המקוריים, והוא מספק תובנות יוצאות דופן על חייה של הקהילה היהודית המשגשגת בעיר וינה שבאוסטריה בין השנים 1938-1939 – תקופה הרת גורל בהיסטוריה העולמית.

אוגוסט

בחודש אוגוסט הצגנו את Photo Tagger המאפשר לתייג בקלות מספר תמונות של אותו אדם, בבת אחת, והופך את ארגון התמונות המשפחתיות שלכם קלה מאי פעם. הגרסה הראשונה של הכלי כללה את אפליקציית MyHeritage למכשירים ניידים ב-iOS וב-Android.

צפו בסרטון קצר המדגים את Photo Tagger בפעולה:

באוגוסט סיפרנו גם את סיפורה הבלתי ייאמן של משפחה אוקראינית שמצאה מקלט בנורבגיה הודות להתאמה חכמה (Smart Match™‎) בין עצי משפחה ב-MyHeritage.

ספטמבר

במהלך 2022 שיפרנו את קצב פרסום התוכן, והוספנו מספר שיא של 74 אוספים הכוללים 130 מיליון רשומות! קצב הפרסום המואץ ממשיך ואנו מצרפים כל העת אוספים חדשים ומגוונים שיעזרו למשתמשינו לשפר את מחקר ההיסטוריה המשפחתית שלהם.

לאחר ההצלחה של Photo Tagger לאפליקציית המכשירים הניידים באוגוסט, הכרזנו על הוספתו של Photo Tagger גם לדפדפן האינטרנט מהמחשב השולחני, כדי לאפשר למשתמשים שלנו לתייג, לסנן ולמיין את התמונות המשפחתיות שלהם במהירות.

ספטמבר נמשך בסימן ״וובטמבר״ (Webtember) באתר Legacy Family Tree Webinars, שהוא חלק מ-MyHeritage, ובו אנשים מכל מקום בעולם יכולים להשתתף בחינם ב-31 וובינרים המועברים הן בשידור חי והן בשידורים המוקלטים מראש. נקודות השיא כללו מפגשים עם עמנואל קונדמיין, המנהל הראשי של חברת הגנאלוגיה הצרפתית Filae שבבעלות MyHeritage, ומיקו קליילנד, מנהל תוכן אוספי הרשומות ההיסטוריות של MyHeritage באירופה.

בזמן שמיליארדי אנשים ברחבי העולם התאבלו על לכתה של הוד מלכותה, המלכה אליזבת' השנייה, מיקו קליילנד, שהוא גם מומחה למשפחת המלוכה הבריטית, סיפק לתקשורת הבינלאומית תובנות לגבי הקשרים המשפחתיים של המלכה האהובה ביותר בעולם, ואילו אצלנו בארץ, היתה זו תחקירנית החברה נעמה לנסקי

אוקטובר

באוקטובר הכרזנו על שדרוג משמעותי לכלי 'סטטיסטיקה משפחתית'. מדובר בכלי חינמי לחלוטין אשר מספק תובנות רבות, מעשירות ומשעשעות, בנוגע למשפחה שלכם. בין יתר העובדות המרתקות שמופיעות, תוכלו ללמוד מחד מיהם בני הזוג שהיו נשואים לאורך הזמן הרב ביותר, ומאידך, בין אילו שני אחים היה פער השנים הגדול ביותר. בנוסף, תגלו למי היו הילדים הרבים ביותר, מי התחתנו הכי הרבה פעמים, ואפילו תוכלו לבדוק מה היו חודשי הלידה הנפוצים ביותר במשפחה. חושבים שאתם מכירים את אילן היוחסין שלכם בעל פה? הסטטיסטיקה המשפחתית יכולה להפתיע אתכם.

במהלך חג הסוכות בחודש זה, התכנסה בפתח תקווה קהילת יהדות הודו לאירוע חגיגי שכולו תרבות, אוכל ורעיון שאפתני אחד: לבנות ב-MyHeritage את עצי המשפחה של עדות יהדות הודו בישראל – קוצ׳ינים, בני מנשה, בגדדים, ובני ישראל.

נובמבר

נובמבר היה חודש עתיר התרחשויות ב-MyHeritage. השלמנו את פרסום מפקד התושבים המלא של ארה"ב ב-1950, הכולל יותר מ-150 מיליון רשומות מכל המדינות והאזורים בארה"ב. האוסף הפך נגיש לעיון, חיפוש ולהוספת פרטים לאילן היוחסין של MyHeritage בחינם.

ב-17 בנובמבר השקנו את AI Time Machine™‎, היישום המדהים שלנו המאפשר לכל אחד לכם לראות איך היה נראה לו היה חי בתקופות שונות לאורך ההיסטוריה, וליצור אווטארים נפלאים מבוססי בינה מלאכותית.

AI Time Machine™‎ סחף את הרשתות החברתיות בארץ והפך בישראל לטרנד של ממש. נדהמנו ממספר האנשים העצום ברחבי העולם שהמסע הוירטואלי בזמן יצר אצלם התלהבות, שמחה, פליאה, צחוק והתרגשות. מנחי טלוויזיה בישראל שידרו בהתלהבות את תוצאות ה-AI Time Machine™‎ שלהם, כולל עודד בן עמי, ניב רסקין, שרון גל, יואב לימור וגלית גוטמן.

האפקט של ™AI Time Machine לא הסתיים בבאז התקשורתי, ובארץ נרשמה התלהבות בקרב משתמשים ותיקים של MyHeritage וגם בקרב קהל חדש שנחשף ל-MyHeritage בעקבות היישום החדש, ביניהם גולשים מזדמנים, משפיעני רשת, ומפורסמים רבים.

״מסע בדמיון, כי שם הכי טוב״. שלמה ארצי משתמש ב- ™AI Time Machine

״מסע בדמיון, כי שם הכי טוב״. שלמה ארצי משתמש ב- ™AI Time Machine

גם מנחי טלוויזיה מרחבי העולם שידרו את תוצאות התמונות שלהם, כולל התכניות Fox and Friends‏, Good Morning Britain, התוכנית הצרפתית Midday TV, והתוכנית המקסיקנית Sale el Sol.

כ״ט בנובמבר הנו תאריך היסטורי חשוב, והשנה ציוינו 75 שנים מאז התקבלה באו״ם ההחלטה על תכנית החלוקה וסיום המנדט הבריטי בארץ ישראל. לרגל המאורע נפגשנו עם יעל מדיני, בתו של משה שרת, ראש הממשלה לשעבר והאיש שניהל את המאבק הדיפלומטי באו״ם. יעל בת ה-92 לקחה אותנו למסע בין תמונות אישיות שיחד מספרות את סיפור משפחתה, השלוב תמיד בתולדותיה של המדינה.

דצמבר

בדצמבר הכרזנו על תוספת של אווטארים ודמויות וירטואליות נפלאות ל-AI Time Machine™‎.

לקראת סוף השנה חברת MyHeritage התכבדה לסייע בהקמת המוזיאון הלאומי על שם אלי כהן בהרצליה, אשר פועלו בסוריה במהלך שנות ה-60 תרם רבות לביטחון המדינה.

במוזיאון משולבות תמונות היסטריות מתחנות חייו של אלי כהן, אשר עברו במהלך החודשים האחרונים עיבוד באמצעות יישומי התמונות שלנו: צביעה, חידוד, שיפור איכות והנפשת פניו של המרגל האגדי.

נציגי חברת MyHeritage הוזמנו לטקס המרגש, בו נשאו דברים נשיא המדינה יצחק הרצוג, ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו, ראש המוסד דוד ברנע, ראש עיריית הרצליה משה פדלון, אלמנתו של אלי כהן הגברת נדיה כהן ובני המשפחה.

פנים המוזיאון. משמאל: תמונה בגודל מלא של אלי כהן בבר המצווה, שעובדה על ידי חברת MyHeritage (צילום: דוברות עיריית הרצליה)

פנים המוזיאון. משמאל: תמונה בגודל מלא של אלי כהן בבר המצווה, שעובדה על ידי חברת MyHeritage (צילום: דוברות עיריית הרצליה)

ביקור ראשון במוזיאון. ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו, הנשיא יצחק הרצוג, ראש עיריית הרצליה, ואלמנתו של אלי כהן ז״ל, הגברת נדיה כהן (צילום: דוברות עיריית הרצליה)

ביקור ראשון במוזיאון. ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו, הנשיא יצחק הרצוג, ראש עיריית הרצליה, ואלמנתו של אלי כהן ז״ל, הגברת נדיה כהן (צילום: דוברות עיריית הרצליה)

סיפורי משתמשים מרתקים

הגילויים המתרתקים שמוצאים משתמשינו ממלאים אותנו בסיפוק רב ומעודדים אותנו להמשיך ולעשות מה שאנחנו עושים. גם השנה הייתה לנו הזכות לשתף סיפורים רבים של אנשים שחייהם השתנו בזכות גילויים ב-MyHeritage – סיפורים שיצרו תהודה בארץ ובעולם. הנה כמה מהם:

דויד רוסלר, יליד 1938, שרד את השואה תודות למעשיו ההירואיים של אדם בלגי שהסתיר אותו ואת אמו מהנאצים. בנו, ליונל, ניסה במשך שנים למצוא את המשפחה שהחביאה את אביו וסבתו והצילה את חייהם בתקופת השואה. הוא פנה לרשתות החברתיות כדי לבקש עזרה בחיפושים. את הפוסט שלו ראתה עובדת MyHeritage שהגיבה מייד, ובזכות מחקר שערכה, הצליחו ליונל ואביו דויד לפגוש את צאצאיו של האדם שהציל את דויד – ממש באותו המקום בו המשפחה הוחבאה לפני שנים כה רבות.

ננסי קליין בת ה-92 התכתבה בצעירותה עם הנרי פרנוביק, ניצול שואה שעלה לארץ, השתתף במלחמת העצמאות ונהרג בקרב. 74 שנים אחרי האירועים הביא מחקר משותף של MyHeritage ומתנדבי ארגון ״לתת פנים לנופלים״ למפגש מרגש בינה לבין משפחתו של הנרי.

80 שנה אחרי שהושארה כתינוקת על ספסל ברכבת, כשהוריה נעצרו על ידי הגסטאפו ונשלחו אל מותם, גילתה אליס רוסובה בת ה-82 מצ׳כיה כי היא לא היחידה ששרדה. בחודש יולי האחרון היא הגיעה לישראל, וזכתה להתאחד עם בן דודה שמעולם לא ידעה על קיומו – יוסי וייס בן ה-68 מחיפה.

גלעד יפת, מייסד ומנכ"ל MyHeritage, מצא במכירה פומבית בארץ אלבום תמונות משפחתי בן 100 שנה. תחקירני החברה השתמשו ברמזים שמופיעים באלבום ויצאו למסע שורשים שהתחקה אחר צאצאי המשפחה בנורבגיה, שם פגשה נציגת MyHeritage את אחד מבני המשפחה ומסרה לו את האלבום יקר הערך.

כאשר סבתא של גרנט ארתור גו׳צין היתה על ערש דווי היא חשפה בפניו את הסוד שאצרה במשך כל חייה: "איני יודעת את שמי האמיתי, איני מכירה את משפחתי". גרנט, משתמש MyHeritage מארה״ב, הפך את מילותיה האחרונות למשימת חייו – ויצא למחקר מרגש שסופו באיחוד משפחתי ובמציאת זהותה.

כשאסיה לשם מקיבוץ אפיקים יצאה לפנסיה, היא החליטה להפוך את קירות הבטון שבדרך למקלט הציבורי לפנינה יפה וצבעונית. אסיה מצאה תמונות ישנות בשחור לבן של ההווי הנוסטלגי במקום, צבעה אותן באמצעות MyHeritage, וביחד עם חברי הקיבוץ ציירה אותן על גבי הקירות החשופים.

שמרון הוא הגנאולוג של משפחת שיף וככזה השקיע ימים כלילות במחקר ותיעוד של ההיסטוריה המשפחתית. לרגל יום הולדתה ה-100 של סבתו, החליט שיף להעניק לסבתא מתנה יוצאת דופן – אילן יוחסין מרהיב ביופיו ועצום בגודלו, שמציג את כל השושלת שלה.

שמרון שיף מציג את אילן היוחסין לסבתו בת ה-100

שמרון שיף מציג את אילן היוחסין לסבתו ביום הולדתה ה-100

רשומות היסטוריות

הנה אזכור של כמה אוספי רשומות היסטוריות בולטים שנוספו ב-2022: אוסף בקשות ההגירה של יהודי וינה, רשומות מחנה הריכוז דכאו, מפקד התושבים של 1950 בארה"ב.

צוות MyHeritage

צוותי MyHeritage עובדים כל העת כדי לפתח יישומים חדשים, לפרסם רשומות היסטוריות ולספר את סיפוריהם של המשתמשים שלנו. למרות לוח הזמנים הצפוף, היה חשוב לנו לפנות זמן כדי לבלות וליהנות ביחד, ולא פחות חשוב מכך – כדי לתרום לקהילה. הנה כמה תמונות מימי הכיף של החברה, ומהפעילויות שלנו במהלך השנה:

חברת MyHeritage ביום כיף בכנרת

חברת MyHeritage ביום כיף בכנרת

     

ארוחות הבוקר המשרדיות המפורסמות שלנו

ארוחות הבוקר המשרדיות המפורסמות שלנו

שיעורי יוגה וכושר

שיעורי יוגה וכושר

חגיגת המונדיאל

חגיגת המונדיאל

טיולים ופעילויות של הצוותים השונים

טיולים ופעילויות של הצוותים השונים

התנדבות בקהילה

עובדי החברה התנדבו בפרויקטים רבים במהלך השנה:

אירוע הסיכום של פרויקט "שיעור אחר", בו עובדי MyHeritage התנדבו ללמד תלמידים מעוטי יכולת בבית ספר תיכון

אירוע הסיכום של פרויקט "שיעור אחר", בו עובדי MyHeritage התנדבו ללמד תלמידים מעוטי יכולת בבית ספר תיכון

שיתוף פעולה של MyHeritage עם SaronaHub, במסגרתו הועברה לתלמידי תיכון הדרכה על מחקר שורשים. בסיום נפגשו התלמידים עם הקשישים והעניקו להם סיוע במחקר

שיתוף פעולה של MyHeritage עם SaronaHub, במסגרתו הועברה לתלמידי תיכון הדרכה על מחקר שורשים. בסיום נפגשו התלמידים עם הקשישים והעניקו להם סיוע במחקר

MyHeritage אירחה אזרחים ותיקים מדיור מוגן בלוד להרצאה בחג החנוכה

MyHeritage אירחה אזרחים ותיקים מדיור מוגן בלוד להרצאה בחג החנוכה

עובדי MyHeritage מתנדבים במקלט לחיות משק שעברו התעללות

עובדי MyHeritage מתנדבים במקלט לחיות משק שעברו התעללות

עובדי MyHeritage באירוע התנדבות שמטרתו לתרום ולארוז מזון למשפחות נזקקות

עובדי MyHeritage באירוע התנדבות שמטרתו לתרום ולארוז מזון למשפחות נזקקות

אורזים פירות וירקות, מונעים בזבוז והשלכת מזון ומכינים משלוחים למשפחות נזקקות. עובדי MyHeritage מתנדבים בפעילות של ״לקט ישראל״

אורזים פירות וירקות, מונעים בזבוז והשלכת מזון ומכינים משלוחים למשפחות נזקקות. עובדי MyHeritage מתנדבים בפעילות של ״לקט ישראל״

עם הפנים ל-2023

2022 הייתה שנה יוצאת מן הכלל ב-MyHeritage, שנה מלאה בהישגים ובחידושים. כשאנחנו מסתכלים קדימה אל עבר 2023, אנחנו מתמלאים בהתרגשות לא רק מהציפייה לספק למשתמשים שלנו מוצרים, יישומים ואוספי רשומות היסטוריות, אלא גם כדי לחגוג אבן דרך חשובה: יום השנה ה-20 להיווסדנו!

יש בהחלט למה לצפות מהשנה הקרובה, אז המשיכו לעקוב. ולסיום, בעודנו מסכמים שנה נפלאה נוספת, אנו מבקשים לנצל את ההזדמנות ולהודות לכל אחד ואחת מכם – המשתמשים שלנו – על כך שנתתם לנו את ההזדמנות ללוות אתכם במסע שלכם לחקר ההיסטוריה המשפחתית.

אנו מאחלים לכם שנה טובה ובריאה!